Musikdatabase
Fra : Troels

Dato : 17-09-02 23:49

Hej
Hvilket program bruger i til at holde styr på jeres cd'er?
Det skal gerne kunne vise billedet at coveret og bruge cddb. Og så
selvfølgeligt helst gratis

/Troels

Fra : Kurt Sørensen

Dato : 18-09-02 00:35

Norsoft i Aalborg lavede på et tidspunkt nogle små billige programmer, bl.a.
et musikkartotek.

Jeg selv bruger en ældgammel Paradox.

Kurt

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-09-02 06:00

"Troels" skrev:

> Hvilket program bruger i til at holde styr på jeres cd'er?

Jeg har lavet mit eget.

Det kan findes på http://www.cyrk.dk/musikkatalog/
Det virker dog kun på Mac OS.

> Det skal gerne kunne vise billedet at coveret og bruge cddb.

På en Mac foregår musikhåndtering ofte vha. iTunes, der følger med
systemet. Når man kommer en cd i drevet, kan man få iTunes til at hente
oplysninger om cd-en, og mit program udnytter derefter disse
oplysninger.

Billedet kan det dog ikke klare.

> Og så selvfølgeligt helst gratis

Selvfølgelig.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-02 09:08

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilket program bruger i til at holde styr på jeres cd'er?
> Det skal gerne kunne vise billedet at coveret og bruge cddb. Og så

Hej Troels

Jeg tror ikke lige jeg kender et som opfylder alle dine krav. Bruger selv
en gammel Dos baseret Paradox 3,0 fra før klør konge var knægt. Men hvis
jeg ikke tager helt fejl, så kan faktisk alle Windows versioner også vise
grafik. Det kan den gamle også klare, men skal dog så flette med et andet
program, så den lader det andet program vise grafikken. Jeg er endda
tilbøjelig til at tro, at de nyere også ville kunne sættes op til at hente
oplysninger over nettet. Efter hvad jeg lige kunne se på en gammel Version
5 til Win 3.11 Så mon ikke de nyere har nogle flere fasciliteter. Der kan
måske læses lidt om det på Corell's hjemmeside.

M.V.H.....Benny..

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-09-02 15:10

Jeg bruger hypofysen ...

Det er faktisk ikke så tosset, for ind i mellem kommer man i tvivl om man
har en plade - og så må man jo til at kigghe i reolen og meget ofte falder
om over alt mulig sjovt og godt, som man ikke har hørt længe ..

ras

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-02 13:40

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en plade - og så må man jo til at kigghe i reolen og meget ofte falder
> om over alt mulig sjovt og godt, som man ikke har hørt længe ..

Hej Ras

Svaret på det er " Du har ikke plader nok "

Hilsen Benny..

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-09-02 17:56

> Hej Ras
>
> Svaret på det er " Du har ikke plader nok "
>
> Hilsen Benny..

- du har nok ret ... ikke desto mindre er det en sjov leg. Tænk på en plade
.... gå hen og find den (slå den op i databasen om nødvendigt) men lad være
med at sætte den på. vælg i stedet de to plader, der står ved siden af ...
så bliver man tit overrakset ...

ras

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-02 18:46

> [...]
> med at sætte den på. vælg i stedet de to plader, der står ved siden af ...

Hej Ras

Ja det kan ske, nej jeg har en meget sjovere ide. Du ved i denne tid, hvor
alting skal være i pinlig orden, så kan du gøre som jeg. Min musik er i
pinlig orden, og alligevel i et kæmpe rod, efter alle andres mening.
Faktisk er det kun databasen der ved hvor det er, da pladerne hos mig, står
i nummerorden, og ikke i alfabetisk orden. Mest fordi det er et pokkers
mas, altid at skulle flytte dem allesammen, når de er kommet til at fylde
for meget. Så man siger bare et nummer, og så går man hen og finder ud af
hvad det er for noget. Sjovest er det når man lader en gæst gøre det, og
når han så spørger, hvorfor man valgte det musik, så fortælle ham, at det
gjorde han selv, det var det nummer han blev bedt om. Somme tider bliver
vedkommende overrasket over dig, og somme tider dig over ham. Enten syntes
han om noget musik, du ikke havde regnet med, eller du kan li' noget musik
som han ikke havde drømt om. Det er somme tider vældigt skægt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Troels

Dato : 19-09-02 19:11

> Ja det kan ske, nej jeg har en meget sjovere ide.

Du kan også sorterer dem efter farver. Det er utroligt flot når alle de
f.eks. grønne coverer står ved siden af hinanden.

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-02 03:11

> Du kan også sorterer dem efter farver. Det er utroligt flot når alle de
> f.eks. grønne coverer står ved siden af hinanden.
>
> /Troels

Hej Troels

Det ser sikkert flot ud, men det er lidt svært at finde dem igen. Ellers
skal der i hvert fald et par felter mere med i databasen

Hilsen Benny..

Fra : Familien Rohde

Dato : 19-09-02 15:22

> Hej
> Hvilket program bruger i til at holde styr på jeres cd'er?
> Det skal gerne kunne vise billedet at coveret og bruge cddb. Og så
> selvfølgeligt helst gratis

Hej,

Jeg har "rippet" de bedste af mine CD´ere over på computeren. Det er meget
let med WinXP og den nye Media Player. Den henter trackliste og cover på
nettet, så det er ingen sag at finde hvad man søger.

Faktisk er harddiskbaseret opbevaring af musik en rigtig god idé. Forestil
dig en 17" fladskærm der hænger på væggen, forbundet til den PC med kæmpe
harddisk, lydkort, forstærker og radio/tv tuner samt måske netkort etc. i et
andet rum. Man ser så kun skærmen som er brugerinterface samt et par
højttalere. Det vil da være endnu smartere end B&O at have alle CD´erne
liggende på harddisken, og trække den ene playlist efter den anden frem, med
billeder mv. Og anlægget kan seævfølgelig modtage radio, mails etc.

Mvh. Søren

Fra : Lars Bernau

Dato : 19-09-02 15:59

In article <3d89dd88$0$11440$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
fam_rohde@mail1.stofanet.dk says...

> [...]
> liggende på harddisken, og trække den ene playlist efter den anden frem, med
> billeder mv. Og anlægget kan seævfølgelig modtage radio, mails etc.

Hvorfor så ikke gå hele vejen, og ersatte den sølle 17 tommer fladskærm
med en monitor på 50" med samme tykkelse som et maleri... a la den fætter
der er med i Back To The Future II. selvfølgelig med picture in picture
og det hele.

Eller endnu bedre en eller flere store (gigantiske) servere der der
indeholder alt musik og alle film der nogensinde er udgivet i verden og
som du så kan vælge og vrage i som det passer dig.... Hvad skal man så
med en pladesamling.

--
Lars Bernau
"Diskutioner ødelægges tit af folk,

Fra : Familien Rohde

Dato : 20-09-02 07:58

"Lars Bernau" <sirsp@malot.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med en monitor på 50" med samme tykkelse som et maleri... a la den fætter
> der er med i Back To The Future II. selvfølgelig med picture in picture

Ja ved du hvad - det var nok alligevel bedre. B&O´s den nye er da meget pæn.
Jeg tror ikke jeg har plads....i økonomien.

> [...]
> indeholder alt musik og alle film der nogensinde er udgivet i verden og
> som du så kan vælge og vrage i som det passer dig.... Hvad skal man så

Tjah det bliver sikkert alligevel fremtiden at ens musik/film anlæg er
online hele tiden, og at man ikke køber et medie med musik/film, men blot
køber retten til at benytte de pågældende titiler fra den server som alle
producenter lægger deres materiale ud på. Det ville da være perfekt - ikke?
Man kan så prøvelytte/se varen inden køb. Og måske vælge mellem køb/leje.
Tænk på at du via dit TV går på nettet (én knap selvfølgelig) og finder den
film du vil se. Du kan læse alt om den og se en trailer/teaser, og vælger
måske at leje den (prisen er den samme som i Blockbuster). Hvis du synes
filmen var god kan du købe den ved at betale differencen mellem leje og
købspris.

Det eneste rigtigst store problem (foruden producenternes modvilje) er at
man ikke får motion - og at man jo ikke kan købe slik/popcorn
"on-demand"....

> "Diskutioner ødelægges tit af folk,
> der ved hvad de taler om"
> K. Schumacher

Hæhæ - han var slet ikke dum. Jeg har læst citatet mange gange - men der gik
et stykke tid før jeg så at der ikke er et "ikke" i den.

Mvh. Søren

Fra : Lars Bernau

Dato : 20-09-02 09:10

In article <3d8ac702$0$11455$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
fam_rohde@mail1.stofanet.dk says...
> "Lars Bernau" <sirsp@malot.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ved du hvad - det var nok alligevel bedre. B&O´s den nye er da meget pæn.
> Jeg tror ikke jeg har plads....i økonomien.

Nej se det er også mit problem! Plus at jeg er ikke sikker på at
overkommandoen vil tillade sådant et monstrum.

> [...]
> Man kan så prøvelytte/se varen inden køb. Og måske vælge mellem køb/leje.

Hvorfor skulle man vælge at købe en film eller et stykke musik, hvis man
automatisk bliver debiteret for et eller andet beløb hver gang man vil se
den eller høre det via sin On Demand ting ?

Og man vil jo heller ikke have plads til sine DVD'er og CD'er når man
skal have mokket sådan en 50" ting ind i stuen !

> Tænk på at du via dit TV går på nettet (én knap selvfølgelig) og finder den
> film du vil se. Du kan læse alt om den og se en trailer/teaser, og vælger
> måske at leje den (prisen er den samme som i Blockbuster).

Prisen behøver ikke at være den samme som i blockbuster, for Blockbuster
vil højest sandsynligt ikke eksistere mere, hvis sådan en slags On Demand
tjeneste først griber om sig.

Prisen kan jo være meget beskeden, da det teoretisk vil være al musik og
tv du henter sådan et sted fra. Nyheder kan jo også sagtens være on
demand. Så kan man se de nyheder der interesserer en og på det tidspunkt
hvor man har tid til at se dem.

> Det eneste rigtigst store problem (foruden producenternes modvilje) er at
> man ikke får motion

Producenter burde være med på ideén... efter min mening. Jeg tror deres
indtjening vil stige, og de vil jo kunne skære ned på nogle udgifter til
produktion og distribution og lignende. Med hensyn til motionen, kunne
man vel udvikle nogen On Demand apperater med indbygget løbebånd.

> - og at man jo ikke kan købe slik/popcorn "on-demand"....

Vi skal bare have nogen at opfinde sådan en replikator som de bruger i
Star Trek.

> Hæhæ - han var slet ikke dum. Jeg har læst citatet mange gange - men der gik
> et stykke tid før jeg så at der ikke er et "ikke" i den.

Jooee.... ham Kim var en klog klog mand.

--
Lars Bernau
"Puddelhund: Rotte med permanentkrøller"

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 20-09-02 16:32

Lars Bernau <sirsp@malot.dk> wrote:

>Nej se det er også mit problem! Plus at jeg er ikke sikker på at
>overkommandoen vil tillade sådant et monstrum.

Man kunne så overveje hvorvidt et monstrum er bedre end en overkommando... :)

>Hvorfor skulle man vælge at købe en film eller et stykke musik, hvis man
>automatisk bliver debiteret for et eller andet beløb hver gang man vil se
>den eller høre det via sin On Demand ting ?

Ellers har man jo ikke noget at sælge på eBay når man er træt af filmen :)

>Og man vil jo heller ikke have plads til sine DVD'er og CD'er når man
>skal have mokket sådan en 50" ting ind i stuen !

Det var jo meningen at den 50" skærm skulle tilsluttes en pc i et andet rum hvor alt
lå på harddisken, såe der vil være masser af film at se alligevel.

>Prisen behøver ikke at være den samme som i blockbuster, for Blockbuster
>vil højest sandsynligt ikke eksistere mere, hvis sådan en slags On Demand
>tjeneste først griber om sig.

Ja, den vil blive busted.

> [...]
>produktion og distribution og lignende. Med hensyn til motionen, kunne
>man vel udvikle nogen On Demand apperater med indbygget løbebånd.

Problemet vil nok snarrere være at de til at starte med har en billig og næsten
overkommelig pris, og samtidigt med at det vinder frem lukker af for udgivelser på
traditionelle medier. Senere sætter de så prisen op, og der er ikke andre steder at
gå hen og få det nye.

>Vi skal bare have nogen at opfinde sådan en replikator som de bruger i
>Star Trek.

"Very funny, Scotty. Now beam down my clothes."

>Jooee.... ham Kim var en klog klog mand.

Har i læst Kim Schumachers Lille Filosjofle Håndbog I Mundret Udansk?

Diskussion. 2 x opskruet stemme og nedsat hørelse.
Og her er en fra "K"
Kriminalitet. Enhver idiot kan overholde loven - det kræver hjerne at overtræde den.

-breiler

Fra : Lars Bernau

Dato : 20-09-02 19:20

In article <qfdmou0k2vsvlcljetb6u0dir50t1vetr4@4ax.com>, mibm@image.dk
says...

> Man kunne så overveje hvorvidt et monstrum er bedre end en overkommando... :)

Hvis man kunne få en model, der kunne lave mad og vaske op, så er der
vist ingen tvivl...

> Ellers har man jo ikke noget at sælge på eBay når man er træt af filmen :)

Jeg har da ellers masser af ting der kunne sælges på e-bay når
abstinenserne bliver for voldsomme.... hvis bare jeg ku' få lov !

> Det var jo meningen at den 50" skærm skulle tilsluttes en pc i et andet rum hvor alt
> lå på harddisken, såe der vil være masser af film at se alligevel.

uha det bliver dyrt i harddiske..... det fylder jo det skidt.

Jeg har digitaliseret alle mine CD'er, og det fylder ca. 40 GB, når jeg
engang får købt en større Harddisk, Skal jeg igang med vinylerne.... så
mangler jeg jo sådan set bare 50" monstrumet !

> Ja, den vil blive busted.

Nemlig... hehe !!!!
> [...]
> traditionelle medier. Senere sætter de så prisen op, og der er ikke andre steder at

Tjaee... det er jo desværre nok hvad der sker. Men så kommer der jo nok
gang i p2p programmerne igen.... "Napster - back for round 2"

> "Very funny, Scotty. Now beam down my clothes."

Hehe... Snotty beamed my twice yesterday, sir! (Spaceballs)
> Har i læst Kim Schumachers Lille Filosjofle Håndbog I Mundret Udansk?

Læst ??? den er bibel her i husstanden.... for nogle af os

Et sandt orgie i meget forluftige forklaringer ag svære ord.

> Diskussion. 2 x opskruet stemme og nedsat hørelse.
> Og her er en fra "K"
> Kriminalitet. Enhver idiot kan overholde loven - det kræver hjerne at overtræde den.

og passende for gruppen:

Opera : Hæslig lyd af mand, der bliver dolket i ryggen og synger 20
minutter i stedet for at bløde ihjel

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-02 18:39

"Familien Rohde" <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> billeder mv. Og anlægget kan seævfølgelig modtage radio, mails etc.

Hej med jer

Hvorfor spilde harddisk på det, smid dem ud på cd-rom, og så i dvd'en...
Så er der musik i meget lang tid.

Hilsen Benny..

Fra : Familien Rohde

Dato : 20-09-02 07:51

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor spilde harddisk på det, smid dem ud på cd-rom, og så i dvd'en...
> Så er der musik i meget lang tid.

Fordi man så skal have en flok CD-R liggende rundt omkring. Og skal brænde
nye når man køber en ny CD.

Mvh. Søren