Google search til Sherlock......?
Fra : Brian Zebeaune

Dato : 21-02-01 01:12

er der nogen som har hørt om et plugin til sherlock fra www.google.com? det
er sådan en fed search site hvor man virkelig kan finde hvad man
søger......tit!

Brian

Fra : Reynard Fox

Dato : 21-02-01 12:50

In article <B6B8C644.51F9%tilbrian@mac.com>, Brian Zebeaune
<tilbrian@mac.com> wrote:

> er der nogen som har hørt om et plugin til sherlock fra www.google.com?
> det
> er sådan en fed search site hvor man virkelig kan finde hvad man
> søger......tit!

Apple hare en side med vejledning i hvordan man bygger sin egen
Sherlock-plugin:
http://www.apple.com/sherlock/plugindev.html
-Det er dog for tungt (*alt* for tungt) til mig, men hvis man mener at
ens Html-evner er fabelagtige, så kan man jo bare gå amok :)
Personligt vil jeg gerne se en plugin til Yahoo (Yahoo bruger vist
Google til søgning). Og en til 'Ask Jeeves'...

Mvh
Reynard …:·

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-02-01 14:08

Reynard Fox wrote:

> Personligt vil jeg gerne se en plugin til Yahoo (Yahoo bruger vist
> Google til søgning). Og en til 'Ask Jeeves'...

Yahoo: <http://uni-c.mac.tucows.com/preview/5825.html>

Ask Jeeves kan jeg desværre ikke hjælpe med, men det er der måske andre
der kan :)

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Reynard Fox

Dato : 22-02-01 12:56

In article <3A93BDC5.7B62C355@grafisk.dk>, Michael Rasmussen
<michael.r@grafisk.dk> wrote:
*snip*
> Yahoo: <http://uni-c.mac.tucows.com/preview/5825.html>

Tak til både dig og Morten Reippuert :)

Mvh
Reynard …:·

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-01 16:33

<http://www.apple-donuts.com/sherlocksearch/index.html>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 25-02-01 14:51

Reynard Fox skrev:

> Apple hare en side med vejledning i hvordan man bygger sin egen
> Sherlock-plugin:
> http://www.apple.com/sherlock/plugindev.html
Herlig side. Jeg prøvede lige at lave et Scherlock-plugin til mine egne
sider på internet (Cyrk - <http://cyrk.dk/>), og det var faktisk ganske
let. http://cyrk.dk/find/sherlock/

Jeg har dog et enkelt problem: Når man har fundet en side på Cyrk med
Sherlock, så er der et problem med tegnsættet, så der kommer til at stå
nogle underlige tegn i stedet for æ, ø, å osv. Det ser fint ud på selve
søgesiden hos Cyrk <http://cyrk.dk/find/> i en browser, men altså ikke i
Sherlock. Er der nogen, der kender til dette problem, og hvad man kan
gøre for at afhjælpe det?

> -Det er dog for tungt (*alt* for tungt) til mig, men hvis man mener at
> ens Html-evner er fabelagtige, så kan man jo bare gå amok :)
Well, mindre kan nu også gøre det.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-02-01 12:49

Brian Zebeaune wrote:

> er der nogen som har hørt om et plugin til sherlock fra www.google.com?

Ja da, hos Google selv:
<http://www.google.com/intl/da/defaults.html#sherlock>

> det er sådan en fed search site hvor man virkelig kan finde hvad man
> søger......tit!

Det er absolut en af de bedste søgemaskiner, og det bliver ikke
dårligere af, at den er reklame-fri og hurtig

Kender du for øvrig deres specielle Mac-udgave:
<http://www.google.com/mac.html>

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 22-02-01 17:41

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> dårligere af, at den er reklame-fri og hurtig
>
> Kender du for øvrig deres specielle Mac-udgave:

Hvordan installerer man en Sherlock plugin?

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-02-01 17:46

Emil Jelstrup <emj@postkasse.net> wrote:

> Hvordan installerer man en Sherlock plugin?

Lægger den ind i "søgesteder på internettet" (en mappe i Systemmappen)

Hvis det er Sherlock 2, skal man lige overveje hvilken "kanal" man vil
have plugin'en i. Hver kanal har sin undermappe i "søgesteder
...."mappen.

v.h.
Martin

Fra : Karl Antz

Dato : 22-02-01 18:08

Faktisk går det endnu nemmere: du trækker plugin'en ovenpå den kanal I
Sherlock-vinduet, som du vil placere den i. Så sørger Sherlock selv for
at ekspedere den til det rette sted.

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-02-01 18:28

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Faktisk går det endnu nemmere: du trækker plugin'en ovenpå den kanal I
> Sherlock-vinduet, som du vil placere den i. Så sørger Sherlock selv for
> at ekspedere den til det rette sted.
>
> hilsen ka'l

Smart!