Computerspil forbudt i grækenland???
Fra : Simon Kamber

Dato : 01-09-02 12:09

http://www.petitiononline.com/comp5932/petition.html <--kan det
passe, der må da være noget de har misforstået.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : danni plougmann

Dato : 01-09-02 15:16

her er lige en kilde til, jeg er rej for den er god nok, total vanvittigt
http://www.boomtown.net/articles/art.view.php?id=41649

Fra : Karsten Borchers

Dato : 01-09-02 16:08

Også i den grad. Bliver gyldne tider for warez i Grækenland ;)

/ Borchers

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-09-02 17:17

Karsten Borchers wrote:
> Også i den grad. Bliver gyldne tider for warez i Grækenland ;)

LOL, gad vide havd straffen er for at sælge spil. Måske man skulle
skillinge sammen til en Grækenlands billet til Bill Gates, for der er
ihvertfald MineSweeper i græske Windows versioner og USA vil nok ikke
udlevere ham frivilligt

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 02-09-02 14:42

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> skillinge sammen til en Grækenlands billet til Bill Gates, for der er
> ihvertfald MineSweeper i græske Windows versioner og USA vil nok ikke

prøv lige læs hvad der står i den artikkel igen. Det gælder kun online spil
og spil i det hele taget, der bliver spillet sociale steder, så som
netcafe're, lan party's etc. Det gælder ikke private, der spiller spil
hjemme. Selv om jeg syntes det er helt hen i vejret, mange opsøger nemlig
netcafe're pga. det sociale. Gad vide hvad de har tænk sig med de unge, der
nu ikke har noget sted at gå hen og bruge deres tid. Godt man bor i lille
DK.

Hygge

AngelFire

Fra : AJC

Dato : 02-09-02 15:46

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message

[snip]

> Gad vide hvad de har tænk sig med de unge, der
> nu ikke har noget sted at gå hen og bruge deres tid. Godt man bor i lille
> DK.

Lidt OT:

De kunne jo begynde at læse bøger, ligesom vi andre gjorde, da vi var unge!
Jeg er bange for den udvikling vi ser i øjeblikket med den stigende vold på
gaderne, som undskyldes med, at de unge ikke har nogle steder, de kan være i
deres fritid!
Det havde vi der var unge i 70'erne og 80'erne heller ikke, men det betød
ikke at vi hang ud og chikanerede andre folk på offentlige steder!
Jeg forudsiger at når/hvis jeg engang når pensionistalderen, så er der ikke
hjælp at få fra det offentlige, da dem som skal betale til mig (de unge
idag), ikke har arbejde pga. manglende uddannelse, skrumpelever og diverse
sygdomme i hovedet!
Ungdommen skal tage sig sammen og begynde at opføre sig noget mere modent og
så stoppe med de der byture/fester, hvor druk og hor er de vigtigste
ingredienser!

Mvh
AJC (som er træt af unge mennesker)

Fra : Highlander

Dato : 02-09-02 17:09

"AJC" <benny@abba.se> skrev i en meddelelse
> [...]

og
> så stoppe med de der byture/fester, hvor druk og hor er de vigtigste

og hvad er der i vejen med drunk og hor fredag/ lørdag ? og lidt computer
spil om søndagen ?
tænk bare på hvor høj din træk procent ville være hvis de ikke tryllede alle
de bajer hver eneste weekend - dope det er noget andet - der ryger jo ingen
kugler i statskassen ...

Highlander
--
Enjoy life. Theres plenty of time to be dead.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 02-09-02 17:23

> [...]

> Det havde vi der var unge i 70'erne og 80'erne heller ikke, men det betød
> ikke at vi hang ud og chikanerede andre folk på offentlige steder!

Nu var udviklingen edb mæssigt også helt anderledes i 70'er og 80'erne er
selv årgang 73. I dag er der ikke en enste ungdomsklub der ikke har en pc,
de unge idag er næste flasket med det. Da jeg gik i folkeskole var det
tæteste på pc var et gammelt skrammel med 5,25 diskette drev og og spil tjaa
der var kaptain kaper, nu var spil jo heller ikke så interessante dengang
som de er idag pga. udviklen inden for pc'ere. hvis man var heldig dengang
havde man en commendore 64 med båndstation. Der blev lagt vægt på noget helt
andet dengang end der bliver idag, idag er pc i alles hverdag mere eller
mindre. hvis der var noget der hed cs eller UT i 70'er/80'erne tror jeg også
det havde set helt anderledes ud. ang. det med at læse bøger, hvad vil du
gøre med unge der har problemer med skolegangen, som har svært ved at lære
ting de læser evt. ordblinde, damp børn etc. de skal have tingene lært på en
helt anden måde, samt tvivler på lige den type vil kaste sig over en bog,
der er måske netcafe'er og det sociale at være sammen med andre om samme
spil noget for dem. en af mine kæreste venner er selv damp barn, der blev
intet gjort for at hjælpe ham resultat han har været inde i en kriminel zone
på ca 10 år , fordi damp børn vil have spænding og at der skal ske noget
hele tiden, han er fra 80'erne hvis han evt. havde haft mulighed for at
komme af med spændig i form af pc spil, syntes jeg det ville være givet godt
ud. Der er uge/børn der har brug for mere spændig end andre og det bruger de
på pc spil hvilket jeg syntes er fint frem for de render rundt på gaden og
laver hærværk.

