/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
At købe i UK eller USA
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 17-09-02 21:59

Det er ved at være lang tid siden jeg sidst har købt i udlandet, specielt
USA og søger derfor et råd:
Jeg skal have købt Ivy: Guest Room

Mulighederne er

CDNOW til 15 US$
http://www.cdnow.com/cgi-bin/mserver/SID=472287506/pagename=/RP/CDN/FIND/alb
um.html/ArtistID=IVY/ITEMID=1590588

eller Amazon US også til 15 US$
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00006IZOD/qid=1032296251/sr=8
-4/ref=sr_8_4/104-3242022-4817515?v=glance&s=music&n=507846

Amazon UK til 14 £
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00006IZOD/qid=1032295058/sr=2-4/re
f=sr_2_3_4/026-1568508-8411654

nogen der kan give et kvalificeret skøn på hvad den kommer til at koste at
få hjem?

Bliver en enkelt CD fra USA taget i tolden og klasker de told og
toldopkrævningsgebyret på ?

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk





 
 
Lars Frandsen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 18-09-02 04:45

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:zIMh9.580$Qk5.43299@news010.worldonline.dk...
<snip>
> Bliver en enkelt CD fra USA taget i tolden og klasker de told og
> toldopkrævningsgebyret på ?
>
Ja, det kan du godt risikere, så jeg ville bestille fra UK selvom det
umiddelbart er dyrere.
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/
lars@spamfilter.dk
> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
>
>
>
>



maz (24-09-2002)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 24-09-02 22:03

<snip>
> > Bliver en enkelt CD fra USA taget i tolden og klasker de told og
> > toldopkrævningsgebyret på ?

Ja, det kan du være næsten 100% sikker på at de gør. Postvæsenet er blevet
ret strikse med at 'knalde' alle, der får varer tilsendt fra ikke EU-lande.
Alt hvad min kæreste og jeg har købt via nettet i USA er blevet opkrævet
moms og toldafgifter (og toldafgiften er hamrende dyr). Kan postvæsenet ikke
se fakturaen uden på pakken, kan du risikere, at de åbner din pakke for at
tjekke - og du kan intet stille op..surt show :0(((
Hvis overhovedet muligt vil jeg råde dig til at købe indenfor EU - så skal
du 'kun' betale dansk moms, - du slipper for alle toldafgifter...
mvh maz



Benny Mortensen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 25-09-02 10:55


"maz" <mack@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:amqjs2$121r$1@news.cybercity.dk...
> <snip>
> > > Bliver en enkelt CD fra USA taget i tolden og klasker de told og
> > > toldopkrævningsgebyret på ?
>
> Ja, det kan du være næsten 100% sikker på at de gør. Postvæsenet er blevet
> ret strikse med at 'knalde' alle, der får varer tilsendt fra ikke
EU-lande.
> Alt hvad min kæreste og jeg har købt via nettet i USA er blevet opkrævet
> moms og toldafgifter (og toldafgiften er hamrende dyr). Kan postvæsenet
ikke
> se fakturaen uden på pakken, kan du risikere, at de åbner din pakke for at
> tjekke - og du kan intet stille op..surt show :0(((
> Hvis overhovedet muligt vil jeg råde dig til at købe indenfor EU - så skal
> du 'kun' betale dansk moms, - du slipper for alle toldafgifter...
> mvh maz
>
>
Hvis du køber inden for EU, kommer der hverken told eller moms på, da det er
momsen er opkrævet i det land du handler. Varer købt i EU glider ind uden
tillæg af andet end porto.

M.V.H....Benny..




Robert Eriksen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 25-09-02 17:22



Benny Mortensen wrote:
>
> Hvis du køber inden for EU, kommer der hverken told eller moms på, da det er
> momsen er opkrævet i det land du handler. Varer købt i EU glider ind uden
> tillæg af andet end porto.

Medmindre den butik du køber fra har et salg til Danmark på over
280.000kr/året.
Har den det ryger der dansk moms på.



/Robert

Benny Mortensen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 25-09-02 17:25


"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:3D91E2C3.C9F4B684@adr.dk...
>
>
> Benny Mortensen wrote:
> >
> > Hvis du køber inden for EU, kommer der hverken told eller moms på, da
det er
> > momsen er opkrævet i det land du handler. Varer købt i EU glider ind
uden
> > tillæg af andet end porto.
>
> Medmindre den butik du køber fra har et salg til Danmark på over
> 280.000kr/året.
> Har den det ryger der dansk moms på.

Nix, Har den det, så skal den selv lægge sørge for at den trækker den Danske
moms. Således at du får den korrekte pris oplyst.

M.V.H.....Benny..


>
>
> /Robert



Robert Eriksen (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 26-09-02 15:33



Benny Mortensen wrote:
>
> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> news:3D91E2C3.C9F4B684@adr.dk...
> >
> >
> > Benny Mortensen wrote:
> > >
> > > Hvis du køber inden for EU, kommer der hverken told eller moms på, da
> det er
> > > momsen er opkrævet i det land du handler. Varer købt i EU glider ind
> uden
> > > tillæg af andet end porto.
> >
> > Medmindre den butik du køber fra har et salg til Danmark på over
> > 280.000kr/året.
> > Har den det ryger der dansk moms på.
>
> Nix, Har den det, så skal den selv lægge sørge for at den trækker den Danske
> moms. Således at du får den korrekte pris oplyst.

Er det ikke det jeg skriver?
Har butikken et salg på over 280.000kr/året til Danmark skal der betales
dansk moms.
Ved bestilling får man den korrekte pris oplyst, men det er vel
alligevel værd at huske
på i tilfælde af man kender en mindre butik man måske kan slippe med
(f.eks.) engelsk moms hos.

/Robert

Benny Mortensen (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 27-09-02 10:07


"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:3D931AA7.CBFF7682@adr.dk...
>
>
> Benny Mortensen wrote:
> >
> > "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3D91E2C3.C9F4B684@adr.dk...
> > >
> > >
> > > Benny Mortensen wrote:
> > > >
> > > > Hvis du køber inden for EU, kommer der hverken told eller moms på,
da
> > det er
> > > > momsen er opkrævet i det land du handler. Varer købt i EU glider ind
> > uden
> > > > tillæg af andet end porto.
> > >
> > > Medmindre den butik du køber fra har et salg til Danmark på over
> > > 280.000kr/året.
> > > Har den det ryger der dansk moms på.
> >
> > Nix, Har den det, så skal den selv lægge sørge for at den trækker den
Danske
> > moms. Således at du får den korrekte pris oplyst.
>
> Er det ikke det jeg skriver?
> Har butikken et salg på over 280.000kr/året til Danmark skal der betales
> dansk moms.
> Ved bestilling får man den korrekte pris oplyst, men det er vel
> alligevel værd at huske
> på i tilfælde af man kender en mindre butik man måske kan slippe med
> (f.eks.) engelsk moms hos.
>
> /Robert

Hej Robert

Nej jeg syntes faktisk at du skriver stik det modsatte. Du modsiger jo, at
det eneste der løber på udover prisen er portoen. Det får jeg til at du
modsiger det jeg skriver, og forbereder manden på, at der vil løbe ydeligere
moms på. Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg altså aldrig kigget efter, om
jeg betaler Dansk eller Engelsk moms, det eneste der interesserede mig, var
hvilken pris jeg skulle af med, og jeg er aldrig blevet udsat for ekstra
regninger, hverken indenfor, eller udenfor EU. Mine indkøb i Australien er
også løbet glat igennem. Men jeg tror, at det har en del at sige, hvilke
former for firmaer man handler med, nogle firmaer har stor bevågenhed, og
andre har stort set ingen. Musik tror jeg faktisk ikke de gider kigge på,
medens firmaer som handler med alt inden for Helse & Medicin, har meget stor
bevågenhed. Derfor er det en stor fordel, hvis man handler med de firmaer,
som tydeligt markerer på pakken, hvad de er for nogen. Anonyme pakker bliver
næsten altid checket. Toldere ved jo godt hvad de skal kigge efter, og hvad
de kan lade løbe frit igennem.

