10.2 clienter har problemer med 10.x serve~
Fra : Sten

Dato : 12-09-02 09:17

Jeg har haft svære rettighedsproblemer med 10.2 clienter på mit netværk
siden 10.2 er kommet til. Når man som bruger opretter mapper eller filer
direkte på serveren, for man suveræne ejerrettigheder over det
pågældende og andre må ikke rette editere det.

På 10.1.5 serveren ER brugerne sat rigtigt op i grupper der skulle give
alle read/write/execute permissions, men tilsyneladende kommer dette
problem kun fra 10.2 clienterne.

Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende - eller der har et bud?

Sten

Fra : Michael Holm

Dato : 12-09-02 11:57

Sten <stenlarm@hotmail.com> wrote:

> [...]
> problem kun fra 10.2 clienterne.
>
> Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende - eller der har et bud?

har samme problem
arbejder på det

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-09-02 17:12

On Thu, 12 Sep 2002 10:17:22 +0200,
> [...]
> problem kun fra 10.2 clienterne.
>
> Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende - eller der har et bud?

Din umask bestemmer rettigheder på filer du opretter.

Jeg oprettede lige en lokal fil, og en ls -l så sådan ud:

-rw-r--r-- 1 povlhp staff 0 Sep 12 17:59 x

Der er et flag der mulivis kan sættes.
Se: http://www.osxzone.com/stories.php?story=02/08/02/8302394

Fra : Morten Stjernholm

Dato : 13-09-02 16:01

Hej Sten

Jeg har præsis de samme problemer. Det bliver rigtigt langt ude når den
bruger der har oprettet mappen er blevet slettet som bruger på serveren....

Så er der ingen måde at dræbe mapperne på...

Alt input vedr permissions er meget velkomment her i gruppen !

Morten

in article 1fie6v7.68xxvtf2r4t6N%stenlarm@hotmail.com, Sten at

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-09-02 16:52

On Fri, 13 Sep 2002 17:00:34 +0200,
Morten Stjernholm <starman@post7.tele.dk> wrote:
> [...]
> bruger der har oprettet mappen er blevet slettet som bruger på serveren....
>
> Så er der ingen måde at dræbe mapperne på...

Jo da.
Enable root user i Netinfo Manager, og så
rm -rf mappe

> Alt input vedr permissions er meget velkomment her i gruppen !

Man kan altid rette ejer eller flag på ting i sin kommandoprompt,
eller med get info i OS X.

Det nye faneblad/tab/whatever med Ownership & Permissions
tillader digg at rette disse.