Hvilken (brugt) EU-scooter?
Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-09-02 22:18

Hvor er det dejligt at være tilbage igen. Som nogle måske vil huske,
var det mig der fik denne her gruppe oprettet tilbage i tidernes
morgen.

Jeg overvejer nu igen at anskaffe mit en EU-scooter, og jeg vil denne
gang købe en brugt. Jeg vil gerne vide, hvad I kan anbefale mig.

Jeg er rimelig stor, og den Katana jeg engang havde, passede mig fint
i størrelsen. Det er derfor et krav, at det er en meget stor scooter.

Så må den gerne være økonomisk. Både med benzin og med reservedele. Og
så skal den gerne være kvik, når den vel at mærke er tilbageført til
den performance den havde før de danske importører har begrænset den.

Er det en Katana jeg skal have igen? Den jeg havde var luftkølet, men
jeg kan se, at man kan få Katana'er der ikke er så gamle, og der ikke
har gået lang til mellem 5000 og 7000 i den blå avis. Og det endda med
vandkøling.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-09-02 12:59

Hvis jeg var dig ville jeg finde mig en Gilera Runner eller en Yamaha Aerox.
Det er klart de fedeste 45-scootere, og de skulle også være ret kvikke.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Hans Pedersen

Dato : 09-09-02 13:38

On Mon, 9 Sep 2002 13:59:22 +0200, "Morten Christensen"
<morten@mopedgallery.com> wrote:

>Hvis jeg var dig ville jeg finde mig en Gilera Runner eller en Yamaha Aerox.
>Det er klart de fedeste 45-scootere, og de skulle også være ret kvikke.

OK. Hvordan er de for store mennesker at køre på?

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-09-02 13:55

Det ved jeg ikke så meget om, dels er jeg ikke specielt stor, dels har jeg
ikke selv nogen af de nævnte, men jeg har siddet på begge, og jeg syntes
især Runneren er behagelig. Den kan jo også fås som MC med en 125ccm motor,
så det skulle jo helst være en behagelig maskine at køre langt på.

Fra : FBB

Dato : 09-09-02 16:10

ja en Runner er et stort "dyr" synes jeg, og jeg er oppe 100 kilo klassen
(men synes bare ikke den er så pæn, men smag og beha)

En god scooter, og har hørt den nemt kan komme op på en 70-90 stykker uden
at lave det storer!
Ëller måske prøv at spørg din scooter/cykel handler!

Fra : LowLifeDK

Dato : 09-09-02 16:54

> Jeg er rimelig stor, og den Katana jeg engang havde, passede mig fint
> i størrelsen. Det er derfor et krav, at det er en meget stor scooter.

"Stor" er lidt diffust....Min hedder PGO Big Max, men er ikke specielt
"stor"

Til gængæld sidder jeg fint (er 192 cm, vejer 90 kg.)

Omvendt, så har jeg hørt, at Area 51 er god til "store" (fede) personer,
da der er "indbygget" et godt bundtræk i den, men den er ikke god til
"lange" personer...

Hygge

Low

Fra : LowLifeDK

Dato : 09-09-02 16:54

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-09-02 19:56

> [...]
> jeg kan se, at man kan få Katana'er der ikke er så gamle, og der ikke
> har gået lang til mellem 5000 og 7000 i den blå avis. Og det endda med

Jeg er 186 cm og 100+ kg, og har en Aprilia Rally hvor der er rigeligt med
plads, og den trækker rimeligt når begrænsningerne er væk, så den får min
anbefaling.

Kim Larsen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 09-09-02 21:06

On Mon, 9 Sep 2002 20:55:44 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg er 186 cm og 100+ kg, og har en Aprilia Rally hvor der er rigeligt med
>plads,

OK... Men jeg har bare sådan en idé med, at hvis man har lange ben, så
er det sæder hvor der lissom er en pukkel imellem "for og bagsæde"
problematisk, da langbenede næsten automatisk vil komme til at sidde
på "bagsædet". Men måske jeg er wrong på den.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-09-02 23:21

> [...]
> problematisk, da langbenede næsten automatisk vil komme til at sidde
> på "bagsædet". Men måske jeg er wrong på den.

Det har jeg ikke problemer med på min Aprilia Rally, jeg sidder ganske
behageligt og med masser af plads på den.

Kim Larsen