Myggeplage.
Fra : JS

Dato : 08-09-02 20:32

Øv, jeg har fået omkring 200 myg ind i lejligheden her til aften !
Nogen forslag til hvordan man bekæmper bæsterne uden at få 200 splats på
væggene ?

I den forbindelse kan jeg i øvrigt oplyse at en MyggeLokke lampe jeg købte
for noget tid siden ikke kan anbefales.
Det er sådan en med UV lys og højspænding.
Myggene dør ganske vist hvis de tilfældigt flyver ind i lampen, men det
virker ikke som om de på nogen måde er tiltrukket af lyset. Tværtimod tror
jeg myg helst vil ha mørke, de sidder og gemmer sig i en mørk krog til man
har slukket lyset og så går de efter lugten af blod.

Det bedste er jo nok at forbygge med noget myggenet for vinduerne.

mvh/JS

Fra : Jesper Bach

Dato : 08-09-02 21:09

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message
> [...]
> har slukket lyset og så går de efter lugten af blod.
>
> Det bedste er jo nok at forbygge med noget myggenet for vinduerne.

Myg er totalt ligelgade med både lys og lyd, så der er du blevet taget ved
næsen (videnskabeligt bevist) og har smidt penge ud af vinduet.

Mht. myggeplagen, kan du jo sætte dig og se tv med bare ben og så klaske
myggene når de kander

/jesper

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-09-02 11:15

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote in message

> [...]
> næsen (videnskabeligt bevist) og har smidt penge ud af vinduet.
>
> Mht. myggeplagen, kan du jo sætte dig og se tv med bare ben og så klaske

Det er ikke min observation, min UV lampe tiltrækker mange myg når der ikke
er andet lys i lokalet. Lampen skal blot hænge et sted uden træk. Det er
nemt at trække skuffen under lampen ud og konstatere, at det faktisk er
stikmyg, der flyver i lampen. Til gængæld duer den ikke til fluer, bortset
fra en enkelt forvildet spyflue af og til.

mvh
Preben

Fra : Jesper Bach

Dato : 09-09-02 14:04

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message

> [...]
> stikmyg, der flyver i lampen. Til gængæld duer den ikke til fluer, bortset
> fra en enkelt forvildet spyflue af og til.

Check evt. på http://www.dpil.dk/home.html "Spørg om skadedyr".

Jeg har købt en stort myggenet hos friluftsland og hængt det op over
dobbeltsengen.

Det bedste køb i år. Pris 179,-

/jesper

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-09-02 14:37

> Jeg har købt en stort myggenet hos friluftsland og hængt det op over
> dobbeltsengen.
>
> Det bedste køb i år. Pris 179,-

Det var en rigtig god ide, jeg har straks bestilt et, som jeg håber at få i
morgen. Det koster godtnok kr. 249,-, men skidt nu med det. Tak for det gode
råd!

mvh
Preben

--
"Some people ask the secret of our long marriage. We take time to go to a
restaurant two times a week. A little candlelight, dinner, soft music and

Fra : Morten Guldager

Dato : 08-09-02 21:12

In article <3d7ba5bf$0$87317$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, JS wrote:

> [...]
> jeg myg helst vil ha mørke, de sidder og gemmer sig i en mørk krog til man
> har slukket lyset og så går de efter lugten af blod.

Lige præcis, faktisk går myg efter "lugten" af den CO2 vi udånder.

Der findes myggezappere der virker, men de er kostbare.

UV lampen tager alle mulige andre insekter men bare ikke myg.

> Det bedste er jo nok at forbygge med noget myggenet for vinduerne.

Uden tvivl.

/Morten

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-09-02 08:13

On Sun, 08 Sep 2002 20:11:37 GMT, spamtrap@mogul.dk (Morten Guldager)
wrote:

>Lige præcis, faktisk går myg efter "lugten" af den CO2 vi udånder.
>
>Der findes myggezappere der virker, men de er kostbare.

Hvad med en kulsyreslukker?

--
Jens

Bang head on keyboard to continue...

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 09-09-02 12:37

wrote:

>Lige præcis, faktisk går myg efter "lugten" af den CO2 vi udånder.

Så er det vel bare at sidde på altanen og spise en masse hvidløg

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jan Holm

Dato : 08-09-02 22:05

JS wrote:
> Øv, jeg har fået omkring 200 myg ind i lejligheden her til aften !
> Nogen forslag til hvordan man bekæmper bæsterne uden at få 200 splats
> på væggene ?

Støvsugeren.

Mvh
Jan Holm

Fra : Susanne

Dato : 08-09-02 22:24

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> Det bedste er jo nok at forbygge med noget myggenet for vinduerne.
> mvh/JS
Udover myggenet kan jeg klart anbefale dig duftlys eller duftolier dryppet i
en skål vand opvarmet af fyrfadslys under. Bedst virkende er i nævnte
rækkefølge; vanillie, lavendel eller rosentræ. Vanillie virker bedst. Spørg
mig ikke hvorfor, men, myggene kan ikke lide de nævnte dufte og det er et
meget afprøvet middel i vores hus. Vi bor i et tidligere eng område, så her
er meget fugtigt med gode klække områder for myg. Det er næsten umuligt at
bevæge sig omkring uden for uden at blive "ædt" og helt umuligt at nyde en
stille stund på terassen uden hjælpemidler mod myg. Siden vi for 2 år siden
startede med vanillie duften har vi dog kunnet sove for åbne vinduer i
fred - bare vi husker "duften"
Susanne

Fra : Mr. M. Knudsen

Dato : 16-09-02 06:19

On Sun, 8 Sep 2002 23:23:32 +0200, "Susanne" <kis.stoica@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>mig ikke hvorfor, men, myggene kan ikke lide de nævnte dufte og det er et

Hvor købes det ?
---

Mvh M.K.

Fra : Susanne

Dato : 16-09-02 20:56

"Mr. M. Knudsen " <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> wrote in message

Spørg

> Hvor købes det ?
> ---
>
> Mvh M.K.
De fleste Matas har duftolier i forskellig udgave - ellers de "økologiske"
forretninger.

MVH Susanne

Fra : Nette

Dato : 08-09-02 23:25

"JS" wrote
> Øv, jeg har fået omkring 200 myg ind i lejligheden her til aften !
> Nogen forslag til hvordan man bekæmper bæsterne uden at få 200 splats på
> væggene ?

Jeps, jeg har også mange, men holdt op med at tælle da jeg nåede til
25...der opgav jeg

>Tværtimod tror
> jeg myg helst vil ha mørke, de sidder og gemmer sig i en mørk krog til man
> har slukket lyset og så går de efter lugten af blod.

Ja, og de kommunikere, og kommer gerne i hele hære. Det er lige så man kan
høre dem summe, når man ligger under dynen og næsten ikke tør stikke hovedet
frem...huh

> Det bedste er jo nok at forbygge med noget myggenet for vinduerne.

Ja, men jeg har hørt, at de ikke kan lide tigerbalsam, som for øvrigt også
skulle hjælpe mod kløen, når de endelig får fat.
Skal i hvert fald straks ud og købe noget i morgen

Nette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-02 20:55

Når man irriteret vågner ved den velkendte lyd, kan man slippe for bæsterne
ved at tænde lys og lade det brænde. De sætter sig ret hurtigt på vægge og
lofter, og du kan sove videre. Hvis du altså kan sove med lyset tændt. Jeg
kan let, især når alternativet er en kvælningsdød med hovedet nede under
dynen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Howard

Dato : 09-09-02 22:09

> [...]
> kan let, især når alternativet er en kvælningsdød med hovedet nede under

Hvis man lader sig stikke nok, så bliver man immun over for kløen!

Jeg har over 100 myg i på væggen i stuen.
Det er sådan at når man slukker lyset så lyder det som om der kommer en
motor cykel langt væk, fordi de alle begynder at flyver rundt.

Carsten

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-09-02 22:49

Howard wrote:

> Jeg har over 100 myg i på væggen i stuen.

Det havde vi også. De gi'r bare sådan nogle grimme pletter på den hvide
væg.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Winther

Dato : 10-09-02 08:46

> [...]
> kan let, især når alternativet er en kvælningsdød med hovedet nede under

Problemet er bare, er lyset tændt så starter fluerne. Især de lavtgående
brummere som øver sig i touch-downs hele natten er gode til at ødelægge
søvnen *G*

Vh. Winther

Fra : Bachelor

Dato : 10-09-02 13:03

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote in news:3d7ba5bf$0$87317
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner dette

> Øv, jeg har fået omkring 200 myg ind i lejligheden her til aften !
> Nogen forslag til hvordan man bekæmper bæsterne uden at få 200 splats på
> væggene ?

De plejer at være meget lætte at tage med støvsugeren.

Fra : Thïngmand

Dato : 11-09-02 08:17

http://guleroden.dk/produkt.asp?id=300

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-09-02 19:50

> http://guleroden.dk/produkt.asp?id=300

Den skal man skam ikke grine af, vi har een - købt i Finland til en lavere
pris - men mage til. Den fungerer faktisk over al forventning både til myg
og Hvepse, som eksploderer med et festligt knald. Det geniale ved smækkeren
er at man bare skal berøre bæsterne i luften, så er det sket.

Som der står på pakken: "Don't smack it - get the racket !"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-09-02 20:23

On Wed, 11 Sep 2002 20:49:43 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og Hvepse, som eksploderer med et festligt knald. Det geniale ved smækkeren
>er at man bare skal berøre bæsterne i luften, så er det sket.

Jeg har set en tilsvarende model til salg på markeder rundt omkring. Til
betydeligt færre penge end den der var linket til.

Det ender altid med at et par børn køber en og derefter forsøger at få
de voksne til at sætte fingrene på den

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre