Myrer
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 09-09-02 20:50

Hej!!

Vi har et problem i vores have med myrer. De er alle steder, selv i mine
roser og mine brombær. Hvordan slipper jeg af med dem, både nu og til næste
år. Jeg bruger ikke gift i min have, så det skal være ikke giftige råd!

Hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Torben B. Haagh

Dato : 10-09-02 14:04

Kogende vand kan hjælpe meget.

Der findes også økoligiske gifte, prøv at tjekke dit byggemarked.

Torben

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 10-09-02 15:04

Hvad gør jeg med det. Hælder det ned ved rødderne?

Hilsen
Heidi

Fra : Mogens

Dato : 10-09-02 15:36

On Tue, 10 Sep 2002 15:03:46 +0200, "Torben B. Haagh"
<tbhaagh@hutmail.com> wrote:

>Kogende vand kan hjælpe meget.

Det slår da både myrer og rosenbuske ihjel :o\

mvh Mogens

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-09-02 15:12

Vi havde et myre-problem i køkkenet, men efter at have strøet kanel langs
væggene er de pist forsvundet! Det er et gammelt hus-råd fra min morfar,
billigt og ganske uskadeligt. Om det også hjælper i din have ved jeg ikke.
Myrerne flytter jo nok bare et andet sted hen, men kan måske holdes væk fra f.
eks. roser.

Hilsen Dorthe

Heidi Bojsen skriver:

Fra : Jakob Bock

Dato : 10-09-02 15:30

Heidi Bojsen skrev:

> Hvad gør jeg med det. Hælder det ned ved rødderne?

Hvad er problemet i hele taget med myrerne? Gør de nogen skade? Myrer er
ligesom en naturlig del af den danske natur, og de er _over alt_. Myrer
foretrækker forholdsvis tør jord, så hvis der er et bo, som du gerne vil
have flytter et andet sted hen, kan grundig og gentagen vandning gøre meget.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Aksel

Dato : 10-09-02 22:21

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
næste
> år. Jeg bruger ikke gift i min have, så det skal være ikke giftige råd!

Prøv at vande med 10 l lunkent vand med 100 g gær og 500 g sukker, det kan
myrer ikke tåle, jeg håber det falder indenfor ugiftige midler selvom
myrerne sikkert ikke er enige

Hilsen Aksel