Bedre bremser
Fra : Kim Larsen

Dato : 13-09-02 01:50

Hej rødder

Nu nærmer det sig at jeg får en opgradering af min Aprilia Rally, men så vil
jeg også have nogle bedre bremser på, eller er det nødvendigt ?
Det der er på nu er 190 mm skive foran og 110 mm tromle bag, vil det være
nok at skifte forbremsen med en større skive og bedre bremser, eller skal
der noget til på baghjulet også ? Det vil nok være ret vanskeligt at gøre
noget ved baghjulet, men det er jo også som regel forbremsen man plejer at
gøre noget ved, eller tager jeg fejl.
Hvad skal man vælge for bremser, og hvad kan der sidde på ?

Kim Larsen

Fra : PHK

Dato : 13-09-02 06:05

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej rødder
>
> Nu nærmer det sig at jeg får en opgradering af min Aprilia Rally, men så
vil
> jeg også have nogle bedre bremser på, eller er det nødvendigt ?

Næh. Aprilia Leonardo 150cc kører stort set med de samme bremser som en
50´er.

> Det der er på nu er 190 mm skive foran og 110 mm tromle bag, vil det være
> nok at skifte forbremsen med en større skive og bedre bremser, eller skal
> der noget til på baghjulet også ?

Hvordan vil du montere kalibrene, de skal monteres højere på forgaflen så?!!

>Det vil nok være ret vanskeligt at gøre
> noget ved baghjulet,

Det vil nok også være svært - og unødvendigt - at gøre noget ved forbremsen.

> men det er jo også som regel forbremsen man plejer at
> gøre noget ved,

Jeg kender ikke nogen der har ændret på skivestørrelsen ;)

> eller tager jeg fejl.

Tjah ...

> Hvad skal man vælge for bremser, og hvad kan der sidde på ?

Du kan formentlig ikke få noget ...

--
_
|_|

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-09-02 10:59

> Du kan formentlig ikke få noget ...
>

> --
> _
> |_|

Det skulle jo være mærkeligt om der ikke kunne ændres på dette punkt, for
jeg tvivler stærkt på at de "knallerter" der bruges til regulært race har
standard bremser på, men så er der nok også ændret så meget andet, men der
må da findes en mellemvej.

Kim Larsen

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-09-02 07:13

Du kan for eksempel købe en Malossi Braking Disc til forbremsen, den skulle
være en del bedre end den originale...

Bagbremsen bliver det nok svært at gøre noget ved, måske nogle
højkvalitets-bremsebakker.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-09-02 11:00

"Morten Christensen" <morten@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skulle
> være en del bedre end den originale...
>
> Bagbremsen bliver det nok svært at gøre noget ved, måske nogle

Jeg har fået sat nye og bedre bakker i baghjulet, så er det bare forbremsen
jeg skal have kigget på. Ved du om det er noget der kan skaffes her i lille
danevang ?

Kim Larsen

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-09-02 16:55