M.V.H.....Benny



Benny Mortensen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-09-02 09:20

Hej Michael

Risikoen for at der vil blive lagt Told & Moms på, er da tilstede, men jeg
tror nu ikke den er så stor, og hvis de gør, som kommer den til at bero på,
hvilken værdi pakken er angivet til. Men da den gøjst sandsynligt vil blive
sendt som et brev, tror jeg den vil løbe lige igennem, og da den jo sikkert
også er betalt, vil der ikke være nogen værdi angivelse på. Ellers vil det
beløbe sig til Ca 31 % af det samlede beløb. Altså Plade og forsendelse. Der
vil blive lagt Told og Moms på det totale beløb. Men det er jo som sagt,
kun ca 31 %. Så skal du sætte kurserne op mod hinanden, Pundet er jo noget
dyrere end Dollaren. Så kan du selv regne ud, om det i værste fald kan
blive dyrere at bestille fra USA.
Jeg har selv købt en del i Australien, og der er aldrig kommet Told & Moms
på, så jeg tror ikke det bør afskrække dig fra at købe uden for EU. Det er
vist ikke lige CD'er de kigger efter, så jeg tror de løber let igennem. Jeg
har dog også modtaget et modem engang, som var blevet sendt som noget jeg
skulle prøve, det blev der godt nok rettet forespørgsel imod, men det var
fra Feedex, som så noterede det som returneret, men det skyldtes jo sikkert
at der var transportforsikring på, og var sendt Express og alt andet godt.
Men som sagt, jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget om det, da plader
jo generelt er meget dyrere i UK, end stort set alle andre steder.

M.V.H.....Benny..




Uffe Holst (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 18-09-02 09:32


In an article of 18 Sep 2002 Benny Mortensen wrote:

> Risikoen for at der vil blive lagt Told & Moms på, er da tilstede, men jeg
> tror nu ikke den er så stor, og hvis de gør, som kommer den til at bero på,
> hvilken værdi pakken er angivet til. Men da den gøjst sandsynligt vil blive
> sendt som et brev, tror jeg den vil løbe lige igennem, og da den jo sikkert
> også er betalt, vil der ikke være nogen værdi angivelse på. Ellers vil det
> beløbe sig til Ca 31 % af det samlede beløb. Altså Plade og forsendelse. Der
> vil blive lagt Told og Moms på det totale beløb. Men det er jo som sagt,
> kun ca 31 %.

Og ud over de ca. 31 % i told og moms skal der også tillægges 50 kr. gebyr,
og netop dette sidste vil gøre ethvert køb uden for EU for dyrt, medmindre
1) prisforskellen er ekstrem stor, eller 2) pakken smutter igennem og ikke
bliver fortoldet.

Så selvom CD'en umiddelbart koster en halv gange mere i UK, så er det
sikkert stadig billigst at købe den der.

Men en CD er som sagt tynd og har gode chance for at smutte forbi
fortoldningen, så du kan jo prøve at vove pelsen. Det værste, der kan ske,
er, at det kommer til at koste dig ekstra 100 kr. eller så i told, moms og
gebyr.

--
Uffe Holst


Michael Lund Sørense~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 18-09-02 11:06





"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:g3.a3.aL27ADFCmdbBPOe.NR@post6.tele.dk...

In an article of 18 Sep 2002 Benny Mortensen wrote:

> Risikoen for at der vil blive lagt Told & Moms på, er da tilstede, men
jeg
> tror nu ikke den er så stor, og hvis de gør, som kommer den til at bero
på,
> hvilken værdi pakken er angivet til. Men da den gøjst sandsynligt vil
blive
> sendt som et brev, tror jeg den vil løbe lige igennem, og da den jo
sikkert
> også er betalt, vil der ikke være nogen værdi angivelse på. Ellers vil
det
> beløbe sig til Ca 31 % af det samlede beløb. Altså Plade og forsendelse.
Der
> vil blive lagt Told og Moms på det totale beløb. Men det er jo som sagt,
> kun ca 31 %.

Og ud over de ca. 31 % i told og moms skal der også tillægges 50 kr. gebyr,
og netop dette sidste vil gøre ethvert køb uden for EU for dyrt, medmindre
1) prisforskellen er ekstrem stor, eller 2) pakken smutter igennem og ikke
bliver fortoldet.

