Meget gul urin igen
Fra : Mogens Larsen

Dato : 22-02-01 15:28

Jeg har været inde på det før. Men jeg vil lige nævne det igen.

Jeg fik at vide herinde sidst at det kunne skyldes at jeg spiste
B-vitamniner-tilskud. Dette er jeg nu ophørt med, men alligevel er min
urin stadig meget gul, til trods for at jeg sørger for at drikke
rigeligt med vand. Jeg er også mere træt end jeg burde være.
Jeg har som sagt været ved lægen, og afgive blodprøve, men denne
afsløredede intet forkert.

Et eks. Jeg står op klokken 7.30 og drikker 1½ liter vand inden jeg
tager i skole kl. 9.00. Jeg tiisser nok klokken 10.00, og der ser
urinen da helt lys ud. Men så klokken 12. ca, er mit tis allerede
blevet meget gul og ildelugtende. Det forstår jeg altså ikke.

Hvad kan der være galt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-02-01 15:57

Mogens Larsen wrote:

> [...]
> urinen da helt lys ud. Men så klokken 12. ca, er mit tis allerede
> blevet meget gul og ildelugtende. Det forstår jeg altså ikke.

At du drikker al vædsken på en gang. Prøv at fordele vædskeindtaget
over dagen.

Hvordan du gør det i praksis, tja det må selv finde ud af.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : Mogens Larsen

Dato : 22-02-01 20:05

On Thu, 22 Feb 2001 14:56:46 GMT, Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk>
wrote:

>At du drikker al vædsken på en gang. Prøv at fordele vædskeindtaget
>over dagen.
>
>Hvordan du gør det i praksis, tja det må selv finde ud af.

Ja, tak for tippet. Jeg vil da også prøve det. Det er bare underligt,
for tidligere har det slet ikke været noget at tænke på.

Det er ligesom at det også påvirke min "kvikhed". Jeg er mere træt, og
jeg ser også træt og svag ud. Så det er noget værre pis, for at sige
det mildt !

Men jeg vil løbe rundt med ½ liter vandflaske og drikke lidt en gang
imellem og se hvordan det går.

Fra : /arcana

Dato : 23-02-01 11:52

"Mogens Larsen" <ajorge13@students.aabc.dk> wrote in message

> [...]

Få din læge til at tjekke dit levertal.

/arcana

Fra : Mogens Larsen

Dato : 24-02-01 00:19

On Fri, 23 Feb 2001 11:52:29 +0100, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

>"Mogens Larsen" <ajorge13@students.aabc.dk> wrote in message

>Få din læge til at tjekke dit levertal.

Bliver det ikke tjekket ved en blodprøve?

Min blodprøve viste intet forkert.

Fra : /arcana

Dato : 25-02-01 15:43

> Bliver det ikke tjekket ved en blodprøve?

Ikke nødvendigvis...

/arcana

Fra : Hans Jakobsen

Dato : 27-02-01 10:04

On Sun, 25 Feb 2001 15:42:49 +0100, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

>"Mogens Larsen" <ajorge13@students.aabc.dk> wrote in message

Umiddelbart vil jeg også anbefale at du snakker med lægen.

Måske der kan være tale om en form for sukkersyge, eller allergi.
Jeg husker du fortalte at du også havde problemer med at få gnisten
tilbage i øjnene, og det tyder på en sygdom af en slags.
Det underlige er så at blodprøven ikke afslører det, men måske en
urinprøve/leverprøve vil

MVH
Hans

Fra : Thai-food

Dato : 25-04-01 14:39

Drik 2 kopper kamille the om dagen i 14 dage , så burde der være renset ud
!!!

Jeg har selv prøvet at have samme problem , også selv om jeg drikker
rigeligt med vand !! Og der hjalp kamille the...

www.Thai-food.dk

Fra : Ulla

Dato : 22-02-01 15:55

Mogens Larsen <noemail@ed.net> skrev i en
> Jeg har været inde på det før. Men jeg vil lige nævne det igen.

SNIP

Har du fået taget en urinprøve også?

