Alt for lange filnavne på en andens server~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-09-02 22:01

Jeg har fået adgang til en ftp server med små 9000 mp3 filer, men de
fleste af dem kan jeg ikke downloade, da de Character mæssigt er alt for
lange.

Jeg har brugt ftp klienten i GoLive.

Findes der en work around bortset fra at sende en mail til ejeren og
bede ham ændre ca. 4000 filnavne ?

8-/

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-09-02 22:34

> [...]
> lange.
>
> Jeg har brugt ftp klienten i GoLive.
>
> Findes der en work around bortset fra at sende en mail til ejeren og

Prøv med en anden FTP klient.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-09-02 13:34

> Prøv med en anden FTP klient.

Jeg prøvber lige med Interarchy og poster svar.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-09-02 14:22

On Tue, 17 Sep 2002 14:34:27 +0200, [2900] <jesper@gylling.net> wrote:

> Jeg prøvber lige med Interarchy og poster svar.

Hvis den ikke virker, så prøv med NetFinder, den er virkelig god synes
jeg, og giver mig (næsten) aldrig problemer.

<>http://versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=3107&db=mac>

Fra : Jan Jonasen

Dato : 17-09-02 14:32

In article <1fiml4i.1so823xf4ma8rN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper
Haaber Gylling (jesper@gylling.net) wrote:
> Findes der en work around bortset fra at sende en mail til ejeren og
> bede ham ændre ca. 4000 filnavne ?

Ja, køb cd'erne og lav dem om til mp3.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-09-02 15:17

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Ja, køb cd'erne og lav dem om til mp3.

Det plejer jeg også at gøre, men det er ikke altid at man kan få de
pågældende numre på CD.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jan Jonasen

Dato : 17-09-02 20:59

In article <1finwo1.db94t0sy8onxN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber
Gylling (jesper@gylling.net) wrote:
> Det plejer jeg også at gøre, men det er ikke altid at man kan få de
> pågældende numre på CD.

Nej, nej, det var også mest en morsom bemærkning, du betaler jo allerede
afgift på de tomme CD'er. Efter den blev indført, har jeg intet forhold til
copyright på musik CD'er.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-09-02 17:12

> Jeg har fået adgang til en ftp server med små 9000 mp3 filer, men de
> fleste af dem kan jeg ikke downloade, da de Character mæssigt er alt for
> lange.
>
> Jeg har brugt ftp klienten i GoLive.

Misbrug af Golive

> Findes der en work around bortset fra at sende en mail til ejeren og
> bede ham ændre ca. 4000 filnavne ?

Hvad er der galt de sidste 5000?

Du kunne jo give os linket, så vi kunne teste på vores foretrukne
FTPklient.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-09-02 18:04

On Mon, 16 Sep 2002 23:00:47 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fiml4i.1so823xf4ma8rN%jesper@gylling.net>):

> ftp://80.197.181.14/

Jesper, hvordan forhindrer du en i at gå opad i hierarkiet via din ftp?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-09-02 18:06

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Mon, 16 Sep 2002 23:00:47 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
> (in message <1fiml4i.1so823xf4ma8rN%jesper@gylling.net>):

> Jesper, hvordan forhindrer du en i at gå opad i hierarkiet via din ftp?

Hvordan mener du ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-09-02 18:58

On Tue, 17 Sep 2002 19:05:42 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fio519.1ot2tyujadj7gN%jesper@gylling.net>):

> Hvordan mener du ?

Hvis man i Jaguar åbner ftp access, kan man rode rundt i hele systemet. Der
er et hack der skulle begrænse dette på macOSXhints, begrænse det til hvis
man f.eks. opretter en bruger, men det virker ikke. På din ftp server ser jeg
kun en folder, og kan ikke bevæge mig op i resten af computerens indmad. Jeg
håber jeg har forklaret det tydeligt nok

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-09-02 19:03

> [...]