Så selvom CD'en umiddelbart koster en halv gange mere i UK, så er det
sikkert stadig billigst at købe den der.

Men en CD er som sagt tynd og har gode chance for at smutte forbi
fortoldningen, så du kan jo prøve at vove pelsen. Det værste, der kan ske,
er, at det kommer til at koste dig ekstra 100 kr. eller så i told, moms og
gebyr.

--
Uffe Holst




Mine overvejelse går i retning af:

USA
15 $ plus 5 $ i porto = 20 $ eller 150 kr. Told, moms og gebyr ca 80-100 kr
ialt 230-250 kr
UK
14£ plus 4 £ i porto = 18 £ eller 200 kr. Moms 50 kr ialt 250 kr.

Det vil altså være billigere at købe pladen i USA, uanset om der er gebyr på
eller ej, men det bliver en ret dyr plade!
--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Uffe Holst (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 18-09-02 13:55


In an article of 18 Sep 2002 Michael Lund Sørensen wrote:

> USA
> 15 $ plus 5 $ i porto = 20 $ eller 150 kr. Told, moms og gebyr ca 80-100 kr
> ialt 230-250 kr

Nok nærmere de 250 end de 230.

> UK
> 14£ plus 4 £ i porto = 18 £ eller 200 kr. Moms 50 kr ialt 250 kr.

Hvordan kommer du frem til det? Taster jeg den ind på amazon.co.uk og
bestiller den, så kommer den frem til en total på £17.13 (selvom jeg ikke
lige kan se, hvordan de kommer frem til det), og det er inkl. porto, og
meget væsentligt er det også inkl. moms.

> Det vil altså være billigere at købe pladen i USA, uanset om der er gebyr på
> eller ej, men det bliver en ret dyr plade!

Tvivler...

--
Uffe Holst


Michael Lund Sørense~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 18-09-02 15:22

Ja det har du ganske ret i.

Order Summary
Subtotal of Items:£14.89
Giftwrap:£0.00
Postage & Packing:£2.24
Promotional Certificates:-£0.00

Total Before VAT:£13.70
VAT:£3.43

Total:£17.13
Gift Certificates: -£0.00

Order Total: £17.13
= 205,50 Kr

Lidt ulogisk at de skriver £13,99, tager og £14,89 som altså er incl
Vat/moms. Nå med pladen er nu bestilt og jeg vender tilbage når den er
modtaget/afregnet, for det her er da lidt forvirrende.
--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk


"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:c7.X7.aL2OEbPCmdb37eg.NR@post6.tele.dk...

In an article of 18 Sep 2002 Michael Lund Sørensen wrote:

> USA
> 15 $ plus 5 $ i porto = 20 $ eller 150 kr. Told, moms og gebyr ca 80-100
kr
> ialt 230-250 kr

Nok nærmere de 250 end de 230.

> UK
> 14£ plus 4 £ i porto = 18 £ eller 200 kr. Moms 50 kr ialt 250 kr.

Hvordan kommer du frem til det? Taster jeg den ind på amazon.co.uk og
bestiller den, så kommer den frem til en total på £17.13 (selvom jeg ikke
lige kan se, hvordan de kommer frem til det), og det er inkl. porto, og
meget væsentligt er det også inkl. moms.

> Det vil altså være billigere at købe pladen i USA, uanset om der er gebyr

> eller ej, men det bliver en ret dyr plade!

Tvivler...

--
Uffe Holst



Lars Frandsen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 18-09-02 14:17

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:CeYh9.1335$Qk5.96202@news010.worldonline.dk...
<snip>
> UK
> 14£ plus 4 £ i porto = 18 £ eller 200 kr. Moms 50 kr ialt 250 kr.
>
> Det vil altså være billigere at købe pladen i USA, uanset om der er gebyr

> eller ej, men det bliver en ret dyr plade!

Nej, der skal ikke betales moms for en plade sendt fra UK, da det hører
under EU, så pladen fra UK bliver "billigst".
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/
lars@spamfilter.dk



Uffe Holst (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 18-09-02 14:28


In an article of 18 Sep 2002 Lars Frandsen wrote:

> Nej, der skal ikke betales moms for en plade sendt fra UK, da det hører
> under EU, så pladen fra UK bliver "billigst".