> [...]
> idag), ikke har arbejde pga. manglende uddannelse, skrumpelever og diverse
Nu er du da latterlig at høre på, jeg kender masser af unge der både har
ambitioner uddannesesmæssigt samt arbejdsmæssigt, du har vist fået et eller
andet galt i halsen. Det med pensionen er intet med de unge at gøre, det er
den nuværende regering og davernede regering der har snakket om det, samt
tænk lige på at børneflokken som da vores forældre var børn, var meget
større end den gennemsnit er idag, resultalt færre at indtjen det der skal
til folkepension fra det offentlige. Din og min generation får gennemsnit 2
børn, hvilket gør at der er færre til at indtjene det, så du kan takke din
egen generation istedet for de unge idag, desuden forbyder ingen at tegne
egen pension. Jeg og min kæreste har 2 en i banken og en via vores arbejde.
samt kan lige nævne jeg en periode har gået ledig pga. nedskærringer på mit
arbejde, jeg gik til noget aktiveing og det var sgu ikke de unge der ikke
ville igang igen, de havde ambitioner nok tværdig mod søgte de på arbejde
hvad de kunne få fat i.

> Ungdommen skal tage sig sammen og begynde at opføre sig noget mere modent
og
> så stoppe med de der byture/fester, hvor druk og hor er de vigtigste
> ingredienser!
hvorfor skulle unge være det idag, unge fra 70'er/80'erne gik sgu lige så
meget i byen dengang som de gør idag og lavede lige så meget lort, man
fokuserede bare ikke så meget på det dengang.

Hygge

AngelFire

som er træt af at høre dengang jeg var barn .......

Fra : Simon Kamber

Dato : 02-09-02 20:43

On Mon, 2 Sep 2002 16:45:40 +0200, "AJC" <benny@abba.se> wrote:

>hjælp at få fra det offentlige, da dem som skal betale til mig (de unge
>idag), ikke har arbejde pga. manglende uddannelse, skrumpelever og diverse
>sygdomme i hovedet!
Det er sq ikke os der stemmer for at alle dem der kommer for at få
arbejde skal smides tilbage hvor de kom fra, det er heller ikke os der
er skyld i at der er så få unge. Tror nok nærmere det er det der er
problemet, og ikke at vi holder fester.

forresten, der er ikke ret mange unge der har fået skrumpelever endnu.
Det er s.v.j.h. et fenomen fra den ældre del af befolkningen.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-09-02 21:05

AJC wrote:
> [...]
> Ungdommen skal tage sig sammen og begynde at opføre sig noget mere modent og
> så stoppe med de der byture/fester, hvor druk og hor er de vigtigste

Lad mig gætte du stemmer på dansk folkeparti, synes indvadring er noget
forfædeligt noget og vil have genindført spanskrøret i skolerne.

Du skal vist være glad hvis nogen af de unge gider være med til at
betale din pension, personligt er jeg ved at få nok af alle dem som har
pisse travlt med at pege fingre og ikke tænker på andre end dem selv.
Hvornår har du måske sidst gjort noget for dit lokalsamfund, jeg spørger
bare.

Måske du lige skulle sætte dig ind i demografien her i landet, når du
når pensionsalderen så er der flere pensonister end nogensinde og færre
end nogensinde til at betale til dem. Så derfor synes jeg du skulle være
taknemmelig for at der er nogen som slår sig løs nu, istedet for at
planlægge et liv hvor andre betaler for dem.

Folkepensionen er lige som et pyramidespil og hvis der ikke bliver ved
med at komme nye medlemmer, så er der ingen gevinst til dem oppe i
herakiet. Og hvis ikke snart de ældre begynder at respektere de unge, så
skrider de allesammen. Personligt går jeg for tiden og overvejer om
Sverige ikke er stedet man skal bo, for siden fremmedfrygten og
"forandring er farligt" bevægelsen er slået igennem er der efterhåden
ikke til at holde ud at værre.

Mvh

Bruno

Fra : Simon Nejmann

Dato : 02-09-02 22:06

On Mon, 02 Sep 2002 22:04:39 +0200, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

<snippety snap>

>for siden fremmedfrygten og
>"forandring er farligt" bevægelsen er slået igennem er der efterhåden
>ikke til at holde ud at værre.

Hørt, hørt!!
Helt enig.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : AJC

Dato : 02-09-02 23:41

> Lad mig gætte du stemmer på dansk folkeparti, synes indvadring er noget
> forfædeligt noget og vil have genindført spanskrøret i skolerne.

Du støtter højst sandsynligt Enhedslisten!
Jeg har ikke noget imod indvandring fra andre vestlige lande, hvis det kan
være til nytte for Danmark.
Det er jo desværre bare ikke sådan en indvandring som vi er og har været
vidne til.
Folk med islamisk baggrund synes jeg ikke vi skal tage imod da de intet har
tilfælles med os danskere.
Jeg går ind for en mere effektiv hjælp til folk i nød, dvs hjælp til
selvhjælp i deres eget land.
Der er ingen grund til at tage imod folk som aldrig vil kunne indordne sig
under de danske forhold. Man behøver kun at se på de problemer som vi har
med de såkaldte andengenerationsflygtninge.
Aldrig har det været så farligt at bevæge sig uden for sin dør som det er
idag.
Kulturstøtten skal fjernes, ligeså det danske kongehus.

Mvh
AJC.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-02 01:01

AJC wrote:
> <iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Folk med islamisk baggrund synes jeg ikke vi skal tage imod da de
> intet har tilfælles med os danskere.

En ukonstruktiv og snæversynet holdning.

> Aldrig har det været så farligt at bevæge sig uden for sin dør som
> det er idag.

Du er styret af frygt og lader dig manipulere af medierne.

> Kulturstøtten skal fjernes,

......Og vi skal have mere idræt...?!

> Mvh
> AJC.

Jeg har benyttet mig af usenet i 4-5 år og har ALDRIG gjort det jeg gør
nu:

*PLONK*

God tur i killfilteret og gid du må rådne op.

-Sune

Fra : hl

Dato : 03-09-02 12:12

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message
> En ukonstruktiv og snæversynet holdning.

Måske, men hvad størstedelen helt konkret bidraget med ?

> Du er styret af frygt og lader dig manipulere af medierne.

Sludder, prøv lige at kig på statistikken.
At slå det hen med at man lader sig styre og manipulere er et tegn på man
lever i en ostklokke.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-02 14:20

hl wrote:
> "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message
>
> Måske, men hvad størstedelen helt konkret bidraget med ?

Størstedelen af hvad..? Bidraget til hvad?

> Sludder, prøv lige at kig på statistikken.
> At slå det hen med at man lader sig styre og manipulere er et tegn på
> man lever i en ostklokke.

Vis mig lige den statistik, så kan vi tale om det.

-Sune

Fra : hl

Dato : 03-09-02 16:44

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse

> Størstedelen af hvad..? Bidraget til hvad?

Ja hvad tror du?
Hvad har størstedelen af indvandrene gennem de sidste 10-15 år bidraget med
?

> Vis mig lige den statistik, så kan vi tale om det.

Har ikke lige noget link ved hånden, men fakta er at den grove vold og
overfald er steget set over en 10 årig periode.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-02 18:17

hl wrote:
> [...]
>
> Ja hvad tror du?
> Hvad har størstedelen af indvandrene gennem de sidste 10-15 år

Det ved jeg ikke så meget om. Men jeg ved at det kan være svært for en
højtuddannet indvandrer at bidrage med noget, når han ikke kan få et job
på grund af folk med de samme holdninger som dig og AJC. Men spørgsmålet
er måske i virkeligheden - Hvad er det du synes indvandrerne har *taget*
fra dig.. Eller hvad er det du er bange for at miste?

> Har ikke lige noget link ved hånden, men fakta er at den grove vold og
> overfald er steget set over en 10 årig periode.

Ja, men det er jo ikke nødvendigvis indvandrernes skyld alene, at
statistikken er tippet, vel?
Det er en ond cirkel.....2. Generations indvandrere, klemt inde mellem
den vestlige og deres eget lands kultur, de kan ikke få et job, de ved
ikke om de er danskersvin, perkere, eller muslimer eller hvad de er, og
de skal høre på Pia Kjærsgaard og hendes "store", tavse og angste
flertal og bla bla bla...Jeg kan sgu godt forstå, hvis det kammer over
en gang i mellem, det må være hårdt at leve under sådan et pres. Hvis
der ellers var nogle ordentlige tilbud til indvandrerne, og hvis folk
ikke gik rundt i deres intolerante, angstprovokerede og
lummer-rascistiske bekvemmelighedstrip, så kunne det måske være, at alle
parter kunne slappe lidt af og opføre sig lidt mere humant overfor
hinanden. Og skabe noget godt. Du er den danske lummer-pendant til en
2G'er der stikker en eller anden een på kassen fordi han er træt af pis.
Og du er ikke en skid bedre end han er.

-Sune

Fra : hl

Dato : 03-09-02 18:43

> Det ved jeg ikke så meget om. Men jeg ved at det kan være svært for en
> højtuddannet indvandrer at bidrage med noget, når han ikke kan få et job
> på grund af folk med de samme holdninger som dig og AJC.

Sludder, hvis man ikke er i besiddelse af fornuftige sprogegenskaber, er det
da klart man bliver valgt, hvis der er flere ligeværdige til en jobsamtale,
og hvilke holdninger mener jeg har der gør at indvandre ikke kan få job ?

>Men spørgsmålet
> er måske i virkeligheden - Hvad er det du synes indvandrerne har *taget*
> fra dig..

ud og en masse penge qva, deres statsstøtte samt penge til retsvæsen og
fængselsophold, er der ikke rigtig noget de har taget fra mig, de har
tilgængæld heller ikke bidraget med noget særligt siden du ikke kunne nævne
noget.

>Eller hvad er det du er bange for at miste?

Hvad er der at miste ?

> Ja, men det er jo ikke nødvendigvis indvandrernes skyld alene, at
> statistikken er tippet, vel?

Nej, det er der ingen der siger!
Det blev bare postuleret at volden er stigende men ikke pga indvandrene. Men
du kommer ikke uden om at de er overrepræsenteret overalt i statistikkerne.

> Det er en ond cirkel.....2. Generations indvandrere, klemt inde mellem
> den vestlige og deres eget lands kultur,

og ??
Kig på andre velintegrede indvandrere, er der store problemer med dem?

>de kan ikke få et job,

Det er noget fis, det må ligesom være en forudsætning for at få job, at man
beherske det danske sprog.

> de ved
> ikke om de er danskersvin, perkere, eller muslimer eller hvad de er,

Det kan da ikke være andre end een selv som er herre over det.
Hvis de opfatter sig selv som danskersvin osv...er der kun en at bebejde og
det dem selv.

>.Jeg kan sgu godt forstå, hvis det kammer over
> en gang i mellem, det må være hårdt at leve under sådan et pres.

Du mener altså det er ok at ty til voldelige metoder, hvis man ikke kan
klare presset ?
Du skulle vel ikke tilfældigvis stemme på liste Ø ?

> Hvis
> der ellers var nogle ordentlige tilbud til indvandrerne,

Der er næsten ikke andet. Hvor der er en vilje er der en vej.

> [...]
> lummer-rascistiske bekvemmelighedstrip, så kunne det måske være, at alle
> parter kunne slappe lidt af og opføre sig lidt mere humant overfor

Det kræver jo ligesom at man tilpasser sig det samfund og dets regler,
hvilket ikke just ligger man for sinde.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-02 21:23

hl wrote:
> [...]
>
> Sludder, hvis man ikke er i besiddelse af fornuftige sprogegenskaber,
> er det da klart man bliver valgt, hvis der er flere ligeværdige til

Hvad...Jeg kan ikke læse det du skriver. Hvis du mener, at en indvandrer
der taler perfekt dansk bliver vurderet på lige fod med danske ansøgere,
så tager du fejl. Så langt er vi desværre ikke nået endnu. Der er masser
af danske arbejdspladser der ikke ansætter "fremmede".

og hvilke holdninger mener jeg har der gør at
> indvandre ikke kan få job ?

Lad os bare sige, at du ikke ligefrem trækker debatten i en positiv
retning. Og at du er dårlig til at stave når du er ophidset.

> ud og en masse penge qva, deres statsstøtte samt penge til retsvæsen
> og fængselsophold, er der ikke rigtig noget de har taget fra mig,

Der er masser af danskere der lever på bunden af systemet på den måde.
Sikkert langt, langt flere end indvandrere.

> de har tilgængæld heller ikke bidraget med noget særligt siden du ikke
> kunne nævne noget.

Siden *jeg* ikke....? Altså, lad os lige blive enige om proportionerne
her. Når du siger "bidraget med noget særligt", hvilken skala befinder
vi os så på? Jeg kender f.eks indvandrere der har gode solide
grønthandlere, kiosker, shawarmabarer, tøjbutikker, computerbikse og
meget andet kørende. De bidrager vel med nogle skattekroner og noget
told og hvad ved jeg. Det er da i orden, er det ikke? Hvad med alle de
BMW'er tyrkerne kører rundt i? Der bliver da købt godt med benzin og
betalt vægtafgift osv osv, jeg mener, de folk får sgu da samfundets hjul
til at rulle lige så vel som du og jeg....? Ikke?

> Hvad er der at miste ?

Det skal jeg sige dig: Blandt andet den basale tiltro til andre
mennesker, og evne til at se to centimeter ud over sin egen fucking
næsetip. Men nu var det jo mig der spurgte dig.

> Nej, det er der ingen der siger!
> Det blev bare postuleret at volden er stigende men ikke pga
> indvandrene. Men du kommer ikke uden om at de er overrepræsenteret
> overalt i statistikkerne.

I forhold til hvem?

> og ??
> Kig på andre velintegrede indvandrere, er der store problemer med dem?

Det kommer an på hvad du mener med velintegreret. Man kan være nok så
velintegreret på den fede måde, men det nytter jo ikke hvis ens kommende
arbejdsgiver ikke bryder sig om "fremmede", eller er bange for at miste
velfungerende personale ved at ansætte "fremmede".

> Det er noget fis, det må ligesom være en forudsætning for at få job,
> at man beherske det danske sprog.

Jamen, det er jeg da enig med dig i.

> Det kan da ikke være andre end een selv som er herre over det.
> Hvis de opfatter sig selv som danskersvin osv...er der kun en at
> bebejde og det dem selv.

Jeg prøvede bare at anskueliggøre for dig, at det kan være hårdt at være
indvandrer i Danmark. Specielt 2G'erne har det hårdt, fordi de er vokset
op, splittet mellem to kulturer. Man kan ikke bare sige "Tag dig
sammen!" til de mennesker, kan du forstå det?!

> Du mener altså det er ok at ty til voldelige metoder, hvis man ikke
> kan klare presset ?

NEJ for helvede. Kan du ikke læse?!! jeg siger, at jeg godt kan FORSTÅ
hvorfor det sker, når det sker.

> Du skulle vel ikke tilfældigvis stemme på liste Ø ?

Jeg stemte taktisk ved sidste valg, fordi jeg synes der skulle nogle
flere venstreorienterede ind i regeringen... Men det har ikke hjulpet
endnu.

> Der er næsten ikke andet. Hvor der er en vilje er der en vej.

Nogle mennesker har sommetider brug for at blive holdt lidt i hånden,
indtil de selv kan finde ud af tingene. Kan du forstå hvad jeg mener?

> Det kræver jo ligesom at man tilpasser sig det samfund og dets regler,

Ja, det er jeg da enig med dig i. Men hvis det første man møder når
hverdagen går i gang, er fordomme som nu f.eks denne her:

> hvilket ikke just ligger man for sinde.

Så kan det godt tage modet fra en.. Kan du godt se det?

-Sune

Fra : hl

Dato : 04-09-02 06:47

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse
som dig og AJC.

> Hvad...Jeg kan ikke læse det du skriver.

valgt fra, skulle der stå.

>Hvis du mener, at en indvandrer
> der taler perfekt dansk bliver vurderet på lige fod med danske ansøgere,
> så tager du fejl.

Det kan du selvfølgelig dokumentere, eller er det en påstand grebet ud af
luften ?

> Så langt er vi desværre ikke nået endnu. Der er masser
> af danske arbejdspladser der ikke ansætter "fremmede".

Hvilke og hvis det er tilfældet er de vel anmeldt.

> og hvilke holdninger mener jeg har der gør at
>
> Lad os bare sige, at du ikke ligefrem trækker debatten i en positiv
> retning.

Det e rså din vurdering.

> Og at du er dårlig til at stave når du er ophidset.

Huh ??
Jeg er ikke ophidset, hvad får dig til at tro det ?
Desuden er det jo altid lettere at gå efter manden istedet for bolden.

> Der er masser af danskere der lever på bunden af systemet på den måde.
> Sikkert langt, langt flere end indvandrere.

Sikkert, men dem har vi jo heller ikke importeret.

> Siden *jeg* ikke....?

Ja, jeg stillede dig et spørgsmål.

> [...]
> vi os så på?

>Jeg kender f.eks indvandrere der har gode solide

Som ikke sælger "ulovlige" sodavand og slik, eller som ikke har rod i
regnskabet eller ansatte som er på "støtten" ?

> tøjbutikker, computerbikse og
> meget andet kørende. De bidrager vel med nogle skattekroner og noget
> told og hvad ved jeg.

Ja og hatten af for dem, det er bare synd der er så få af dem.

>Det er da i orden, er det ikke?

Jo, da.

>Hvad med alle de
> BMW'er tyrkerne kører rundt i?

Ja, hvad med dem ?
> Der bliver da købt godt med benzin og
> betalt vægtafgift osv osv,

Det gør der vel, men for hvilke midler har købt og betalt bilerne og hvordan
klare de driftsomkostningerne ?
Det er jo ikke billigt at eje bil i DK og når man tænker på hvor stor en
procentdel der er uden arbejde kan det godt give anledning til en del
spekulation.

> Det skal jeg sige dig: Blandt andet den basale tiltro til andre
> mennesker, og evne til at se to centimeter ud over sin egen fucking
> næsetip. Men nu var det jo mig der spurgte dig.

Jeg har intet at miste, p.t men på sigt vil det skabe større konflikter hvis
udviklingen ikke vender.

> I forhold til hvem?

hr. og fru jensen

> [...]
> arbejdsgiver ikke bryder sig om "fremmede", eller er bange for at miste
> velfungerende personale ved at ansætte "fremmede".

Det er en fordom uden lige fra din side og jeg så gerne du kunne dokumentere
at det forholder sig sådan.

> Jeg prøvede bare at anskueliggøre for dig, at det kan være hårdt at være
> indvandrer i Danmark. Specielt 2G'erne har det hårdt, fordi de er vokset
> op, splittet mellem to kulturer.

Hold da op. De har de samme vilkår som alle andre, der er jo ingen der siger
livet er let.

> Man kan ikke bare sige "Tag dig
> sammen!" til de mennesker, kan du forstå det?!

Nej!
Hvorfor kan man ikke det, hvilke basale forståelsesproblemer er det de
mangler ?

> NEJ for helvede. Kan du ikke læse?!! jeg siger, at jeg godt kan FORSTÅ
> hvorfor det sker, når det sker.

Forstå = fint nok/acceptere
Jeg kan hverken forstå eller acceptere at man på den måde lader sine egne
problemer gå over et andet uskyldigt menneske, som risikere at skulle leve
med følgerne resten at sit liv.

> Jeg stemte taktisk ved sidste valg, fordi jeg synes der skulle nogle
> flere venstreorienterede ind i regeringen... Men det har ikke hjulpet
> endnu.

Det var da en underlig begrundelse.
Hvad har de venstreorienterede at tilbyde, i særdeleshed liste Ø?

> Nogle mennesker har sommetider brug for at blive holdt lidt i hånden,
> indtil de selv kan finde ud af tingene. Kan du forstå hvad jeg mener?

Ja, det er også iorden, men hvis det ikke hjælper hvad skal man så stille
op?
Kig på situationen i Kokkedal, det er nu 3G der er på vej med problemer,
hvor lang tid skal man stilstående acceptere den udvikling ?

> Ja, det er jeg da enig med dig i. Men hvis det første man møder når
> hverdagen går i gang, er fordomme som nu f.eks denne her:
>
> Så kan det godt tage modet fra en.. Kan du godt se det?

Så må man lære at abstrahere fra det og komme videre.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-09-02 20:12

hl wrote:
> Har ikke lige noget link ved hånden, men fakta er at den grove vold og
> overfald er steget set over en 10 årig periode.

Bekvemt, det burde ellers være let at finde den hos Danmarks Statistik
hvis den ellers findes

Selv hvis vi leger at indvandrene der har baggrund uden for den
vestelige verden er mere voldelige end gennemsnittet, så er jeg sikker
på vi kan finde andre befolkningrupper hvor noget tilsvarende gør sig
gældende.

Tag bare et kig på:

Organiserede fodboldfans
Medlemmer af motorcykelklubber
Folk på varig bistand
Rygerer
Dem der ikke har gået på universitet
Alkoholikere
Venstre håndnede
Pensionister der stemmer på Dansk Folkeparti
osv.

Statistik er noget taknemmeligt noget. Og jeg er ikke ude på at genere
nogen, men blot at pointere der er masser af fordomme. Jeg kender masser
af folk der passer ind i en eller flere af de ovennævnte grupper, men
der er ingen af dem som er voldsforbryderer af den grund.

Situationen er den at visse medier og politikere udnytter folks frygt
for det ukendte, altså de mange forandringer der sker i vores samfund i
form a teknologisk udvikling globalisering osv., til at skrabe til sig
(penge eller stemmer).

Fra : hl

Dato : 03-09-02 20:37

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Bekvemt, det burde ellers være let at finde den hos Danmarks Statistik
> hvis den ellers findes

Ja, der va en artikel i søndagsavisen i sidste eller forige uge om hvordan
samfundet havde ændret sig på 10 år.

> [...]
> vestelige verden er mere voldelige end gennemsnittet, så er jeg sikker
> på vi kan finde andre befolkningrupper hvor noget tilsvarende gør sig

Sikkert, men forskellen er her, at de er vores ansvar qva deres
statsborgerskab, men indvandrene jo er kommet til og som potentielt kunne
være undgået.

Fra : J.Dredd

Dato : 03-09-02 02:23

"AJC" <benny@abba.se> wrote in message
> [...]
> idag.
> Kulturstøtten skal fjernes, ligeså det danske kongehus.

Denne debat har ikke noget med spil at gøre.. Håber i vil fortsætte debatten
i news:dk.politik.indvandring

Mvh
J.Dredd

---

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-09-02 19:16

J.Dredd wrote:
> Denne debat har ikke noget med spil at gøre.. Håber i vil fortsætte debatten
> i news:dk.politik.indvandring

Du har naturligvis fuldstændig ret, men nu er emnet altså kommet op
(delvist pga. undertegnede) og da det bl.a. udspringer af fordomme
omkring computerspillere så er der vist ikke andet end at lade debatten
rase i denne tråd.

Jeg vil ihvertfald ikke lade de meget snæversynede synspunkter stå alene.

Mvh

Bruno

Fra : KEP

Dato : 03-09-02 10:12

> [...]
> pisse travlt med at pege fingre og ikke tænker på andre end dem selv.
> Hvornår har du måske sidst gjort noget for dit lokalsamfund, jeg spørger

Nu er det jo dig, der peger fingre. Hvad gør du da så?
Det er intet galt i individualitet, og selvstændighed.

> Måske du lige skulle sætte dig ind i demografien her i landet, når du
> når pensionsalderen så er der flere pensonister end nogensinde og færre
> end nogensinde til at betale til dem.

Og det tror du ikke han ved, eller hva?
Hvis du skal kritisere alle folk over 40 for at være en belastning
hænger det ikke meget sammen med din såkaldte tolerance. Det gælder
måske kun, når det ikke gør alt for ondt for dig?
Tænk også på at rigtig meget af det luksus som du sidder hjemme ved
dine forældre og nyder kan du takke den ældre generation for.

> Og hvis ikke snart de ældre begynder at respektere de unge, så
> skrider de allesammen.

Den går vidst minimum lige så meget den anden vej. Det er selvfølgelig
svært at forklare et sted som spil.computer, hvor hovedparten er børn
og unge.

>Personligt går jeg for tiden og overvejer om
> Sverige ikke er stedet man skal bo, for siden fremmedfrygten og
> "forandring er farligt" bevægelsen er slået igennem er der efterhåden
> ikke til at holde ud at værre.

Jeg synes virkelig du skal tage af sted. Jo før, jo bedre. Tag da til
et land, hvor det er bandlyst at diskutere problemer omkring
indvandring, hvor landet er så ærkesocialdemokratisk at du slipper for
selv at tage stilling omkring dit liv.
Der vil du helt sikkert passe rigtig godt.

Fra : Highlander

Dato : 03-09-02 13:53

"KEP" <digtekat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[ snip en masse ævl og kævl ]

> Den går vidst minimum lige så meget den anden vej. Det er selvfølgelig
> svært at forklare et sted som spil.computer, hvor hovedparten er børn
> og unge.

I den her lille krog af cyberspacer handler det om computerspil - så selv
om du evnede at forklare dig, så var der såmen ikke mange der gad lytte til
dig

Highlander
--
The big difference between sex for money and sex for free is
that sex for money usually costs a lot less.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-09-02 19:46

KEP wrote:
> Nu er det jo dig, der peger fingre. Hvad gør du da så?

Hjælper med diverse i den lokale boligforening m.m. og så giver jeg
penge til forskellige godgørende formål. Hvor meget spørger du så - lad
os bare sige at det er mere end hvad der kan trækkes fra i skat. Hvad
gør du?

> Det er intet galt i individualitet, og selvstændighed.

Bestemt ikke, men der er noget galt med egoisme, racisme og facisme.

> Og det tror du ikke han ved, eller hva?

Måske, men noget tyder på at han ikke har tænkt særlig meget over det.

> Hvis du skal kritisere alle folk over 40 for at være en belastning
> hænger det ikke meget sammen med din såkaldte tolerance. Det gælder
> måske kun, når det ikke gør alt for ondt for dig?

Nu ligger du mig ord i munden. Jeg har ikke kritiseret folk over 40 for
at være en belastning, men blot gjort opmærksom at der er et problem med
demografien i vores land og at det er naivt at tro vi ikke har brug for
de resourcer som folk med anden etnisk oprindelse end dansk tilfører og
kan tilføre vores samfund. Det skulle forøvrigt ikke overraske mig hvis
jeg betaler mere i skat end du gør, så måske du skulle overveje hvem der
bidrager mest.

> Tænk også på at rigtig meget af det luksus som du sidder hjemme ved
> dine forældre og nyder kan du takke den ældre generation for.

Først lægger du ord i munden på mig og så kommer du med fordomme om hvor
jeg bor. Til din information så er der altså ganske mange
computerspillere der har passeret alderen hvor de bor hjemme, men det er
jo ikke nogen atypisk betragtning.

For mig selv gælde det at jeg har passeret de 30 for et par år siden,
flyttede hjemmefra da jeg var 18 og forøvrigt betaler for min egen luksus.

> Den går vidst minimum lige så meget den anden vej. Det er selvfølgelig
> svært at forklare et sted som spil.computer, hvor hovedparten er børn
> og unge.

Hvilken respekt jeg har for andre mennesker har ikke noget at gøre med
alder, men handler om hvad de er for en slags mennesker. Dem som ikke
kan finde ud af at respektere andre uanset deres hudfarve, religion,
politiske overbevisning osv. fortjener efter min mening ingen respekt og
det er så uanset deres alder. Nu vil du sikkert sige at stemmer man på
eksempelvis Dansk Folkeparti, så har man en politisk overbevisning og
fortjener respekt og det er da fair nok at mene noget om indvandring der
hvor kæden hopper af er bare når det bliver bygget på frygt og fremmedhad.

> [...]
> et land, hvor det er bandlyst at diskutere problemer omkring
> indvandring, hvor landet er så ærkesocialdemokratisk at du slipper for

Åh, nej. Du har endda fordomme om sverige, måske det var på tide at læse
noget andet end ekstrabladet og se TV3

> Der vil du helt sikkert passe rigtig godt.

Det vil jeg da håbe.

Bruno

Fra : hl

Dato : 03-09-02 12:14

> [...]
> Sverige ikke er stedet man skal bo, for siden fremmedfrygten og
> "forandring er farligt" bevægelsen er slået igennem er der efterhåden

Du må meget gerne liste alle de konkrete goder som indvandringen de sidste
par år har bidraget med til det danske samfund, jeg venter spændt.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-09-02 19:58

hl wrote:
> Du må meget gerne liste alle de konkrete goder som indvandringen de sidste
> par år har bidraget med til det danske samfund, jeg venter spændt.

Jeg gider faktisk ikke, for uanset hvad jeg svarer vil du sikkert kun se
det negative. Eksempelvis synes jeg det er dejligt at vi bevæger os hen
i mod et multietnisk samfund, for i det lange løb så kan vi altså ikke
overleve i vores egen lille osteklokke.

Jeg finder det berigende at møde mennesker der har en anden baggrund end
min egen, at det så måske koster os en lille smule penge her og nu ændre
altså ikke på at det er en fordel for os i det lange løb. Der har altid
været indvandring til Danmark, den største forskel på før og nu er at en
del af indvandrenerne i dag er lette at kende fordi de har en anden
kulør end flertallet og så at nogle medier sælger deres historier på at
fremhævde alt hvad der måtte være dårligt på bekostning af det store
flertal.

Fra : hl

Dato : 03-09-02 20:35

> Jeg gider faktisk ikke, for uanset hvad jeg svarer vil du sikkert kun se
> det negative.

Prøv mig.
Det andet er for let.

> Eksempelvis synes jeg det er dejligt at vi bevæger os hen
> i mod et multietnisk samfund, for i det lange løb så kan vi altså ikke
> overleve i vores egen lille osteklokke.

Det er der ingen der siger vi skal, men der er også en kæmpe forskel på at
"importere" kvalificeret arbejdskraft som har en reel chance for job og at
modtage indvandre som ikke har udsigt til andet end en liv generation efter
generation på bunden af det danske samfund med støtte fra staten eller et
liv bag tremmer.
Der er forskellen på dig og mig. Du mener vi skal tage imod rub og stub med
store omkostninger til følge, jeg mener vi skal modtage indvandre hvis vi
ikke selv kan udfylde de huller der er/kommer på jobmarkedet.

> Jeg finder det berigende at møde mennesker der har en anden baggrund end
> min egen,

Hvorfor ?
Hvad gør de for dig, som du ellers ikke ville opleve på ferie ?

> at det så måske koster os en lille smule penge her og nu ændre
> altså ikke på at det er en fordel for os i det lange løb.

Det vil aldrig blive en fordel så længe vi modtager "bunden af 4 division",
tværtimod.

> Der har altid
> været indvandring til Danmark, den største forskel på før og nu er at en
> del af indvandrenerne i dag er lette at kende fordi de har en anden
> kulør end flertallet

Kulør??
Hvad har det med sagen at gøre ? Den eneste her der taler om folk med en
anden hudfarve er dig, og det er dig og typer som dig der er med til at
fastholde indvandrene i de fastrammer. Hvorfor bringe deres farve ind i
diskussion kan jeg ikke forstå.

Fra : Highlander

Dato : 01-09-02 16:18

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Simon "Black" Kamber
> ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Ja - vi har det godt i her i lille Danmark : )

Highlander
--
"It was a hubba, hubba, ding dang, baby you are just everythang.
A week later it's a hubba, hubba, ding dong, baby sure didn't last too