StuffIt åbner alle programmer
Fra : Peter Jørgensen

Dato : 15-09-02 09:34

Jeg har et problem på min iMac. På en eller anden mystisk måde (jeg er
nybegynder på mac) er StuffIt Expander associeret med filtypen app. Så
programmet vil åbne alle applicationer som om de var pakket/komprimeret.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg enten afinstallerer StuffIt eller får
fjernet indstillingen så det tror det skal åbne applicationer.

Kan nogen hjælpe mig??

Peter

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-09-02 13:38

Peter Jørgensen <peter.j@kochsgadenet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg enten afinstallerer StuffIt eller får
> fjernet indstillingen så det tror det skal åbne applicationer.

Hvis du bruger Mac OS 9 skal du genopbygge skrivebordet.

I Mac OS X ville du normalt skulle bruge vis info og ændre associationen
der, men det kan selvsagt ikke gøres med programmer. Hvis du kører Mac
OS X 10.2 kan du enten smide com.apple.LaunchServices.plist væk eller
redigere i den.

Jeg kan ikke lige huske det, men i OS X 10.1.x og tidligere hed
associationsdokumenet vist noget andet og var ikke umiddelbart
redigeringsvenligt.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Peter Jørgensen

Dato : 15-09-02 20:23

Tak for hjælpen. Det virkede da jeg slettede com.apple.LaunchServices.plist
..