Køleprobelemer på Speedfight
Fra : Christian Sandersen ~

Dato : 11-09-02 06:41

Hej alle!

Jeg har en Speedfight 1 LCE, som jeg lige har monteret en Polini Sport
cylinder på. Jeg mener at have gjort alt som man skal: Større hoveddyse(72
til 80 i første omgang), udluftet kølesystem m.m.
Den startede også fint.
Problemet er at den efter få minutter når op i det røde felt på
temperaturmåleren. Hvis man så slukker motoren og starter den med det samme
igen falder temperaturen meget, for igen kort efter at stige.
Umiddelbart kunne det vel tyde på et problem med termostaten eller hvad?
Er der nogen nem måde at teste om den køler?
Kan jeg have glemt andre ting?
Jeg har også prøvet at trille en lille tur, men heller ikke når den kører
kan temperaturen holdes nede, så jeg må hurtigt stoppe igen.

Alle forslag og kommentarer modtages med kyshånd.

Mvh., Christian

Fra : Christian Sandersen ~

Dato : 11-09-02 18:44

En lille update...

Jeg har nu rodet lidt mere med det, det virker som om der er cirkulation i
kølesystemet, returslangen er ihvertfald pænt lun.
Det skal siges at der i forbindelse med skiftet af cylinder også er kommet
ny oliepumpe på, kan det være den?

Mvh., Christian