/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Nyt tilbud fra .Mac
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 08-09-02 21:17

Jeg har fået en endnu en mail fra Apple, hvor de forsøger at sælge mig
et abonnement på .Mac. Nu tilbyder de en rabat-kupon på 50 øvro til
Apple Store, hvis man køber for mindst 499 øvro inden for en ikke
nærmere angivet frist.

Er den rabat ikke stort set det samme som prisen for et .Mac-abonnement
det første år? Man kan altså få .Mac gratis, hvis man står overfor et
indkøb i Apple Store.

Jeg spekulerer på, om Apple har mere end almindeligt svært ved at få
solgt deres .Mac-abonnementer.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

 
 
Povl H. Pedersen (08-09-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 08-09-02 21:48

On Sun, 8 Sep 2002 22:16:44 +0200,
Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:
> Jeg spekulerer på, om Apple har mere end almindeligt svært ved at få
> solgt deres .Mac-abonnementer.

Det tror jeg de har. Deres gamle AOL lignende service var OK
(har glemt navnet), men .Mac giver ikke noget nyt, og kun en
brøkdel af de gamle services.
>

Michael Tysk-Anderse~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 09-09-02 00:14

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> Det tror jeg de har. Deres gamle AOL lignende service var OK
> (har glemt navnet), men .Mac giver ikke noget nyt, og kun en
> brøkdel af de gamle services.

Hvis du mener iTools, så har .Mac da mere at byde på.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Morten Reippuert Knu~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-09-02 00:54

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 23:14 GMT, Michael wrote:

>> Det tror jeg de har. Deres gamle AOL lignende service var OK
>> (har glemt navnet), men .Mac giver ikke noget nyt, og kun en
>> brøkdel af de gamle services.
>
> Hvis du mener iTools, så har .Mac da mere at byde på.

Jeg tror der menes eWorld... det var vist lige lukket da jeg fik min
første mac - udkonkureret af indernedded.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Michael Tysk-Anderse~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 09-09-02 01:13

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Hvis du mener iTools, så har .Mac da mere at byde på.
>
> Jeg tror der menes eWorld... det var vist lige lukket da jeg fik min
> første mac - udkonkureret af indernedded.

Jeg havde en anelse om det. Kom eWorld over dammen?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Morten Reippuert Knu~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-09-02 04:17

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 00:13 GMT, Michael wrote:

> Jeg havde en anelse om det. Kom eWorld over dammen?

ja, der var et dansk opkaldsnummer som jeg længe forgæves forsøgt at at
ringe op til - sw var jo på begynderens maskine, og alt skulle prøves.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Per Erik Ronne (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 09-09-02 05:30

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> On Sun, 8 Sep 2002 22:16:44 +0200,
> Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:
> > Jeg spekulerer på, om Apple har mere end almindeligt svært ved at få
> > solgt deres .Mac-abonnementer.
>
> Det tror jeg de har. Deres gamle AOL lignende service var OK
> (har glemt navnet), men .Mac giver ikke noget nyt, og kun en
> brøkdel af de gamle services.

Jeg kan ikke se at jeg får noget som helst ekstra ved at have en .mac,
bortset fra e-mail adressen, end jeg allerede får gratis »ekstra«
igennem min CyberCity konto: e-mailakonto jeg kan få fat på /også/
gennem web. Hvad der ligger derudover har jeg ganske simpelt ingen brug
for.

--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

David Blangstrup (09-09-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-09-02 08:10

On Mon, 9 Sep 2002 6:29:35 +0200, Per Erik Ronne wrote
(in message <1fi8btw.bnrobo1rakyf1N%serse@diku.dk>):

> Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:
>
>> On Sun, 8 Sep 2002 22:16:44 +0200,
>> Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:
>>> Jeg spekulerer på, om Apple har mere end almindeligt svært ved at få
>>> solgt deres .Mac-abonnementer.
>>
>> Det tror jeg de har. Deres gamle AOL lignende service var OK
>> (har glemt navnet), men .Mac giver ikke noget nyt, og kun en
>> brøkdel af de gamle services.
>
> Jeg kan ikke se at jeg får noget som helst ekstra ved at have en .mac,
> bortset fra e-mail adressen, end jeg allerede får gratis »ekstra«
> igennem min CyberCity konto: e-mailakonto jeg kan få fat på /også/
> gennem web. Hvad der ligger derudover har jeg ganske simpelt ingen brug
> for.
>
>

Deres backup program er lækkert og enkelt, men ikke nødvendigt.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik



Per Erik Ronne (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 09-09-02 09:27

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Deres backup program er lækkert og enkelt, men ikke nødvendigt.

Jeg har købt Retrospect 5, og det giver endda mulighed for backup af op
til 20 klientmaskiner over intranettet [Workgroup]. Langt bedre.

Jeg har i øvrigt så også en nød-CD-ROM til at boote maskinen op og
»restaurere« den fra back-up filen som jeg i dag har placeret på en
ekstern FireWire harddisk på 80 G. Jeg overvejer at anskaffe et antal
DVD-RWer til rullende backup, men der kan jo kun være 4,7 G på hver ...

I øvrigt må det da tage en evighed at tage backup over internettet.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-09-02 09:31

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> I øvrigt må det da tage en evighed at tage backup over internettet.

Tjah. Det boer nok goeres mens man sover.

Med 50 kb/s kan du overfoere 200 MB/h, og du kan vel noejes med 1.6 Gb/nat?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Per Erik Ronne (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 09-09-02 09:51

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:
>
> > I øvrigt må det da tage en evighed at tage backup over internettet.
>
> Tjah. Det boer nok goeres mens man sover.
>
> Med 50 kb/s kan du overfoere 200 MB/h, og du kan vel noejes med 1.6 Gb/nat?

Jeg kører med 256/128 Kb/s, så det ville nok være 50 MB/h. I øvrigt
synes jeg nu altså slet ikke at Retrospect er /så/ dyr.

Og hvad med elregningen?
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-09-02 09:58

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> Jeg kører med 256/128 Kb/s, så det ville nok være 50 MB/h.

Du kan jo selv regne efter.


> Og hvad med elregningen?

Ja, hvad med den? Hvad koster det at have din servermaskine koerende
i doegndrift paa aarsbasis?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik G. Jacobsen (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 09-09-02 10:14

in article kkptvnwned.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 09/09/02 10:57:

> Ja, hvad med den? Hvad koster det at have din servermaskine koerende
> i doegndrift paa aarsbasis?

Tja, dagens el-priser taget i betragtning, så siger min tommelfingerregel
mig at det koster ca. 12 kr. pr. watt som apparatet forbruger. F.eks. vil en
server der kan begrænse sig til 50 watt altså koste ca. 12 x 50 = 600 kr. om
året. Det er altså ikke helt gratis at have "skidtet" kørende hele tiden.


Thorbjørn Ravn Ander~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-09-02 10:14

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> writes:

> > Ja, hvad med den? Hvad koster det at have din servermaskine koerende
> > i doegndrift paa aarsbasis?
>
> Tja, dagens el-priser taget i betragtning, så siger min tommelfingerregel
> mig at det koster ca. 12 kr. pr. watt som apparatet forbruger. F.eks. vil en
> server der kan begrænse sig til 50 watt altså koste ca. 12 x 50 = 600 kr. om
> året. Det er altså ikke helt gratis at have "skidtet" kørende hele tiden.

Nejda.

Hvor mange aar kan man saa have en maskine koerende, foerend den har
brugt stroem for samme beloeb som den har kostet?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik G. Jacobsen (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 09-09-02 10:47

in article kklm6bwmnm.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 09/09/02 11:13:

>> Tja, dagens el-priser taget i betragtning, så siger min tommelfingerregel
>> mig at det koster ca. 12 kr. pr. watt som apparatet forbruger. F.eks. vil en
>> server der kan begrænse sig til 50 watt altså koste ca. 12 x 50 = 600 kr. om
>> året. Det er altså ikke helt gratis at have "skidtet" kørende hele tiden.
>
> Nejda.
>
> Hvor mange aar kan man saa have en maskine koerende, foerend den har
> brugt stroem for samme beloeb som den har kostet?

Min lille beregning var faktisk ment som en venlig faktuel oplysning til
dem, der måtte have interesse for den slags.


Thorbjørn Ravn Ander~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-09-02 12:04

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> writes:

> > Hvor mange aar kan man saa have en maskine koerende, foerend den har
> > brugt stroem for samme beloeb som den har kostet?
>
> Min lille beregning var faktisk ment som en venlig faktuel oplysning til
> dem, der måtte have interesse for den slags.

Det betvivlede jeg skam ikke.

Min pointe var at en servers pris er temmeligt meget stoerre end den
pris det koster at have den i luften hele tiden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik G. Jacobsen (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 09-09-02 12:32

in article kkd6rnwhjd.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 09/09/02 13:04:

> Min pointe var at en servers pris er temmeligt meget stoerre end den
> pris det koster at have den i luften hele tiden.

Nå, på den måde. Jeg er helt enig med dig. Når det gælder en server som skal
køre i erhvervsøjemed, og som måske har kostet 15-20.000 kr. i hardware,
software og opsætning, så spiller elforbruget naturligvis overhovedet ingen
rolle.

Men hvis man derimod bare har lyst til at "lege" lidt med en http/ftp server
som privatperson (læs: uden afskrivningsmuligheder for driftsomkostninger),
så er det vel rimeligt at tage forbruget med i sine overvejelser. Hvis man
kan nøjes med en standard ADSL 256/128 forbindelse, så kan selv en
halvgammel mac jo sagtens følge med. Heldigvis bruger de små LC 475 "pizza"
modeller ikke så meget strøm.


Per Erik Ronne (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 09-09-02 10:28

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Ja, hvad med den? Hvad koster det at have din servermaskine koerende
> i doegndrift paa aarsbasis?

Den kører heller ikke i døgndrift.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Peter Kiil (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 10-09-02 00:18

in article 1fi8ocp.1wl3pnzkxn3y6N%serse@diku.dk, Per Erik Ronne at
serse@diku.dk wrote on 09/09/02 10:51:

> Jeg kører med 256/128 Kb/s, så det ville nok være 50 MB/h. I øvrigt
> synes jeg nu altså slet ikke at Retrospect er /så/ dyr.

Svjh ca. 5000 kr. for en fuld version og 3000 for en opgradering. Der er da
til de første par års .mac abonnement.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.


Per Erik Ronne (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 10-09-02 04:29

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> in article 1fi8ocp.1wl3pnzkxn3y6N%serse@diku.dk, Per Erik Ronne at
> serse@diku.dk wrote on 09/09/02 10:51:
>
> > Jeg kører med 256/128 Kb/s, så det ville nok være 50 MB/h. I øvrigt
> > synes jeg nu altså slet ikke at Retrospect er /så/ dyr.
>
> Svjh ca. 5000 kr. for en fuld version og 3000 for en opgradering. Der er da
> til de første par års .mac abonnement.

Jeg tror at jeg gav en tusse for en opgradering, incl. manual og CD-ROM
som blev sendt med posten. Men der var også særpris hvis det skete inden
et bestemt tidspunkt. Og momsen slap man så for.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Morten Reippuert Knu~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-09-02 09:44

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 08:26 GMT, Per wrote:

> I øvrigt må det da tage en evighed at tage backup over internettet.

backup.app kan også skrive til en lokal cd eller dvd.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

David Blangstrup (09-09-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-09-02 17:49

On Mon, 9 Sep 2002 10:26:58 +0200, Per Erik Ronne wrote
(in message <1fi8mlj.fdt9ad1qhrvzcN%serse@diku.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> Deres backup program er lækkert og enkelt, men ikke nødvendigt.
>
> Jeg har købt Retrospect 5, og det giver endda mulighed for backup af op
> til 20 klientmaskiner over intranettet [Workgroup]. Langt bedre.
>
> Jeg har i øvrigt så også en nød-CD-ROM til at boote maskinen op og
> »restaurere« den fra back-up filen som jeg i dag har placeret på en
> ekstern FireWire harddisk på 80 G. Jeg overvejer at anskaffe et antal
> DVD-RWer til rullende backup, men der kan jo kun være 4,7 G på hver ...
>
> I øvrigt må det da tage en evighed at tage backup over internettet.
>

Jeg har aldrig fattet et kuk af Retrospect. Jeg har prøvet flere backup
programmer, Apple's Back Up er den første enkle, lækre, ligetil.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik



Per Erik Ronne (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 09-09-02 18:29

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jeg har aldrig fattet et kuk af Retrospect. Jeg har prøvet flere backup
> programmer, Apple's Back Up er den første enkle, lækre, ligetil.

Tja, nu har jeg jo an ganske almindelig manual, men den første jeg
brugte »kom« jo ikke med manual. Den var alligevel ganske let at gætte
sig til brugen af ...
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Christian Bech (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 09-09-02 16:48

thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) skrev:

>Jeg spekulerer på, om Apple har mere end almindeligt svært ved at få
>solgt deres .Mac-abonnementer.

Gad vide hvorfor? 99$ for software man ikke har brug for, en smule
diskplads på nettet, en hjemmeside man kan lave bedre selv og noget så
eksotisk som en emailadresse er da billigt?
--
Christian

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-09-02 19:08

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> diskplads på nettet, en hjemmeside man kan lave bedre selv og noget så

Hvem er "man"?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Christian Bech (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 09-09-02 22:49

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) skrev:

>Christian Bech <bechd@mac.com> writes:
>
>> diskplads på nettet, en hjemmeside man kan lave bedre selv og noget så
>
>Hvem er "man"?

Har du smugkigget?

Bed mig ikke om at bevise det - så bliver jeg nødt til at købe en
kasse øl til min kontormakker.

Et andet muligt svar er: ikke dig
--
Christian

Thorbjørn Ravn Ander~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 10-09-02 04:08

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> >> diskplads på nettet, en hjemmeside man kan lave bedre selv og noget så
> >
> >Hvem er "man"?
>
> Har du smugkigget?

Hvor?

>
> Bed mig ikke om at bevise det - så bliver jeg nødt til at købe en
> kasse øl til min kontormakker.

Du kan vel bare bruge Frontpage på din WIndowsmaskine? Eller han kan
gøre det for dig?

> Et andet muligt svar er: ikke dig

I modsætning til dig, har jeg heller aldrig påstået andet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste