hvepsebo i kompostbunken
Fra : Pia-Helene

Dato : 10-09-02 12:40

Det ser ud som om jeg har et hvepsebo i min kompostbunke...........
-ka det nu være rigtigt, og hvordan skal jeg forholde mig??

mange hilsner
Pia-Helene

Fra : jfo

Dato : 10-09-02 14:37

Det kan meget vel være rigtigt.
Oplevede det samme da jeg ville fjerne min kompostbunke her i sommer.

Se nu ved jeg ikke hvordan man plejer at gøre, men vi gjorde således:

Skar et hul (5 cm) i en ½-liters Cola-flaske.
Tapede støvsugerslangen på flaske-halsen.
Dryppede lidt honning/syltetøj gennem hullet / ned i flasken.
Lagde flasken ved siden af kompostbunken.

Så sparkede vi lidt til bunken for at få gang i hvepsene.
Når hvepsene kom ud og kom tæt på den duftende flaske tændte vi for
støvsugeren
og sugede på denne måde hvepsene ind i støvsugeren.

Du skal selv følgelig holde dig på afstand ved at betjene støvsugeren fra
enden af ledningen.
Dvs. tænde / slukke på væggen.

Det virkede faktisk.

Fra : Ejnar Zacho Rath

Dato : 10-09-02 15:07

Den 10-09-2002, 13:40:23, skrev "Pia-Helene" <pia-helene@post.tele.dk> til
emnet hvepsebo i kompostbunken:

> Det ser ud som om jeg har et hvepsebo i min kompostbunke...........
> -ka det nu være rigtigt, og hvordan skal jeg forholde mig??
Lad dem være i fred. Det er langt det nemmeste, og hvepseboet bruges kun
en enkelt sæson – som snart er slut.

> mange hilsner
> Pia-Helene

Vh