Upgrade grafikort i en iMac?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 20-02-01 14:19

Jeg flyttede heldigvis fra windows til mac for et års tid siden.
Det blev en iMac DV SE. Den er udvidet med ram og ekstern brænder.
Jeg er glad for ikke at følge med i det nyeste hardware mere, som jeg gjorde
indenfor win-verdenen, men den anden dag testede jeg noget director, som jeg
har lavet. Det var grafisk meget tungt og jeg blev faktisk en smule skuffet
over iMac'ens ydelse. Dvs. grafikkortets ydelse, for jeg tror ikke, at det
er 400 Mhz G3'eren eller de 384 Mb ram.
Kan man skifte grafikkort i en iMac? (jeg er fiks på fingrene, så det er
ikke graden af vanskelighed men om det overhovedet er muligt)

Mvh. PST

Fra : dirtydan@rocketmail.~

Dato : 20-02-01 14:46

No, kun i rev A, også er det med et udgået voodoo2 8mb ;(

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 20-02-01 14:52

skovmand@mac.com,Ny-Internet writes:
>Kan man skifte grafikkort i en iMac? (jeg er fiks på fingrene, så det er
>ikke graden af vanskelighed men om det overhovedet er muligt)

Desværre
Det kan ikke lade sig gøre.

Mvh Ben

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-02-01 21:34

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> over iMac'ens ydelse. Dvs. grafikkortets ydelse, for jeg tror ikke, at det

Med det grafikkort, som sidder i din iMac (ATI rage 128 pro med 8mb ram)
burde det vel næppe være et problem at vise en Director produktion eller
hva'? Kunne det ikke være Director filen der er lidt "sej". Flere af de
spil, som mine unger har er lavet med Director, og de er langt fra lige
effektivt skruet sammen, hvilket også mærkes på min iMac DV.

/Martin