Hjælp: defekt Eheim 2250 købt i Tyskland
Fra : Nikolaj

Dato : 17-09-02 22:27

Hej NG,

Jeg har lige købt en Eheim 2250 pumpe i Tyskland, som jeg lige har monteret.

Til min gru opdagede jeg at pumpen var utæt. Der kom vand ud af selve
pumpen. Der går et 90 graders lille rør ud fra selve spanden og ind i
pumpen. Man skurer røret fast i sådan en flad rund plastik dims som er
fastspændt med en slags spændehjul. Og det er ud af denne flase runde
plastik dims at vandet kommer. Jeg synes heller ikke at den er spændt helt
tæt til pumpehuset.

Gør jeg noget forkert eller er den bare defekt?
Er der nogle der har erfaringer med at sende ting retur til
www.aquaristicshop.com ?

Kan jeg selv reparere den, eller sagt med andre ord: hvordan reparerer jeg
den?

Mvh
Nikolaj

--
Remove MYMAIL from my mail adress

Med venlig hilsen/Best regards

Nikolaj

Fra : Steen Suder

Dato : 18-09-02 20:28

Nikolaj wrote:
> [...]
> www.aquaristicshop.com ?
>
> Kan jeg selv reparere den, eller sagt med andre ord: hvordan reparerer jeg

Du er netop stødt ind i ulempen ved at købe varer fra et andet land.
Jeg gør det selv i stor stil, men der er en vis risiko ved at gøre det.

Hvis der /er/ garanti på den og du iøvrigt bare vil overveje at gøre
brug af denne, vil jeg ikke anbefale at begynde at reparere på filteret,
med mindre det er meget små ting.

Hvis du selv vil rode med det:
Find en tegning i "exploded view" af filteret og kontrolér at det er
samlet korrekt og om alle dele er der. Mangler der f.eks. en O-ring?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Nikolaj

Dato : 18-09-02 20:43

> Du er netop stødt ind i ulempen ved at købe varer fra et andet land.
> Jeg gør det selv i stor stil, men der er en vis risiko ved at gøre det.

Ja, det fandt jeg ud af. Jeg handler nu også selv meget over nettet og det
er første gang jeg har haft problemer med produktet.

> Hvis der /er/ garanti på den og du iøvrigt bare vil overveje at gøre
> brug af denne, vil jeg ikke anbefale at begynde at reparere på filteret,
> med mindre det er meget små ting.

Der er garanti på den.

> Hvis du selv vil rode med det:
> Find en tegning i "exploded view" af filteret og kontrolér at det er
> samlet korrekt og om alle dele er der. Mangler der f.eks. en O-ring?

Jeg har igår hos AkvarieWest bestilt en ekstra O-ring samt lukke skive som
jeg skulle modtage med posten imorgen. Håber det vil klare det.