Jo, det skal der, men det er sælgers ansvar at lægge momsen på.

--
Uffe Holst


Brian K (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 18-09-02 20:36

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:hA.dA.aL2xEnMCmdb2Cjg.NR@post6.tele.dk...


Jo, det skal der, men det er sælgers ansvar at lægge momsen på.

Hej

korrekt (det er momsen i det sælgende land der skal lægges på ! (engelsk
moms er 17.5 %)

og den bliver lagt oven i den pris som amazon opkræver

mvh
brian



Uffe Holst (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 18-09-02 21:09


In an article of 18 Sep 2002 Brian K wrote:

> korrekt (det er momsen i det sælgende land der skal lægges på ! (engelsk
> moms er 17.5 %)

Delvist korrekt. Mig bekendt er amazon.co.uk's salg til Danmark så stort,
at der skal opkræves dansk moms på 25 % og ikke brittisk moms på 17.5 %.

--
Uffe Holst


Michael Lund Sørense~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 18-09-02 21:18




"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:amakjg$usf$1@news.cybercity.dk...
> "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:hA.dA.aL2xEnMCmdb2Cjg.NR@post6.tele.dk...
>
>
> Jo, det skal der, men det er sælgers ansvar at lægge momsen på.
>
> Hej
>
> korrekt (det er momsen i det sælgende land der skal lægges på ! (engelsk
> moms er 17.5 %)
>
> og den bliver lagt oven i den pris som amazon opkræver
>
> mvh
> brian
>
Det troede jeg også, men den må da tilsyneladende være lagt på allerede.

Plade til £ 13,99 Dansk pris 13,99/1,175*1,25 = £14,89, som er det beløb
jeg skal betale.

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Michael Lund Sørense~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 18-09-02 15:15



"Lars Frandsen" <lars@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:B1%h9.1394$Qk5.110218@news010.worldonline.dk...
> "Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
> meddelelse news:CeYh9.1335$Qk5.96202@news010.worldonline.dk...
> <snip>
> > UK
> > 14£ plus 4 £ i porto = 18 £ eller 200 kr. Moms 50 kr ialt 250 kr.
> >
> > Det vil altså være billigere at købe pladen i USA, uanset om der er
gebyr
> på
> > eller ej, men det bliver en ret dyr plade!
>
> Nej, der skal ikke betales moms for en plade sendt fra UK, da det hører
> under EU, så pladen fra UK bliver "billigst".


Amazon UK's priser er angivet UDEN moms, så den kommer på.

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Michael Lund Sørense~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 18-09-02 11:01

Min erfaring fra tidligere var at en CD (eller DVD) gik glat igennem, en to
eller flere blev pålagt told, moms og toldgebyr. Og sådan er det vel
stadig.

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d883751$0$7380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Michael
>
> Risikoen for at der vil blive lagt Told & Moms på, er da tilstede, men jeg
> tror nu ikke den er så stor, og hvis de gør, som kommer den til at bero
på,
> hvilken værdi pakken er angivet til. Men da den gøjst sandsynligt vil
blive
> sendt som et brev, tror jeg den vil løbe lige igennem, og da den jo
sikkert
> også er betalt, vil der ikke være nogen værdi angivelse på. Ellers vil
det
> beløbe sig til Ca 31 % af det samlede beløb. Altså Plade og forsendelse.
Der
> vil blive lagt Told og Moms på det totale beløb. Men det er jo som sagt,
> kun ca 31 %. Så skal du sætte kurserne op mod hinanden, Pundet er jo
noget
> dyrere end Dollaren. Så kan du selv regne ud, om det i værste fald kan
> blive dyrere at bestille fra USA.
> Jeg har selv købt en del i Australien, og der er aldrig kommet Told & Moms
> på, så jeg tror ikke det bør afskrække dig fra at købe uden for EU. Det
er
> vist ikke lige CD'er de kigger efter, så jeg tror de løber let igennem.
Jeg
> har dog også modtaget et modem engang, som var blevet sendt som noget jeg
> skulle prøve, det blev der godt nok rettet forespørgsel imod, men det var
> fra Feedex, som så noterede det som returneret, men det skyldtes jo
sikkert
> at der var transportforsikring på, og var sendt Express og alt andet godt.
> Men som sagt, jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget om det, da plader
> jo generelt er meget dyrere i UK, end stort set alle andre steder.
>
> M.V.H.....Benny..
>
>
>



Uffe Holst (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 18-09-02 13:57


In an article of 18 Sep 2002 Michael Lund Sørensen wrote:

> Min erfaring fra tidligere var at en CD (eller DVD) gik glat igennem, en to
> eller flere blev pålagt told, moms og toldgebyr. Og sådan er det vel
> stadig.

Nu har jeg ikke i lang tid bestilt noget i USA, men jeg har selv oplevet at
komme til at betale for en enkelt CD. Og jeg ved også, at nogle af mine
venner har gjort det for nylig...

Men går den galt igennem, så er det som regel altid billigst at købe
det i USA. Går den derimod ikke glat igennem, så bliver besparelsen
ved at købe i USA i stedet for UK som regel ædt op af told og moms,
og endelig vil gebyret på 50 kr. gør købet voldsomt dyrere.

--
Uffe Holst


Brian K (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 18-09-02 20:38

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:%9Yh9.1331$Qk5.96143@news010.worldonline.dk...
> Min erfaring fra tidligere var at en CD (eller DVD) gik glat igennem, en
to
> eller flere blev pålagt told, moms og toldgebyr. Og sådan er det vel
> stadig.
>
Hej

antal har intet med opkrævningen at gøre (det er jo ikke en bananrepuplik vi
bor i)

Det er chancen om den bliver opdaget det handler om (jeg bestiller ca 200
pakker om året fra udlandet (internet handel til mine kunder), ca 50 - 60 %
af den bliver "nuppet" i toldcentret (og så bliver det sgu pludselig dyrt
med de 50 kr i gebyr)


mvh
brian



Kim Petersen (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Kim Petersen


Dato : 18-09-02 17:51

Er bagatelgrænsen forsvundet, eller er Amazon m.fl. blevet registreret her i
Danmark, dvs. de har et større salg til os? Har det ikke været sådan at en
plade der ligger under kr. 165 kr. i værdi ikke belægges med told og alt det
der?



Michael Lund Sørense~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 18-09-02 19:10

Amazon's salg ligger over told grænsen så de skal opkræve dansk moms.

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk


"Kim Petersen" <ccc98539@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:amaavp$pl7$1@sunsite.dk...
> Er bagatelgrænsen forsvundet, eller er Amazon m.fl. blevet registreret her
i
> Danmark, dvs. de har et større salg til os? Har det ikke været sådan at en
> plade der ligger under kr. 165 kr. i værdi ikke belægges med told og alt
det
> der?
>
>



Brian K (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 18-09-02 20:33

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:zIMh9.580$Qk5.43299@news010.worldonline.dk...
> Det er ved at være lang tid siden jeg sidst har købt i udlandet, specielt
> USA og søger derfor et råd:
> Jeg skal have købt Ivy: Guest Room
>

Hej

eller musikhjørnet kan bestille den til dig til 199,95 dkr

mvh
brian



Michael Lund Sørense~ (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 18-09-02 20:34

> > Det er ved at være lang tid siden jeg sidst har købt i udlandet,
specielt
> > USA og søger derfor et råd:
> > Jeg skal have købt Ivy: Guest Room
> >
>
> Hej
>
> eller musikhjørnet kan bestille den til dig til 199,95 dkr
>
> mvh
> brian
>
>
Nu kender jeg ikke lige Musikhjørnet. Hvor ligger der et sådant i
Københavnstrup ?
--> milux@image.dk
--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk



Brian K (18-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 18-09-02 20:42

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:amakd3$uo1$1@news.cybercity.dk...
> >
>
> Hej
>
> eller musikhjørnet kan bestille den til dig til 199,95 dkr
>
Hej

Med forbehold for kursændringer, etc

hvis den er på lager kan jeg have den til dig onsdag næste uge !

mvh
brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste