knallert 45..hvad skal man vælge ?
Fra : René Wilhardt

Dato : 05-09-02 13:35

Hej gruppe,

Er der et par gode råd som jeg kan tage med på vejen.

Det var min mening at købe en knallert til min daglige transport til og fra
jobbet. Jeg har ca. 40 km hver vej og jeg vil godt kunne være uafhængig af
rutebilen i så lang tid om året som overhovedet muligt.
Jeg har overvejet at købe en gammel bil og skramle afsted i, men umiddelbart
føles økonomien i en nr.2-bil lidt uoverskuelig i forhold til en scooter. Og
så er der det der med at jeg ikke er så bleg for at pille med en knallert.
Biler piller jeg ikke med.

Hvad siger i ?

mvh. René

Fra : Ally

Dato : 05-09-02 14:26

> [...]
> til en scooter. Og så er der det der med at jeg ikke er så bleg for
> at pille med en knallert. Biler piller jeg ikke med.

Måske burde du lige give os et fingerpeg om, hvilket prisleje vi snakker om,
og hvilke krav/ønsker, du måtte have? Jeg har gode erfaringer med Aprilia og
lidt blandede erfaringer med Peugeot, men de 2 pågældende scootere er i
forskellige prisklasser, henholdsvis 15.000 og 21.000 kr.

En anden ting, som jeg synes spiller lidt ind, er ens højde. Jeg er 187 cm.
høj, og har efterhånden prøvet mange scootere, som er alt for små for mig.
Jeg følte, jeg sad fuldstændig sammenbøjet. Og når du skal køre 80 km. om
dagen, er det absolut ikke nogen uvæsentlig detalje. Min nuværende Aprilia
Area 51 er den største, jeg har set og prøvet, og den passer perfekt til min
højde. Men hvis du er tættere på normalhøjden, så er det nok ikke så
kritisk.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : René Wilhardt

Dato : 05-09-02 14:47

"Ally" wrote:
> Måske burde du lige give os et fingerpeg om, hvilket prisleje vi snakker
om,
Det ved jeg ikke....endnu. Det bliver i det leje der er nødvendigt. Eller
rettere: Så billigt som muligt, gerne brugt.

> og hvilke krav/ønsker, du måtte have?
Det ved jeg ikke....endnu.

> Men hvis du er tættere på normalhøjden, så er det nok ikke så kritisk.
Jeg er tæt på normalhøjden...ca 193 cm
Det var en ikke uvæsentlig detalje at få sat på plads fra starten kan jeg
fornemme.

Måske jeg skal nævne, at den jo også gerne må kunne køre lidt hurtigere end
45 km/t...vel at bemærke uden at brænde sammen inden 14 dage.

mvh. René

Fra : Neser

Dato : 05-09-02 14:59

> Jeg er tæt på normalhøjden...ca 193 cm
> Det var en ikke uvæsentlig detalje at få sat på plads fra starten kan jeg
fornemme.

Én bekendt af mine er ca. samme højde som dig (190-191 cm) og købte en
Yamaha Neo's som han kørte 60 km dagligt på, og han var meget tilfreds.
Samt Yamaha'en er knap så dyr som mange Aprilia'er og Peugeot'er. Er ikke
100% sikker på hvad den koster nu, men dengang i '99 kst. den ca. 15.000,-

--
- Neser
Det er ikke hvor hurtig den er på toppen, der gælder...

Fra : Duckieboy

Dato : 06-09-02 15:14

til René:

Jeg forstår godt dit problem, med hvad angår hvad du skal vælge for en
knallert???

Der findes snart utallige forskellige mærker på markedet, og det er ikke
dem alle der er lige gode..

Jeg kan forstå at du også gerne vil have en knallert der kører mere end
de 45 km/t....Det er ikke noget problem, der skal du bare få taget
begrænsningerne og så går de fleste ca 70 km/t(mere eller mindre)

Og nu skal jeg ikke være bleg for at indrømme at jeg har en 45-knallert
til salg, hvis man kan kalde det en knallert...

Det er en såkaldt Aprilia RS50 og den er faktisk en "7/8 size"
motorcykel hedder det, og med rigtige mc-gear og det hele.....og så kan
den køres på et alm bilkørekort!!
Sådan en sag koster fra ny 25.000 og der får man altså noget får
pengene!!....ikke alene ser den ud af meget mere, den kører også meget
bedre....når begrænsningerne er fjernet går den 90 km/t uden tun!

Og idet jeg lige har købt bil skal jeg desværre af med den for at få
nogle penge.....

som nævnt tidligere af en anden bruger er der nævnt priser på hhv 15 og
21.000 kroner for scootere, men hvis jeg var dig ville jeg købe min!!!

Den er med garanti den bedst vedligeholdte og nok DK's flotteste RS50,
og at den kun har kørt 3500 km, ikke har en enste ridse overhovedet, og
har en special lavet udstødning der giver den et "250ccm-look" gør det
vel ikke værre..

og prisen!!...jaaa den koster jo fra ny 25.000 og så koster det også en
del at få lavet den udstødning, og så medfølger der både skivebremselås,
hjelm og handsker uden merpris.......

Jeg tager 18.000 for den, og så kan jeg godt komme ud med den til dig så
du kan se den hvis du ikke bor langt langt væk......

du skal være meget velkommen til at spørge mig om alt det du vil, og
hvis du spørger andre knallert-kendere vil de sige god for både aprilia
samt Rs50 modellen...

du kan få fat i mig på 20438698, men hvis jeg ikke tager den så læg en
besked på miv tlfsvarer, så ringer jeg så snart jeg hører den!!!

MVH Nicolai Andersen

P.S. tilbuddet gælder selvfølgelig også til andre, og er der nogle
derude som finder en køber til min knallert så får de en dusør på
1000,-!!! kvit og frit!

http://www.kandu.dk/

Fra : Neser

Dato : 06-09-02 17:46

> [...]
>
> Jeg tager 18.000 for den, og så kan jeg godt komme ud med den til dig så
> du kan se den hvis du ikke bor langt langt væk......

Sådanne indlæg hører til under news:dk.marked.privat.knallert .

Fra : Jørn Becker

Dato : 08-09-02 23:29

On Thu, 5 Sep 2002 14:34:39 +0200, "René Wilhardt" <rene@convide.dk>
wrote:

>Det var min mening at købe en knallert til min daglige transport til og fra
>jobbet. Jeg har ca. 40 km hver vej og jeg vil godt kunne være uafhængig af
>rutebilen i så lang tid om året som overhovedet muligt.

Jo større hjul jo bedre, gerne 13" hjul og en stor tank så du ikke
skal tanke hver eller hveranden dag.

jørn

Fra : Gert Vest

Dato : 12-09-02 08:02

Hvis du tænker bensinøkonomi også, så kig på Aprilia SR 50 Ditech.
Men prøv den lige først med din højde, det kan godt være det ikke er så
godt. Jeg er 1,83, ikke noget problem der.
Den går mellem 40 og 50 km/l

GV

Fra : Duffi

Dato : 13-09-02 17:37

Ja det gør den ihvertfald... hvis du fjerner begrænseren i variomatiken så
går den 80 og så kan du få chippet den og så skulle den gerne gå omkring
100-120

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 27-09-02 16:07

"Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja det gør den ihvertfald... hvis du fjerner begrænseren i variomatiken så
> går den 80 og så kan du få chippet den og så skulle den gerne gå omkring
> 100-120

Km/t ? Gert henviste til km/l

Forresten, kald mig bare usenetcop og hvad vi har, men kan du ikke lige tage
et smut forbi http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og tage ved
lære. Så ser det hele meget pænere ud og vi kan alle forstå meningen i alle
posts.

Måden du poster på er misvisende, forvirren og jeg skal komme efter dig

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK