Nyt gulv i badeværelse
Fra : Finn I

Dato : 08-09-02 16:22

Jeg har et 1½ plans hus fra 1967 hvor badeværelset er i tagplanet. Gulvet i
dette badeværelse vil jeg gerne skifte og samtidig lægge elgulvvarme i det.
Der er ikke noget isolering i gulvet ved badeværelset.

Er det nemt (alt er jo relativt) at lægge henholdsvis elvarme og fliser som
gør-det-selv når man aldrig har prøvet at lægge fliser før? Det drejer sig
om ca. 5 m²

Jeg tænker her specielt på:
Er det nemt at fjerne de gamle fliser så der er et jævnt lag at lægge
nye fliser på.
Skal der laves noget specielt omkring gulvafløb, toilet mv. mht.
vandgennemtrængning.

Eller bør jeg først som sidst få en håndværker til det? (hvor lang tid vil
en håndværker evt. skulle bruge på det = ca. pris?)

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : Mr. M. Knudsen

Dato : 09-09-02 09:28

On Sun, 8 Sep 2002 17:21:40 +0200, "Finn I" <f12@minemail.dk> wrote:

> [...]
>om ca. 5 m²
>Jeg tænker her specielt på:
>Er det nemt at fjerne de gamle fliser så der er et jævnt lag at lægge

Jep - enten støb et nyt gulv eller brug den flydende masse, du kan
købe på byggemarkedet.

>Skal der laves noget specielt omkring gulvafløb, toilet mv. mht.
>vandgennemtrængning.

Jep -
Det bedste, du kan gøre, er at hente den glimrende vejledning, som
"Mira" har udgivet - du får den på byggemarkeder. Denne vejledning
fortæller trin for trin, "what to do".

Læg mærke til, at badeværelsesmiljøer skal ha' vådrumssikret gulv og
vægge ved ombygyninger, ligesom kloakafløb på samme måde skal
udfærdiges efter gældende regler (ej cement).

For ikke at få nogen "ballade" bagefter (f.eks. ifm.
tilstandsrapport), tog vi nogle foto's løbende under
ombygningsforøbet
---

Mvh M.K.