humle
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 08-09-02 15:54

Er der nogen der ved hvordan den dyrkes den skal bare bruges som
pynt på et par høje grantræer der har mistet kronen og derefter er blevet
afgrenet er der nogle der har nogle gode ider vil jeg blive glad
da det er mig der har foreslået det.

Ivan

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-09-02 16:40

"Ivan Nielsen" <ivan@nielsen.tdcadsl.dk> skrev
> Er der nogen der ved hvordan den dyrkes

klip

Det er en fascinerende plante, og smuk, når den står med humlekopperne i
sensommeren.
Den vil gerne have god muldjord og vand - men så kan den også gro 8 m på en
sommer!
Jeg håber, du har god plads, for den kravler op i ALT, hvad den kan få fat
i. Naturligvis kan den holdes nede, men så får man jo ingen frugter.
Vær opmærksom på, at den visner ned hvert efterår - og måske er visne
humleranker i et bart grantræ ikke det mest opmuntrende syn om vinteren?
Nogle steder gror den som et ret besværligt ukrudt, bl.a. har jeg set et
kolonihave-område i Odense, hvor en mængde humleplanter truede med at gøre
det til et Tornerose-slot.
- Men har du plads nok, er den herlig.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-09-02 19:51

On Sun, 8 Sep 2002 17:40:09 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Vær opmærksom på, at den visner ned hvert efterår - og måske er visne
>humleranker i et bart grantræ ikke det mest opmuntrende syn om vinteren?

Hvis det ikke er, så vil jeg lige anbefale den stedsegrønne kaprifolie,
Lonicera henryii, som jeg er sikker på vil være rigtig flot i sådan et
træ, hvis det ikke blæser alt for meget der hvor det står.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre