sang søges
Fra : Katsen

Dato : 07-09-02 10:57

Hejs
Jeg har en sang inde i hovedet som jeg ikke aner hvad hedder eller hvem der
synger.
Den lyder lidt á la Smiths eller Morrissey og af omkvædet kan jeg (tror jeg)
følgende brudstykker "I'm not OK.... no not ever.... I wish I was"

Nogen der har en idé om hvilken sang det er?

På forhånd tak
Katsen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-09-02 11:39

Katsen wrote:
> [...]
> wish I was"
>
> Nogen der har en idé om hvilken sang det er?

Jeg kommer umiddlebart til at tænke på eels, men det nærmeste, jeg kan
komme, er Electro shock blues:

Feeling scared today
Write down 'I am ok'
A hundred times the doctors say
I am ok
I am ok
I'm not okay
Skin is crawling off
Mopping the sweaty drops
Sticking around for this shit
Another day
Another day
Not another day
Pink pill feels good
Finally understood
Take me in your warm ambrace
I am trying
I am trying/Nikolaj

Fra : Katsen

Dato : 07-09-02 11:50

Hmmneej det er ikke den... Der er mere gang i den jeg søger. Melodien er ret
glad ... på trods af den måske ikke så festlige tekst... Og som sagt: det
lyder meget som Morrisseys stemme, men ved ikke om det er ham...
Den er f.eks. lidt i stil med "This Charming Man" med Smiths.
Anyone?

Men tak for buddet:)
Katsen

Fra : H.O.T

Dato : 07-09-02 17:24

Kan ikke være Morrissey...Der er ikke så mange glade melodier med
ham.....Har lige tjekket de gamle plader, og der er ingen text derhen
af......Kan det være Greene???
Deres første plader er meget Smiths inspireret.......
Henrik

--
Hej med jer, hvis vi ikke er enige så tryk på linket
http://amishrakefight.org/gfy/

Henrik

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 08-09-02 09:28

In article <Y1ke9.60188$ww6.4192296@news010.worldonline.dk>,
Katsen claimed the following:
> [...]
> følgende brudstykker "I'm not OK.... no not ever.... I wish I was"
>
> Nogen der har en idé om hvilken sang det er?

Ethan Frome - A Lyric Opera in Three Acts af Douglas Allanbrook?

Hvor følgende tekster kan findes:

I won.t take anything away from you, Zeena. No, not ever--ever--ever, no not
ever...

ETHAN I s'pose you'll marry?
MATTIE Oh Ethan!
ETHAN I'd rather have you dead than that.
MATTIE I wish I was, I wish I was.
ETHAN Don't lets talk that way

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action

Fra : Katsen

Dato : 08-09-02 12:48

Præcis! Eller... nej, vist ikke alligevel hehe...

Men ellers tak
Katsen