Malawi cichlider.
Fra : Lene Sørensen

Dato : 31-08-02 20:26

Hej!

Vi har næsten lige fået akvarium et 325L, med heldækkende lysarmatur, og det
køre i øjeblikket med to indvendige Fluval 404 filter, men jeg har en Fluval
404 spandpumpe som jeg regner med at få sat til i næste uge, og så vil jeg
fjerne et af de indvendige filtrere.

Jeg har plan om at ville have Malawi cichlider.

Maylandia estherae, "red zebra.", 1 han og 5 hunner.
De kan ses her: http://malawicichlids.com/mw09008g.htm

Pseudotropheus socolofi, 1 han og 5 hunner.
De kan ses her: http://www.thetropicaltank.co.uk/Fishindx/socolofi.htm

Samt en malle der hedder Synodontis petricola, kan ses her:
http://www.ohiexchange.com/armke/fishpages/fpage_syn_petricola.html

Er der nogle her der har erfaring med de cichlider som jeg har valgt, vil de
kunne gå forholdsvis fredeligt sammen? Jeg skal måske lige sige at jeg har
fyldt akvariet med masser af kalksten, jeg har forsøgt at lave to
territorier, et i hver ende af akvariet, hvor der er bygget op med kalksten
så de danner en masse huler.

I øjeblikket har jeg 15 Tiger Tetra (tror jeg de hedder) til at gå i
akvariet, de skal være med til at starte akvariet op, de skal videre når jeg
får mine cichlider.

Er der nogle her der kan fortælle lidt om hvad de fodre deres cichlider med,
dem jeg skal have er nærmest vegetarer, men der er ret meget forskelligt
foder at vælge imellem, hvad er det bedste?

Billed af mit akvarium kan ses på dk.binaer, "Malawi akvarium"

Lene

--
Kennel Saijôtô
Lene Sorensen & Flemming Guldberg Lassen

Fra : Brizz

Dato : 01-09-02 10:25

> [...]
Fluval
> 404 spandpumpe som jeg regner med at få sat til i næste uge, og så vil jeg

Tillykke med det. Har selv et 325 liter med malawi som kan ses på min
hjemmeside.

> Jeg har plan om at ville have Malawi cichlider.

God ide

> Maylandia estherae, "red zebra.", 1 han og 5 hunner.
> De kan ses her: http://malawicichlids.com/mw09008g.htm

Har aldrig hørt om maylandia men har selv metriaclima estherea i en trio. og
de er ret fredelige....

> Pseudotropheus socolofi, 1 han og 5 hunner.
> De kan ses her: http://www.thetropicaltank.co.uk/Fishindx/socolofi.htm

Kender dem ikke

> Samt en malle der hedder Synodontis petricola, kan ses her:
> http://www.ohiexchange.com/armke/fishpages/fpage_syn_petricola.html

Har en syndontis zaire og den er meget lig. en sød og fredelig lille malle
der vokser hurtigt.

> [...]
> dem jeg skal have er nærmest vegetarer, men der er ret meget forskelligt
> foder at vælge imellem, hvad er det bedste?

Fodrer med flagefoder købt i cichlide centeret. Ikke noget og smart noget.
og ca hver 2 dag fodrer jeg med cyklops.

mvh Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-09-02 11:52

Brizz <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:r1lc9.41059$ww6.3211988@news010.worldonline.dk...

> Har aldrig hørt om maylandia men har selv metriaclima estherea i en trio.
og
> de er ret fredelige....

I tiderens morgen, da den røde zebra blev fundet, kaldes de alle samme
for Pseudotropheus.

Engang i eller først i 90'erne blev hele slægten taget op til revision.
Derved fik mange fisk nye navne, og en ny slægt blev oprettet.
Den fik navn efter den Tyske forsker Mayland, men da man ikke kan opkalde
en slægt, men kun en art efter en person.
Blev navnet Maylandia ikke accpeteret af andre videnskabsfolk end ham der
havde lavet den.
Derefter blev de alle flyttet over i slægten Metriaclima.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 01-09-02 11:57

"Lene Sørensen" <lene@saijoto.dk> wrote in
<3d7117c7$0$143$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>De kan ses her: http://malawicichlids.com/mw09008g.htm
>
>Pseudotropheus socolofi, 1 han og 5 hunner.

Ps. Socolofi har jeg erfaring med, har selv 2.2 af dem.
De er en fredelig mbuna, som med held holdes sammen med andre Malawi med
samme temperement. Dette er også en utrolig smuk fisk.
Så gå du bare igang med de valgte fisk.

/Aardvark