Nu er den gal igen :) Danish prime's mø~
Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 21-02-01 20:13

hej.
Jaa,jeg ved godt at jeg brokker mig en del her ,og
nu må jeg altså gøre det igen .
Jeg har skrevet et brev til DANISH PRIME ,og fået svar.
og har lyst til at offentliggøre det her .
Andres meninger er MEGET velkomne....MEN jeg mener ikke at du behøver at
fortælle mig at jeg bare selv kan lave maden.
Det gør jeg tit ,
men jeg synes ikke det kan være rigtigt at man i Danmark stort set ikke kan
købe kvalitets færdigvarer !

^MVH .
KENNETH

MIT BREV :

I burde være flove over at bruge et navn som ''danish prime'' ,og samtidigt
lave så ELENDIG MAD ......!!! FØJ.
Jeg mener ikke jeg nogensinde har købt et af jeres produkter ,og været
tilfreds med det .
Et af de MEST STINKENDE færdigvarer jeg har prøvet er pølsemix .Tak for
'mad' ----jeg skal ikke ha' mere.!

HILSEN
KENNETH

DERES SVAR :

Goddag Kenneth,
til din mail kan vi sige at vi slet ikke skammer os over vore
produkter, men er glade og stolte over at vi er istand til at levere
så mange færdige middagsretter, ikke kun til Danmark, men så sandelig
også til resten af Europa, hvor vi er med til at få masser af valuta
hjem til det danske samfund. Vi er også stolte over at vi beskæftiger
550 mand til at lave disse færdige middagsretter, og at salget hele
tiden er stigende, så vi ved at det vi laver er godt.
Enkelte forbrugere, som dig er dog ikke tilfreds med vore produkter
og det må vi leve med, smag og behag er jo forskellig.
Heldigvis findes der en masse gode slagtere, så man selv kan
tilberede måltiderne, vores mad er et alternativ, som man kan gøre
brug af, eller lade være.
med venlig hilsen
Frede Ohrt
Produktchef
DANISH PRIME

Fra : Brian Bjørn

Dato : 21-02-01 21:11

Kenneth Frederiksen wrote:
> MEN jeg mener ikke at du behøver at
> fortælle mig at jeg bare selv kan lave maden.

I betragtning af den tone, du selv anvendte i din mail, synes jeg
egentlig, at du har fået et meget pænt svar. Du skal i hvert fald være
glad for, at de ikke havde mig ansat til at besvare den slags.

Om Danish Prime er noget skidt eller ej, har jeg ingen anelse om, da jeg
aldrig har købt et af deres produkter, men du ville måske komme længere
med en /konstruktiv/ kritik, hvor du påpegede over for virksomheden,
hvad det er, du er utilfreds med.
--
Brian Bjørn
Stud.med.

Fra : Gerner Mo

Dato : 21-02-01 22:45

On Wed, 21 Feb 2001 20:12:53 +0100, "Kenneth Frederiksen" <ksf@cool.dk> wrote:

> [...]
>Det gør jeg tit ,
>men jeg synes ikke det kan være rigtigt at man i Danmark stort set ikke kan

Det kan man alle vegne, både "ud af huset" og frosne færdigretter.
Har du været i andre lande og sammenlignet ? Jeg har og har da også fundet
færdigvarer der modsvarer mine forventninger til god mad, som også kan fås i
danmark.

> [...]
>tilfreds med det .
>Et af de MEST STINKENDE færdigvarer jeg har prøvet er pølsemix .Tak for

Jeg køber tit og tæt "boller i carry" fra danish prime, og kan ikke finde
nogle fejl. Derimod er der for meget oksekød i deres "biksemad" til at jeg
bryder mig om den. "skibberlabskovs" er også god.

At du er utilfreds med den danske færdigmad, og skriver sådan om det til en
producent, er under lavmål. Flyt du hellere til et land hvor du kan få det du
mener er bedre.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Neta & Peter

Dato : 22-02-01 08:48

"Kenneth Frederiksen" <ksf@cool.dk> skrev i en meddelelse
> hej.
> Jaa,jeg ved godt at jeg brokker mig en del her ,og
> nu må jeg altså gøre det igen .> Andres meninger er MEGET velkomne....

Vel, jeg mener som de andre at den der har svaret på dit brev må være noget
nær en engel. Og jeg tror ikke på at man ikke kan få god færdigmad i
Danmark - hvor jeg bor er der masser af steder hvor man kan få veltillavet
kinesisk, fransk, italiensk, japansk, tyrkisk, mexicansk eller dansk mad
mad med hjem i en boks. Priserne er dog selvsagt højere end biksemad fra
Danish Prime - måske er det i virkeligheden det, der generer dig?

MVH

Peter

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 22-02-01 13:57

On Wed, 21 Feb 2001 20:12:53 +0100, "Kenneth Frederiksen"
<ksf@cool.dk> wrote:

[skidtspand klippet ud]

Ja, Kenneth, du har fået svar som fortjent. Den medarbejder, der har
svaret dig, har gjort et godt arbejde. I hans sted ville jeg være
fristet til at smide dit "brev" i papirkurven, for bedre er det ikke
værd. Der er intet konstruktivt i det overhovedet.

Det ændrer naturligvis ikke på det faktum, at der bliver lavet masser
af underlødig mad til masser af ligeglade forbrugere her i landet.
Fabrikanterne bruger mange "undskyldninger" for deres produkter, og de
er sommetider acceptable og sommetider knap så relevante. Det svar, du
har fået, indeholder argumenter, som ikke har noget med madkvalitet at
gøre:

>... glade og stolte over ... ikke kun til Danmark, men så sandelig
>også til resten af Europa, hvor vi er med til at få masser af valuta
>hjem til det danske samfund.

Det er selvfølgelig udmærket, men hvad har det med kvaliteten på maden
at gøre?

>... Vi er også stolte over at vi beskæftiger 550 mand ...
>... salget hele tiden er stigende, så vi ved at det vi laver er godt...

Ja, god morgen. Det er lige før, jeg selv bliver gal på firmaet, når
jeg læser den slags.

For et par dage siden så jeg en artikel om Sao Paolo som har utrolige
fattigdomsproblemer og som vokser helt ukontrolleret på grund af
tilstrømningen af fattige mennesker fra hele landet ind til denne,
måske verdens største by. Jeg kan næsten høre byplanlæggerne sige
"indbyggertallet er hele tiden stigende, så vi ved at det vi laver er
godt...
--
-czj (Remove _x_ from e-mail address)

Fra : Kvan

Dato : 22-02-01 14:51

Christian Zoega Jessen <zoega@_x_ddf.dk> writes:

> Ja, god morgen. Det er lige før, jeg selv bliver gal på firmaet, når
> jeg læser den slags.

Hvad skulle de ellers sige? "...salget hele tiden er stigende, så vi
ved at enten er det vi laver godt, eller også er folk idioter..."?

- Kvan.

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 24-02-01 02:04

On 22 Feb 2001 14:51:13 +0100, Kvan <kvan@kvans.dk> wrote:

>Hvad skulle de ellers sige? "...salget hele tiden er stigende, så vi
>ved at enten er det vi laver godt, eller også er folk idioter..."?

Det sagde du og ikke jeg.

Jeg ville nu foretrække, at de forsvarede sig ved at sige noget om
kvaliteten af deres mad og ikke om udbredelsen. Man kan nu engang
ikke bedømme kvaliteten ved at se på kvantiteten.
--
-czj (Remove _x_ from e-mail address)

Fra : Gerner

Dato : 24-02-01 12:32

On Sat, 24 Feb 2001 02:04:20 +0100, Christian Zoega Jessen
<zoega@_x_ddf.dk> wrote:

>Jeg ville nu foretrække, at de forsvarede sig ved at sige noget om
>kvaliteten af deres mad og ikke om udbredelsen. Man kan nu engang
>ikke bedømme kvaliteten ved at se på kvantiteten.

Hvor er sandheden i det ?
Hvis folk køber et bestemt program og det konstant er udsolgt, vil det
så ikke sige noget om at spillets kvalitet er ok ?
Hvis en vare sælger godt, må folk jo synes kvaliteten er i orden.
Og når det drejer sig om mad, spiller smagen en stor rolle, så sælger
en fabrikants færdigvare i større og større mængder, må folk synes det
smager godt, og kvaliteten følger med.

--
ICQ #30392174

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 25-02-01 02:09

Gerner wrote:

> [...]
>så ikke sige noget om at spillets kvalitet er ok ?

>Hvis en vare sælger godt, må folk jo synes kvaliteten er i orden.

Når snakken er om programmer, kan det godt passe. Men her snakker vi
mad.

>Og når det drejer sig om mad, spiller smagen en stor rolle, så sælger
>en fabrikants færdigvare i større og større mængder, må folk synes det
>smager godt, og kvaliteten følger med.

Ja, du har sikkert ret i, at smagen spiller en stor rolle her. Sammen
med prisen er den i stand til at få flere og flere til at købe
elendige (og i mange tilfælde direkte usunde) industriprodukter under
betegnelsen mad.
--
-czj (Remove _x_ from e-mail address)

Fra : Gerner Mo

Dato : 25-02-01 12:37

On Sun, 25 Feb 2001 02:09:21 +0100, Christian Zoega Jessen <zoega@_x_ddf.dk>
wrote:

> [...]
>med prisen er den i stand til at få flere og flere til at købe
>elendige (og i mange tilfælde direkte usunde) industriprodukter under

Jeg har en fornemmelse af at din debat hører til i en politisk debatgruppe.
OED

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Christian Zoega Jess~

Dato : 25-02-01 23:25

Gerner Mo wrote:

>Jeg har en fornemmelse af at din debat hører til i en politisk debatgruppe.
>OED

Sikke en gang vrøvl. Emnerne mad og drikke som et led i vores kultur
er andet og mere end opskrifter.
--
-czj (Remove _x_ from e-mail address)

Fra : Jan Boegh

Dato : 26-02-01 18:45

"Christian Zoega Jessen" <zoega@_x_ddf.dk> wrote in message

> Sikke en gang vrøvl. Emnerne mad og drikke som et led i vores kultur
> er andet og mere end opskrifter.

Ja - denne side af gruppens emnekreds bør nyde al mulig fremme. Opskrifterne
er langt hen ad vejen forholdsvis uinteressante - og kan (som en af vore
faste deltagere ofte påpeger det forholdsvis let findes gennem en
søgemaskine.

mvh
Jan

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 28-04-01 22:43

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og når det drejer sig om mad, spiller smagen en stor rolle, så sælger
> en fabrikants færdigvare i større og større mængder, må folk synes det

Hej

Humm, når så Aqua (dansk pop gruppe) er et af de mest solgte CD albums i
verden, er det så ensbetydende med at det er god _kvalitets_ musik (for det
har _intet_ med musik at gøre, nærmere larm) (syntes selv at det er god
popmusik, har selv begge deres 2 albums, men kvalitets musik...det har det
_intet_ med at gøre !

Mvh

brian

Fra : Nis Deleuran

Dato : 29-04-01 00:57

hehehe.....

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 29-04-01 11:04

"Nis Deleuran" <trecker@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> hehehe.....

Hej

nå den kunne du godt lide, hva ?

mvh

brian

Fra : Ivar

Dato : 29-04-01 14:42

> nå den kunne du godt lide, hva ?

Utroligt, eksemplet med Aqua er da en gang vrøvl.

Et produkt der sælger godt har nogle kvaliteter, basta !

Det sørger konkurrencen for.

Hvori kvaliteten ligger kan man altid diskutere.
Men man må håbe producenten ved hvorfor, ellers er
han nok ude af markedet meget snart.

Ivar

Fra : LazyA

Dato : 29-04-01 14:52

Ivar <did@vip.[nozpam]cybercity.dk> skrev i

> Et produkt der sælger godt har nogle kvaliteter, basta !

Det vil jeg ikke give dig ret i.
Et produkt, som folk køber mere end een gang, har nogle kvaliteter.

Ofte er det markedsføringen, og ikke produktet, der er godt lavet.

--
Anders Hagstrøm
stud.med.attitude

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-04-01 17:13

"Ivar" <did@vip.[nozpam]cybercity.dk> wrote in message

> Et produkt der sælger godt har nogle kvaliteter, basta !

Indlysende: Det er salgbart, hvilket i høj grad er en kvalitet. Men
derudover tror jeg at man netop i denne gruppes emnekreds kan finde bunker
af eksempler på at det mere er den omgivende markedsføring end den indre
kvalitet, der giver position i markedet.

> Det sørger konkurrencen for.

Åh ja - det frie marked, der sikrer den højeste kvalitet til den laveste
pris - eller hvordan det nu er det hænger sammen (laveste kvalitet til
højeste pris ?).

mvh
Jan

Fra : Gerner

Dato : 29-04-01 12:09

On Sun, 29 Apr 2001 12:04:03 +0200, "Brian Kristiansen"
<briank@(nospam)superbruger.dk> wrote:

>"Nis Deleuran" <trecker@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Hej
>
>nå den kunne du godt lide, hva ?
>
>mvh
>
>brian

Åbner en debat efter 2 måneder med et argument med at det der kommer ind i øret
er det samme som kommer ind i munden.

Jeg ville nødig komme mad i øret for at finde forskellen i kvalitet, eller spise
en musik cd for at finde forskellen på musikkvalitet.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 30-04-01 19:12

> [...]
spise
> en musik cd for at finde forskellen på musikkvalitet.

Hej

Jeg quoter lige :

Fra : Gerner

Dato : 30-04-01 20:05

On Mon, 30 Apr 2001 20:12:06 +0200, "Brian Kristiansen"
> [...]

>Hej
>
>Jeg quoter lige :
>
>Hvis en vare sælger godt, må folk jo synes kvaliteten er i orden.

Og jeg henviser til subject. Jeg har ikke taget stilling til andet end subject.

Jeg vil ikke tage stilling til andet end subject, samt afviser sammenligninger
med andet end subject.

Fra : Nis B. Deleuran

Dato : 26-02-01 18:28

Øhm....Hvis du i forvejen vidste at det var noget møg, hvorfor fanden købte
du det så???