/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Kan det virkelig passe, at *21* m.fl. er "~
Fra : Erik Bak \(fjern tal~


Dato : 05-09-02 20:00

Jeg har ISDN2 med en ISDN-fastnet telefon (Ascom Eurit 30) og abonnement på
Viderestilling.
Ifølge TDC's brochure kan man aktivere viderestilling ved at trykke
*21*telefonnummer# - det er jo helt standard.

Problemet er, at der ikke sker en sk.. når man taster dette. Total tavshed.
Ifølge brochuren skulle der komme en talebesked som bekræfter at
viderestillingen er aktiveret.

TDC Kundeservice oplyser her til aften pr. telefon, at citat:
"fordi stjernerne har vist sig at genere de ISDN-modems, som TDC leverer, er
muligheden for at bruge *21* og alle andre
*XX*-kommandoer fjernet. Man er derfor henvist til at benytte 80805252, som
er et voice response system."

Jeg foretrækker at benytte *21* fremfor voice response systemet, da min
telefon jo har diverse menuer (f.eks. til at styre viderestilling), som
afsender disse *XX*-sekvenser til centralen. Hvis *21* virker, kan jeg
aktivere/deaktivere viderestilling med tryk på én tast, og det synes jeg er
nemmere end at skulle ringe op til voice response og taste/tale sig vej
igennem menuerne.

Passer der virkelig, hvad Kundeservice siger?

Hvordan kan TDC i givet fald slippe fra at nedlægge muligheden for at bruge
*XX*-kommandoer, som har været standard i mange år?

Er der nogen muligheder for alligevel at bruge *XX*-koderne?


På forhånd tak for hjælpen

Erik





 
 
KsNa (05-09-2002)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 05-09-02 21:05


"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d77a9a7$0$144$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har ISDN2 med en ISDN-fastnet telefon (Ascom Eurit 30) og abonnement

> Viderestilling.
> Ifølge TDC's brochure kan man aktivere viderestilling ved at trykke
> *21*telefonnummer# - det er jo helt standard.
>

Er det en brochure der omhandler ISDN ?

Mig bekent har * og # aldrig været brugt til ISDN, men du kan programere
en af din telefons funktionsknapper så du kun skal trykke på en knap. (De 6
knapper kan bruges til andet end telefonnumre, læs brugervejledningen side
14)

Mvh.

Kim



Martin Højriis Krist~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-09-02 21:33

"KsNa" <KsNa@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d77b82d$0$87310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Mig bekent har * og # aldrig været brugt til ISDN

Njaa, det er skam defineret (det hedder keypad signalering i modsætning
til funktionel signalering) men er svjv ikke blevet brugt af TDC

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Erik Bak \(fjern tal~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Bak \(fjern tal~


Dato : 05-09-02 22:21


> Er det en brochure der omhandler ISDN ?

Ja, det er en brochure, der hedder "Tele Danmark ISDN EkstraServices (med
undertitlen ISDN EkstraServices gør din hverdag nemmere)" - ca. 42 sider med
et farvet faneblad for hver af de mulige EkstraServices.

I indledningen står der citat:
"....
Alt efter dit ISDN udstyr har du flere muligheder, som du kan læse om i den
brugervejledning, som følger med dit ISDN modem, NTab-boks eller ISDN
telefon. I den kan du også se de tilfælde, hvor du ikke kan gøre brug af de
omtalte EkstraServices".
Citat slut.

Da jeg som nævnt bruger en 'ægte' ISDN-telefon, som af gode grunde sluttes
direkte til NT-boksen, må det altså være den (dvs. telefonen), der er
afgørende for, hvad jeg kan/ikke kan. Og telefonen kan jo alle disse gode og
nyttige ting, så jeg ser ingen grund til, at det ikke skulle virke?

>
> Mig bekent har * og # aldrig været brugt til ISDN, men du kan programere
> en af din telefons funktionsknapper så du kun skal trykke på en knap. (De
6
> knapper kan bruges til andet end telefonnumre, læs brugervejledningen side
> 14)

Måske, men jeg kan se, at når jeg bruger telefonens menu (Menutast -
Menutast - Telefon Opsætning - Pil ned - Medflyt A/B/C) og aktiverer en af
'medflytningerne' (dvs. viderestillingerne), så er det den selvsamme
*xx*-kommando, der vises i displayet. [Det er samme princip på en
GSM-telefon: der kan man bruge menuen til at viderestille osv, men man kan
også taste *xx*-koder og opnå samme (og i visse tilfælde en udvidet)
funktionalitet.]

Nå men, skal jeg konkludere, at man kun kan viderestille sin ISDN-telefon
via et voice response system?

Mvh
Erik







Martin Højriis Krist~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-09-02 22:27

"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3d77cac5$0$5676$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nå men, skal jeg konkludere, at man kun kan viderestille sin
ISDN-telefon
> via et voice response system?

Funktionel signalering (dvs hvor telefonen sender en digital besked)
virker stadig her.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Erik Bak \(fjern tal~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Bak \(fjern tal~


Dato : 05-09-02 22:38


> > Nå men, skal jeg konkludere, at man kun kan viderestille sin
> ISDN-telefon
> > via et voice response system?
>
> Funktionel signalering (dvs hvor telefonen sender en digital besked)
> virker stadig her.
>

Hvad betyder det? at jeg godt kan bruge tasterne for at navigere rundt i
VR-systemet?
I så fald vil jeg nævne, at jeg - når jeg taster - hører DTMF-tonerne. Det
tyder på DTMF-signalering - eller hvad?

Mvh
Erik



Martin Højriis Krist~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-09-02 22:40

"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3d77cea8$0$5610$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad betyder det? at jeg godt kan bruge tasterne for at navigere rundt
i
> VR-systemet?

Jeg ved ikke hvordan din telefon gør det

> I så fald vil jeg nævne, at jeg - når jeg taster - hører DTMF-tonerne.
Det
> tyder på DTMF-signalering - eller hvad?

Ja. Men det er DTMF-signalering med en B-abonnent, ikke med centralen

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jesper G. Poulsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-09-02 10:32

"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> wrote in
message news:3d77cac5$0$5676$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nå men, skal jeg konkludere, at man kun kan viderestille sin ISDN-telefon
> via et voice response system?

En Ascom Eurit 30 kan viderestille. Kig i manualen og find ud af hvordan du
programmerer en funktionstast til det. Jeg kan ikke huske hvordan man gør,
min Eurit 30 er ikke sat til for tiden (og manualen ligger et sted i
flytterodet).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Erik Bak \(fjern tal~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Bak \(fjern tal~


Dato : 09-09-02 20:47

> En Ascom Eurit 30 kan viderestille. Kig i manualen og find ud af hvordan
du
> programmerer en funktionstast til det.

Flere af jer har venligt opfordret mig til at læse i manualen.... og det har
jeg så gjort at have fundet svar på mit spørgsmål.

Jeg har nu forsøgt at aktivere viderestilling på følgende måder:
- ved at vælge mig vej igennem telefonens menu
- ved at programmere en funktionstast (til at viderestille ved tryk på en
enkelt knap)

Uanset metoden sker der følgende:
Telefonen "kvitterer" ved at vise *21*<tlf-nr># i displayet. Det ser altså
ud som om, den prøver at ringe op til dette "nummer". Herefter går der cirka
15 sekunder, så hører jeg en optaget-tone.

Jeg har også prøvet selv at "taste" *21*<tlf-nr># - så sker der præcis det
samme, dvs. ikke ret meget.


Alternativt kunne jeg programmere en funktionstast til at ringe op til TDC's
voice response system og dér sende de cifre, der skal til for at
aktivere/deaktivere viderestilling.
Til dette formål har jeg brug for at vide, hvordan jeg sørger for, at
taste-kommandoerne først bliver afsendt, når der er opnået forbindelse.
Spørgsmål: Er der nogen, der kender til det?


Aller helst ville jeg bare gerne have, at telefonens medfødte
viderestillingsmenu/funktionstast virkede.
Spørgsmål: Er der nogen i denne NG der har haft held til at programmere
telefonen, så den kan viderestille med et enkelt tastetryk?

På forhånd tak for jeres hjælp

Erik



Roar Eggert Pedersen (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Roar Eggert Pedersen


Dato : 09-09-02 21:38


"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> wrote in
message news:3d7cfa9f$0$169$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > En Ascom Eurit 30 kan viderestille. Kig i manualen og find ud af hvordan
> du
> > programmerer en funktionstast til det.
>
> Flere af jer har venligt opfordret mig til at læse i manualen.... og det
har
> jeg så gjort at have fundet svar på mit spørgsmål.
>
> Jeg har nu forsøgt at aktivere viderestilling på følgende måder:
> - ved at vælge mig vej igennem telefonens menu
> - ved at programmere en funktionstast (til at viderestille ved tryk på en
> enkelt knap)
>
> Uanset metoden sker der følgende:
> Telefonen "kvitterer" ved at vise *21*<tlf-nr># i displayet. Det ser altså
> ud som om, den prøver at ringe op til dette "nummer". Herefter går der
cirka
> 15 sekunder, så hører jeg en optaget-tone.
>
> Jeg har også prøvet selv at "taste" *21*<tlf-nr># - så sker der præcis det
> samme, dvs. ikke ret meget.
>
>
> Alternativt kunne jeg programmere en funktionstast til at ringe op til
TDC's
> voice response system og dér sende de cifre, der skal til for at
> aktivere/deaktivere viderestilling.
> Til dette formål har jeg brug for at vide, hvordan jeg sørger for, at
> taste-kommandoerne først bliver afsendt, når der er opnået forbindelse.
> Spørgsmål: Er der nogen, der kender til det?
>
>
> Aller helst ville jeg bare gerne have, at telefonens medfødte
> viderestillingsmenu/funktionstast virkede.
> Spørgsmål: Er der nogen i denne NG der har haft held til at programmere
> telefonen, så den kan viderestille med et enkelt tastetryk?
>
> På forhånd tak for jeres hjælp
>
> Erik
>
Prøv dette link,
http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/isdn/isdn-telefoner/eurit30/e
urit30_viderestilling.html

hvis det ikke virker kan du tage fat i TDC's ISDN 2 Hotline på tlf 80 80 80
15 så kan de hjælpe dig.

MVH

Roar



Erik Bak \(fjern tal~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Bak \(fjern tal~


Dato : 09-09-02 21:53

Hej Roar

Yes - nu kom det til at virke!
TDC's side beskriver jo problemet præcis, som jeg oplevede det.
Tak for linket - du er en guttermand!

Gad vide hvad dette "CDIV keypad" er for noget? Det er ikke nævnt i min
manual.


Mvh
Erik




KsNa (06-09-2002)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 06-09-02 16:16


"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d77cac5$0$5676$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Er det en brochure der omhandler ISDN ?
>
> Ja, det er en brochure, der hedder "Tele Danmark ISDN EkstraServices (med
> undertitlen ISDN EkstraServices gør din hverdag nemmere)" - ca. 42 sider
med
> et farvet faneblad for hver af de mulige EkstraServices.
>
> I indledningen står der citat:
> "....
> Alt efter dit ISDN udstyr har du flere muligheder, som du kan læse om i
den
> brugervejledning, som følger med dit ISDN modem, NTab-boks eller ISDN
> telefon. I den kan du også se de tilfælde, hvor du ikke kan gøre brug af
de
> omtalte EkstraServices".
> Citat slut.


Nemlig, alt efter udstyr = læs vejledningen til telefonen.

>
> Da jeg som nævnt bruger en 'ægte' ISDN-telefon, som af gode grunde sluttes
> direkte til NT-boksen, må det altså være den (dvs. telefonen), der er
> afgørende for, hvad jeg kan/ikke kan. Og telefonen kan jo alle disse gode
og
> nyttige ting, så jeg ser ingen grund til, at det ikke skulle virke?
>
> >
> > Mig bekent har * og # aldrig været brugt til ISDN, men du kan
programere
> > en af din telefons funktionsknapper så du kun skal trykke på en knap.
(De
> 6
> > knapper kan bruges til andet end telefonnumre, læs brugervejledningen
side
> > 14)
>
> Måske, men jeg kan se, at når jeg bruger telefonens menu (Menutast -
> Menutast - Telefon Opsætning - Pil ned - Medflyt A/B/C) og aktiverer en af
> 'medflytningerne' (dvs. viderestillingerne), så er det den selvsamme
> *xx*-kommando, der vises i displayet. [Det er samme princip på en
> GSM-telefon: der kan man bruge menuen til at viderestille osv, men man kan
> også taste *xx*-koder og opnå samme (og i visse tilfælde en udvidet)
> funktionalitet.]
>
> Nå men, skal jeg konkludere, at man kun kan viderestille sin ISDN-telefon
> via et voice response system?


Nej, programer hele dette show ind på en af de 6 funktionstaster = læs
vejledningen.

Mvh.
Kim



Martin Højriis Krist~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-09-02 21:03

"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3d77a9a7$0$144$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ifølge TDC's brochure kan man aktivere viderestilling ved at trykke
> *21*telefonnummer# - det er jo helt standard.

Det er på analoge telefoner man bruger disse analoge kommandoer.

> "fordi stjernerne har vist sig at genere de ISDN-modems, som TDC
leverer

HVAD?

> Jeg foretrækker at benytte *21* fremfor voice response systemet, da
min
> telefon jo har diverse menuer (f.eks. til at styre viderestilling),
som
> afsender disse *XX*-sekvenser til centralen.

Den skal ikke sende DTMF-sekvenser, den skal sende ISDN-signalering

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Erik Bak \(fjern tal~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Bak \(fjern tal~


Dato : 05-09-02 22:24


> > "fordi stjernerne har vist sig at genere de ISDN-modems, som TDC
> leverer
>
> HVAD?

Jamen, det sagde hun rent faktisk!
Og hun forklarede også, at det var DERFOR at man havde nedlagt
*xx*-metodikken til fordel for voice response. Der er DEN forklaring, jeg
synes virker lidt skummel.

Mvh
Erik





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste