Harddisken i en Wall Street hvad hedder de~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-09-02 15:04

Hvad hedder den lille harddisk, der sidder i en Wall Street ?

Er det ikke en 2.5" ?

Hvor høj må den max være ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Ben Knudsen

Dato : 12-09-02 17:07

jesper@gylling.net writes:
>Er det ikke en 2.5" ?

Jo

>Hvor høj må den max være ?

I en wallstreet er jeg ret sikker på, at den må være 17 mm, men jeg har
ikke nogen officiel kilde på det.

Ben

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-09-02 17:34

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Jo

> I en wallstreet er jeg ret sikker på, at den må være 17 mm, men jeg har
> ikke nogen officiel kilde på det.

Men hvad hedder de så på edbpriser.dk ??

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Ben Knudsen

Dato : 12-09-02 20:08

jesper@gylling.net writes:
>Men hvad hedder de så på edbpriser.dk

Travelstar. Du får kun IBMs at se, men det er den letteste måde at søge
på, da edb-priser ikke har delt 2,5" og 3,5" op i seperate registre.
Iøvrigt var IBMs også konkurrencedygtige på prisen, sidst jeg var på
indkøb til min powerbook.

Ben

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-02 22:03

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> writes:

> [...]
> på, da edb-priser ikke har delt 2,5" og 3,5" op i seperate registre.
> Iøvrigt var IBMs også konkurrencedygtige på prisen, sidst jeg var på

Nogen der kan anbefale en god, lydløs model?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-09-02 22:27

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Nogen der kan anbefale en god, lydløs model?

Jep - det er jeg også ude i - købte en Seagate Barracuda IV disk til en
beige G3 - konge disk.

Jeg prøver at få edbpriser til at opdele deres harddiske i 2,5 og 3,5 "
i morgen.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-09-02 10:05

in article kkadmmhqf9.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 9/12/02 11:02 PM:

> Nogen der kan anbefale en god, lydløs model?

TravelStar 40GN 40GB 2MB / 12ms / 4200RPM / IDE100 / 3 Years 1.449 kr.

Stort set lydløs og ganske fornuftig i pris og ydelse.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-09-02 12:21

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article kkadmmhqf9.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at

> TravelStar 40GN 40GB 2MB / 12ms / 4200RPM / IDE100 / 3 Years 1.449 kr.
>
> Stort set lydløs og ganske fornuftig i pris og ydelse.

4200 rpm det er da lidt. Kan man ikke få en hurtigere fætter ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-09-02 14:00

in article 1figaee.1m2fkmdsua0cgN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 9/13/02 1:21 PM:

> 4200 rpm det er da lidt. Kan man ikke få en hurtigere fætter

Men ganske normalt på bærbare. 5400 rpm findes også, men så er prisen det
dobbelte.

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 13-09-02 13:35

Kan man mon flytte den "gamle" hd over i f.eks. en G4?

Niels

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-09-02 14:02

in article alsm2n$1kfl$1@news.cybercity.dk, Niels Chr. Bøgh at
dtp@FJERNdtpkurser.dk wrote on 9/13/02 2:35 PM:

> Kan man mon flytte den "gamle" hd over i f.eks. en G4?

Hvis du mener et stationær G4, så er det ikke umiddelbart muligt. Det kan
lade sig gøre med en adapter, men performance vil ikke kunne måle sig med en
normal 3.5" disk.

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 13-09-02 15:10

Ja, det var det, jeg mente. Det er jo ærgeligt at skille sig af med 10 GB
disk.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-09-02 16:36

Niels Chr. Bøgh <dtp@FJERNdtpkurser.dk> wrote:

> Ja, det var det, jeg mente. Det er jo ærgeligt at skille sig af med 10 GB
> disk.

Vil du sælge den til mig ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 13-09-02 17:49

Det kan da godt ske (det er forresten en 12GB, der sidder i min Pismo). Men
jeg har altså ikke købt en ny endnu - jeg overvejer det inspireret af denne
tråd. Hvad vil du gi' for den?

Niels

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-09-02 22:52

> [...]

> jeg har altså ikke købt en ny endnu - jeg overvejer det inspireret af denne

Så lidt så muligt )))

Er det den originale disk ? Er det en IBM ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 14-09-02 06:11

Men

> Så lidt så muligt )))
>
> Er det den originale disk ? Er det en IBM ?

Ja, det er den originale IBM.

Niels

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-09-02 12:20

> [...]

> på, da edb-priser ikke har delt 2,5" og 3,5" op i seperate registre.
> Iøvrigt var IBMs også konkurrencedygtige på prisen, sidst jeg var på

Jeg har nu kontaktet www.edbpriser.dk og gjort dem opmærksom på at
harddiskene ikke er inddelt i 2.5" og 3.5" og det vil de lave om
snarest.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/