Rødvin
Fra : Morten F. Christense~

Dato : 11-09-02 19:08

Hej NG

Da vi er begyndt at bruge en del rødvin i vores madlavning, har jeg et
spørgsmål m.h.t. dette.

Normalt køber vi en lidt billig rødvin, som vi har stående til madlavning.
Mit spørgsmål er følgende. Hvor lang tid kan vinen holde sig efter den har
været trukket op? Vi propper den naturligvis efter brug, og jeg ved også
godt det kan være individuelt hvor længe en rødvin kan holde sig når den har
været åbnet, men er der nogen max holdbarhedsdato, eller kan man se/lugte på
nogen måde at vinen ikke længere kan bruges?

Med venlig hilsen

Morten Christensen

Fra : hansi.christiansen

Dato : 11-09-02 20:06

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 13-09-02 11:56

On Wed, 11 Sep 2002 20:08:20 +0200, "Morten F. Christensen"
<frisk_nospam@pc.dk> wrote:

> [...]
>været åbnet, men er der nogen max holdbarhedsdato, eller kan man se/lugte på
>nogen måde at vinen ikke længere kan bruges?

Hej Morten.

Jeg vil sige et par dage, men ellers kan du jo hælde rødvinen i
isterningposer og fryse den ned. Det er dejlig nemt til f.eks. en
gryderet.

M.v.h. Karina Lund Andersen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-09-02 18:03

"Morten F. Christensen" <frisk_nospam@pc.dk> wrote in message

> [...]
> været åbnet, men er der nogen max holdbarhedsdato, eller kan man se/lugte

> nogen måde at vinen ikke længere kan bruges?

Til madlavning vil det vare meget længe. Jeg har ingen problemer med at
bruge en slat rødvin til madlavning efter flere uger - selvom den nærmest
har taget karakter efter rødvinseddike.

mvh
Jan