speedometer defekt
Fra : Tobias H. Klint

Dato : 06-09-02 22:13

Hejsa

Mit speedometer på min Suzuki Samurai er gået i stykker.
Jeg har tjekket at kablet virker, og har også prøvet med et speedometer jeg
ved der virker. Kan der være noget galt med den der sidder nede ved selve
fælgen ?
Jeg kan ikke se hvad der ellers skulle være galt !

Hvis det er, kan det så repareres, eller skal man have en ny fælg ?

Hilsen Tobias

Fra : LowLifeDK

Dato : 06-09-02 22:42

> Hvis det er, kan det så repareres, eller skal man have en ny fælg ?
>
> Hilsen Tobias

Hej Tobias...

Dårlige nyheder !

På en Suzuki Samurai sidder kærven til at drive speedometret svejset fast
lige under kranken. En almindelig, og temmelig dyr fejl på Samurai er, at
kærven knækker i midten, slider forhjulslejerne, tværbolt og dæk i stykker.

HVIS denne skævslidning endnu ikke har trukket din forgaffel skæv, kan du
nøjes med at købe et nyt forhjul. Hvis du derimod kan mærke, at den er
begyndt at trække til en af siderne når du kører på lige landevej, er du
også
nødt til at udskifte forgaffel.

Nogle har med succes udlignet skævtrækket ved at montere blylodder på
den modsatte side den trækker til.

Hmmmm....den bliver dyr Tobias.

Fra : Tobias H. Klint

Dato : 07-09-02 11:50

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også
> nødt til at udskifte forgaffel.
>
> Nogle har med succes udlignet skævtrækket ved at montere blylodder på

Tak For det

Fra : Tobias H. Klint

Dato : 07-09-02 11:50

"Tobias H. Klint" <Tobias_H_Klint@Hoymail.com> skrev i en meddelelse

> "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> stykker.

> Tak For det

Hvor maget tror du det kommer til at koste??