"DeBoss" <Dennis@SPAN_BLOCK_Bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7cc733$0$27684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa..
>
> Min nabo's computer har smadret sin HD..
> Computeren er købt hos en TeleDK butik for ca 1år og 3mdr siden, og iflg
> garantibeviset gælder garantien på computeren kun 1år, Hvilket de også
siger
> i TDC-butikken..
>
> Jeg påstår så hårdnakket at garantien på en WD harddisk er 3år.. Men
> hvordan dælen får han den dækket, når TDC bare som altid står måbende
> uinteligent og ikke fatter en skid, og desuden ikke gør noget for at
hjælpe
> staklen..
>
> Er jeg helt galt på den.. Gælder garantier på enkeltdele ikke hvis den
købes
Jeg skal ikke kunne sige om WD har en 3årig forsikring på deres diske.. men
jeg mener at de har det.
http://support.wdc.com/warranty/selection.asp?custtype=END
Her kan du checke for produktets garantistatus. du bruger seriel nummerert
fra disken og der checkes for om der stadig er garanti på produktet.
Hvis der er det går du ind under RMA og får lavet en RMA.
den gør at du kan sende produktet til WD og få det repareret eller ombyttet.
men det er op til dem.
SØRG. for at pakke det ind efter DERES specifikationer. ellers kan du godt
risikere at de sender den tilbage til dig og siger at disken har taget skade
pga. forkert pakning..
de har næsten alle sammen en pakningsvejledning.
venligst Thomas