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Tina Andersen

Dato : 24-02-01 07:38

> Hvad kan der være galt.

Jo mere du bekymrer dig om det, jo værre gør du "problemet" for dig selv.

Din træthed kan stamme mange andre steder fra: Får du jern nok? Stress?
Sover ikke nok om natten? Hård dagligdag? Etc.

Og mht den gule, ildelugtende urin: Urin er forskelligt fra menenske til
menenske. At det i perioder er lidt mørkere og mere ildelugtende end hvad
det plejer, er helt normalt. Men er der smerter ved vandladning/blod i
urinen/meget sparsom urin, på trods af, at man drikker rigeligt vædske, så
søg læge.
Det kan godt være noget du spiser i løbet af dagen, der giver urinen en
anden farve/lugt, end du ellers er vant til.

Når du nu er blevet tjekket hos lægen, har fået taget blodprøve og urinprøve
ude de viser noget unormalt, så må mit råd være, at du skal fordele dit
vædskeindtag over hele dagen, og så ellers ignorere, hvordan din urin
lugter/ser ud.

Mvh

Tina

Fra : Bjarne Krog

Dato : 24-02-01 14:55

On Sat, 24 Feb 2001 07:37:50 +0100, "Tina Andersen" <wunjo@mail.dk>
wrote:
Undskyld Tina men.......

>Og mht den gule, ildelugtende urin: Urin er forskelligt fra menenske til
>menenske. At det i perioder er lidt mørkere og mere ildelugtende end hvad
>det plejer, er helt normalt.
Her tager du heeeelt fejl

> Men er der smerter ved vandladning/blod i
>urinen/meget sparsom urin, på trods af, at man drikker rigeligt vædske, så
>søg læge.
rigtigt

> [...]

>ude de viser noget unormalt, så må mit råd være, at du skal fordele dit
>vædskeindtag over hele dagen, og så ellers ignorere, hvordan din urin

Her viser du igen at du ikke ved hvad du taler om......

Det er ifølge TCM (som bl.a. indenholde akupunktur) meget vigtigt at
din urin er ok. for ellers indikere det at der er en ubalance i din
krop, og det er ikke BARE noget man skal ignorere...... det kan
faktiskt føre til ret alvorlige følgesygdomme, og et "du fejler ikke
noget" fra en læge har jo vist sig gang på gang ikke at være til at
stole på.

Til slut mit råd til dig Mogens Larsen:
Som /arcana sagde, "Få din læge til at tjekke dit levertal.", og en
blodprøve er ikke ensbetydende med at der bliver tjekket alt hvad man
kan tjekke, derfor sørg for at det bliver gjort.
hvis du stadig "ikke fejler noget" så opsøg en kinesisk læge eller en
akupunktør, for han ved hvad der er bedst for dig, og jeg kan ikke
hjælpe dig via nettet her, man bliver nød til at både se patienten og
snakke .... held og lykke, og lad være med at ignorere din krops

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk

Fra : Tina Andersen

Dato : 25-02-01 01:30

> Her viser du igen at du ikke ved hvad du taler om......

Fordi jeg ikke lige er inde i DIT akupunktur, kan du ikke derudaf
konkludere, "at jeg ikke ved, hvad jeg taler om".

Du aner INTET om mig, men fordi jeg har et andet syn på tingene end du har,
har du allerede sat mig i en bås som "uvidende".

Ja, jeg tror ikke på "hokus-pokus" behandling/medicin. Og dét har du
åbenbart et problem med, at jeg ikke gør. Derfor har du ikke ret til at
udtale dig om, hvorvidt jeg ved hvad jeg taler om, eller ej.

Tina

Fra : Bjarne Krog

Dato : 01-03-01 00:38

On Sun, 25 Feb 2001 01:30:29 +0100, "Tina Andersen" <wunjo@mail.dk>
wrote:

> [...]
>åbenbart et problem med, at jeg ikke gør. Derfor har du ikke ret til at
>udtale dig om, hvorvidt jeg ved hvad jeg taler om, eller ej.

Lad dog være med at blive sur, og akupunktur er ikke "hokus-pokus"
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk