kan jeg redigere i et .pdf arkiv
Fra : Finn Brunberg

Dato : 21-02-01 20:39

en bekendt har bedt mig om hjælp med at rette i en folder han en gang
har fået lavet til en forening. Han har kun et .pdf arkiv.
Er det muligt at åbne et pdf-arkiv så det kan redigeres ?
Hvad skal der evt. bruges til det ?

Der er tale om nogle ret simple tekstændringer (nyt telefonnummer o.a.),
så evt kan jeg klare det med at lægge nye tekstfelter oven på de gamle
og oprette et nyt arkiv - er det muligt ?

Håber at nogen kan hjælpe

Finn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-02-01 21:05

Finn Brunberg <brunberg@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> så evt kan jeg klare det med at lægge nye tekstfelter oven på de gamle
> og oprette et nyt arkiv - er det muligt ?

Yep, hvis du har den fulde Acrobat 4.0 pakke, så kan man foretager
nødtørftige ændringer. Hvis man skal lave større ændringer, kan det dog
anbefales at anskaffe Enfocus Pistop, som er en plugin til Acrobat, men
det er nok lidt overkill i dit tilfælde.

Hvis I har Illustrator 8 el. 9 (kan 7'eren også?!?) kan I åbne PDF-filen
heri, foretage rettelserne og gemme PDF'en igen.

--
René

Fra : Finn Brunberg

Dato : 22-02-01 08:37

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]

> Hvis I har Illustrator 8 el. 9 (kan 7'eren også?!?) kan I åbne PDF-filen
> heri, foretage rettelserne og gemme PDF'en igen.

Mange tak for svaret.