> kun en folder, og kan ikke bevæge mig op i resten af computerens indmad. Jeg
> håber jeg har forklaret det tydeligt nok

Du skal bare installere et server program til 10$, så spiller det 8-D

Nej, serveren er en ganske almindelig 7500/100 med Mac OS 9.1 US samt
NetPresenz 4.1 på.

Der er 2 harddiske. En med OS på og en til server, men det virker også
med en disk.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-09-02 19:24

On Tue, 17 Sep 2002 20:03:25 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fio7ls.1tg37ekt381o2N%jesper@gylling.net>):

> [...]
> NetPresenz 4.1 på.
>
> Der er 2 harddiske. En med OS på og en til server, men det virker også

Tak. Du skulle næsten se, hvordan din ftp dukker op her i Jaguar som en slags
grå iDisk

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-09-02 19:40

> [...]

> (in message <1fio7ls.1tg37ekt381o2N%jesper@gylling.net>):

> Tak. Du skulle næsten se, hvordan din ftp dukker op her i Jaguar som en slags

Kan du ike lige lave et screendump ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 17-09-02 20:05

> Kan du ike lige lave et screendump ?

http://tradewho.com/ftpdisk.gif (kun tilgængelig når min computer er
åben.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-09-02 23:22

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote in

> [...]
> ikke. På din ftp server ser jeg kun en folder, og kan ikke bevæge mig
> op i resten af computerens indmad. Jeg håber jeg har forklaret det

Virker tippet med "ftpchroot" ikke i Jaguar? I 10.1.5 virkede det fint.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-09-02 08:07

On Wed, 18 Sep 2002 0:22:16 +0200, René Frej Nielsen wrote
(in message <Xns928D3CA8B82Aspam02tdcadsldk@193.88.15.201>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote in

> Virker tippet med "ftpchroot" ikke i Jaguar? I 10.1.5 virkede det fint.

Ikke her hos mig. Jeg får en '550 can't change root'.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-09-02 18:55

> Ikke her hos mig. Jeg får en '550 can't change root'.

Når du logger på via ftp?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-09-02 21:08

On Thu, 19 Sep 2002 19:54:45 +0200, René Frej Nielsen wrote
(in message <Xns928ECA95DACD3spam02tdcadsldk@193.88.15.201>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote in

> Når du logger på via ftp?

ja, Der er også andre (på macosxhints.com) der heller ikke kan få det til at
virke på Jaguar. Det er virkelig ærgerligt.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-09-02 22:04

> ja, Der er også andre (på macosxhints.com) der heller ikke kan få det
> til at virke på Jaguar. Det er virkelig ærgerligt.

Desværre kan jeg ikke selv teste det, men mon ikke der er nogen, som finder
en løsning. Er der overhovedet nogen, som melder om et positivt resultat i
Jaguar?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 10:01

On Thu, 19 Sep 2002 23:04:20 +0200, René Frej Nielsen wrote
(in message <Xns928EEABA4826spam02tdcadsldk@193.88.15.201>):

> [...]
> en løsning. Er der overhovedet nogen, som melder om et positivt resultat i

Ja. Prøv at find tråden
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010508211503599#comments>
Jeg ved ikke, om man skal være medlem og have logget ind for bare at se den.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-09-02 10:03

> [...]

> en løsning. Er der overhovedet nogen, som melder om et positivt resultat i

MeenŠ jeg har fundet en anden metode, hvis man vil lave ftp adgang til sin
maskine, nemlig sftp. Du åbner bare remote login i Sharing Prefs Pane (ikke
Pain), der åbner port 22. Her kan du kun komme til den brugers mappe, du
viser hen til, alt andet op og til andre mapper er lukket som det skal være ‹
og så sender du password og navn sikkert. Fedt.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-09-02 08:06

> [...]

> en løsning. Er der overhovedet nogen, som melder om et positivt resultat i

Det er åbenbart en bug i Darwin. Se her

http://www.chezludo.com/ftpchroot.html

--
David Blangstrup