|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Puch Maxi K krumtap - låsering mellem leje~ Fra : gud
 | 
 Dato :  18-09-02 13:58
 | 
 |  | Hejsa.
 
 Jeg er færdig med at lakere min totalrenoverede Maxi, og skal derfor samle
 motoren igen..den har fået nye lejer og simmeringe. Kan dog ikke huske en
 enkelt ting..kan i hjælpe mig med flg. ?:
 
 På den side af krumtappen hvor slyngkoblingen sidder (på en Maxi K) sidder
 der en simmering inderste inde ved krumtaphuset. Bagefter den kommer et
 leje...kan det passe at der skal sidde en låsering ALENE imellem lejet (der
 sidder fast i blokken) og simmeringen? Skulle man ikke tro at låseringen vil
 kværne simmeringen med tiden? Eller skal der evt. en skive i? Jeg har kun en
 original skive der passer ind der, og den er rimeligt  tyk. Noget andet er
 at såfremt man placerer simmeringen et stykke væk fra låseringen, skulle man
 vel tro den kunne holde sig selv på plads..den skal jo sidde fast mellem de
 to blokdele. Men jeg er newbie..ved det ikke. Gør i? Plz hjælp! :D
 
 Det er modellen med antitunings-tap og 3 motorlejer.
 
 /A. Høegh
 
 
 
 
 |  |  | 
  Nikolai R. Jensen (18-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nikolai R. Jensen
 | 
 Dato :  18-09-02 14:43
 | 
 |  | 
 "gud" <ah@evomedia.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d887848$0$7395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Jeg er færdig med at lakere min totalrenoverede Maxi, og skal derfor samle
 > motoren igen..den har fået nye lejer og simmeringe. Kan dog ikke huske en
 > enkelt ting..kan i hjælpe mig med flg. ?:
 >
 > På den side af krumtappen hvor slyngkoblingen sidder (på en Maxi K) sidder
 > der en simmering inderste inde ved krumtaphuset. Bagefter den kommer et
 > leje...kan det passe at der skal sidde en låsering ALENE imellem lejet
 (der
 > sidder fast i blokken) og simmeringen? Skulle man ikke tro at låseringen
 vil
 > kværne simmeringen med tiden? Eller skal der evt. en skive i? Jeg har kun
 en
 > original skive der passer ind der, og den er rimeligt  tyk. Noget andet er
 > at såfremt man placerer simmeringen et stykke væk fra låseringen, skulle
 man
 > vel tro den kunne holde sig selv på plads..den skal jo sidde fast mellem
 de
 > to blokdele. Men jeg er newbie..ved det ikke. Gør i? Plz hjælp! :D
 >
 > Det er modellen med antitunings-tap og 3 motorlejer.
 
 det er meget længe siden jeg sidst har haft en knallert skilt ad... men jeg
 mener at der sidder en ring oven i lejet og mellem lejet og "krumtappen"
 sidder der bare en simmer ring... den låse ring er det sådan en som der
 sidder og holder det forreste tandhjul uden på moteren? for så er jeg
 99.9999999 % sikker på at den ikke skal være der.... men som sagt så er det
 ved at være en del år siden jeg sidst har haft skilt en knallert ad!
 
 Mvh.
 
 Nikolai R. Jensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  gud (18-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : gud
 | 
 Dato :  18-09-02 15:04
 | 
 |  | > det er meget længe siden jeg sidst har haft en knallert skilt ad... men
 jeg
 > mener at der sidder en ring oven i lejet og mellem lejet og "krumtappen"
 > sidder der bare en simmer ring... den låse ring er det sådan en som der
 > sidder og holder det forreste tandhjul uden på moteren? for så er jeg
 > 99.9999999 % sikker på at den ikke skal være der.... men som sagt så er
 det
 > ved at være en del år siden jeg sidst har haft skilt en knallert ad!
 
 Ja, jeg taler om en låsering a la den der holdet tandhjulet fast. Og ja,
 lejet er med indbygget låsering..
 
 Jeg kan godt følge dig, men der er en låsrings-rille i krumtappen...så jeg
 forstår ikke helt hvad..
 
 /A. Høegh
 
 
 
 
 |  |  | 
   Nikolai R. Jensen (18-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nikolai R. Jensen
 | 
 Dato :  18-09-02 19:50
 | 
 |  | 
 "gud" <ah@evomedia.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d8887d9$0$66860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > det er meget længe siden jeg sidst har haft en knallert skilt ad... men
 > jeg
 > > mener at der sidder en ring oven i lejet og mellem lejet og "krumtappen"
 > > sidder der bare en simmer ring... den låse ring er det sådan en som der
 > > sidder og holder det forreste tandhjul uden på moteren? for så er jeg
 > > 99.9999999 % sikker på at den ikke skal være der.... men som sagt så er
 > det
 > > ved at være en del år siden jeg sidst har haft skilt en knallert ad!
 >
 > Ja, jeg taler om en låsering a la den der holdet tandhjulet fast. Og ja,
 > lejet er med indbygget låsering..
 >
 > Jeg kan godt følge dig, men der er en låsrings-rille i krumtappen...så jeg
 > forstår ikke helt hvad..
 
 jo den skal sidde der! det med rillen opfriskede lige min hjerne
 lidt...........! hvad den gør godt for ved jeg ikke men det er vel for at
 holde simmer ringen så den ikke kommer ud på lejet...... men der er jo ikke
 lignende anordninger ved de andre simmer ringe :)..................
 
 Mvh.
 
 Nikolai R. Jensen
 
 
 
 
 |  |  | 
    gud (18-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : gud
 | 
 Dato :  18-09-02 20:28
 | 
 |  | > jo den skal sidde der! det med rillen opfriskede lige min hjerne
 > lidt...........!
 
 Ok, men skal der sidde andet? Skal der kun sidde en låsering imellem lejet
 og simmeringen eller skal der også sidde en spændeskive, så låseringen ikke
 gnasker i simmeringen? Eller det gør den måske ikke alligevel..?
 
 /A. Høegh
 
 
 
 
 |  |  | 
     Nikolai R. Jensen (18-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nikolai R. Jensen
 | 
 Dato :  18-09-02 21:39
 | 
 |  | 
 "gud" <ah@evomedia.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d88d3d5$0$75682$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > jo den skal sidde der! det med rillen opfriskede lige min hjerne
 > > lidt...........!
 >
 > Ok, men skal der sidde andet? Skal der kun sidde en låsering imellem lejet
 > og simmeringen eller skal der også sidde en spændeskive, så låseringen
 ikke
 > gnasker i simmeringen? Eller det gør den måske ikke alligevel..?
 
 Mener ikke at det sidder andet!
 
 mvh.
 
 Nikolai R. Jensen
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |