P3 lavede en dansktopplade
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-02 04:58

Da der så vidt jeg er orienteret er en del at nyhedsgruppens brugere som
foretrækker P3-musik er der her et lille spørgsmål.

Det drejer sig om det program som kommer hver formiddag. Der var en
konkurrence hvor præmien var at man kunne bede studieværterne lave en sjov
eller skør ting, indenfor rimelighedens grænser (det var i hvert fald noget
i den retning - nu lytter jeg jo kun til P3 hvis jeg taber radioen på gulvet
og den derved springer over på P3, så jeg er helt helt sikker på
konkurrence-konceptet/formatet). Men for at gøre en lang historie kort, så
går mit spørgsmål på den som vandt konkurrencen.
Han sagde at studieværterne skulle indspille en dansktopplade og den
skulle være så ægte i rytme og musik at den ville have en chance for at
blive testet til Dansktoppen og måske opnå en høj placering. Studieværterne
accepterede at lave denne dansktopplade og Leif Wivelsted lovede at teste
den på Dansktoppen når den kom.
Er der nogen som ved hvem de studieværter var, hvad pladen hed, hvornår
den blev testet og om den kom ind på listen?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-02 09:34

<SNIP>: En hel masse om P3's formiddagsprogram Strax skulle have lavet en
dansktop sang</SNIP>

Jeg kender ikke noget til at formiddagsprogrammet har lavet et sådan forsøg.

Jeg ved at P3's aftenprogram, De proffesionelle, har lavet en dansktopmelodi
engang. Netop udfra at 'det kan da ikke være særlig svært'.

Gruppen kom til at hedde Prof og Halløj, og sangen hed Håndtaskerne.

Tjek linket her: http://www.dr.dk/skum/prof/uge22_dansktop.shtm

Åge, tænk om sangen har været din favorit-dansktop melodi det seneste
år...Lavet af P3, grimt hva?

Faktisk var programmet ret sjovt. Det kørte fra mandag til torsdag, og de
undersøgte en del, talte med mange af dansktopbranchens folk, for at få gode
råd om navn, tekster, musikken osv.....

> Hilsen Åge

Carina

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-02 13:47

-Carina <Svar til gruppen> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d883981$0$7416$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Åge, tænk om sangen har været din favorit-dansktop melodi det seneste
> år...Lavet af P3, grimt hva?

SV: Hej Carina
Tak for dit svar. Det er jo nok den jeg tænker på.
Forøvrigt er en stor del af dansktopmusik sjov musik. Og hvis man har den
helt rigtige sound og synger noget pjat, så er det da sjovt. Vi kender jo
f.eks. Bjarne Lisby og Ib Grønbæk. Jeg så også en en dag "Vindhætterne" lave
fis med dansktop. Jan Gintberg sang en skabet dansktopsang med juhuu-piger
og hele svineriet. Han stod med jordklodens største smil på læben mens han
sang af hjertets lyst. Det så den unteme godt nok pudsigt ud. Jeg lå flad af
grin.

Hilsen Åge

Fra : Ricki

Dato : 18-09-02 17:54

> [...]
> sang af hjertets lyst. Det så den unteme godt nok pudsigt ud. Jeg lå flad

Hej Åge,

Så skulle du ta' at tjekke "Bilka sangen" af Anders "Anden" Mattesen fra
CD'en "Hvad snakker du om?". Den er godt nok dansk-top i absolut topklasse
både hvad tekst og musik angår. Der kan ikke engang Kandis være med.

Hilsen Ricki