Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon F4 hvad er det værd ?
Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 31-08-02 17:05

Hejsa

Jeg har et Nikon F4 med MB-21 og en Nikon 50mm 1.4, den gode type sige min
fotohandler.

Hvad kan jeg forvente at få for dette kamera ? Det har lige været til
eftersyn og justeret.

Jeg har også en ikke nikon 80-300 (tror jeg) linse med bare for også at have
zoom.

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Dyk på Seattle i Kristianssand den 19-20 September

Fra : Clark Kent

Dato : 31-08-02 17:11

Hej
Byder 2500,- uden zoom'en , hvis det er i god stand
mvh Henri

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 31-08-02 17:37

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> wrote in message
> Hej
> Byder 2500,- uden zoom'en , hvis det er i god stand
> mvh Henri

Mange tak for tilbudet, men en foto handler har tilbudt mig mere.

Men i første omgang er jeg egentligt bare ude på at høre hvad man kan få får
sådanne et.

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 17:45

Gå ind på nogle af fotohandlernes hjemme sider og kig på prisfastsætningen
for dit udstyr, dog skal du regne med at de priser som de opgiver er inkl
garanti.

Men bortset fra det så er det sgu en god gammel slider du er ved at
sælge....et godt køb, da netop F4 er et af de kameraer, som kan bruges til
det hårde arbejde, og da jeg selv har et sådant bare i F4e udgaven så kan
det varmt anbefales til dem som bruger deres kamera meget.

Held og lykke med salget.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 31-08-02 18:15

"(4690) Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Gå ind på nogle af fotohandlernes hjemme sider og kig på prisfastsætningen
> for dit udstyr, dog skal du regne med at de priser som de opgiver er inkl
> garanti.

Mange tak for tippet.

> [...]
> det hårde arbejde, og da jeg selv har et sådant bare i F4e udgaven så kan
> det varmt anbefales til dem som bruger deres kamera meget.

Tro mig jeg ville også gerne beholde det, fedt at fotografere med, men jeg
bruger det bare ikke tit nok, og eftersom jeg dykker, vil jeg gerne enten
have et undervands kamera, eller et undervands hus til min Nikon Coolpix
990.

Forresten kender du til at godt nikon undervandskamera, jeg har hørt
nikkonos ikke laves mere.

> Held og lykke med salget.

Mange tak.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 19:03

Jo da..Nikon laver da stadig undervandskamera.

Claus

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 31-08-02 19:11

Jeg har kigget lidt rundt og hos f.eks. Photo/AV koster et F4e hus fra
3200,- til 4800 plus moms, så det bud som du har fået fra en i gruppen, skal
vedkommende vist gøre lidt bedre.

Din 50mm står til 1836 plus moms.

Så jeg vil tro at hvis du lægger dig på et sted mellem 4500 og 6000 så er
det vist ikke helt urealistisk.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 31-08-02 19:38

> [...]
>
> Din 50mm står til 1836 plus moms.
>
> Så jeg vil tro at hvis du lægger dig på et sted mellem 4500 og 6000 så er

Jeg siger mange tak for hjælpen :)

Hvad er det for et Kamera Nikon laver som er undervands ?

Fra : Lars Holst

Dato : 31-08-02 20:41

> Jeg siger mange tak for hjælpen :)
>
> Hvad er det for et Kamera Nikon laver som er undervands ?

Det hedder Nikonos

venligst

Lars

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 31-08-02 21:49

"Lars Holst" <niklasthedolphin@yahoo.dk> wrote in message

> Det hedder Nikonos

Øhh ? Jeg havde fået at vide det ikke blev lavet mere, eller har de fået en
ny model ?

Nogen der vil bytte en F4 for en nikonos ?

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 06-09-02 08:39

> Øhh ? Jeg havde fået at vide det ikke blev lavet mere, eller har de fået
en
> ny model ?

Nikonos er udgået af produktion og Nikon laver ikke en ny undervands model.
Du kan dog stadig finde nye eksemplare i butikkerne med fabriksgaranti (det
er forholdsvis kort tid siden den udgik).

Mvh
Niels
Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 01-09-02 12:30

Hej Lars
Skal det være proff. udstyr til undervandsbrug er der her et link.
http://www.boomerang.dk/kameraer.htm#Boomerang
venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-09-02 00:25

"(4690) Claus Smith" wrote:

> ......cut........, så det bud som du har fået fra en i gruppen, skal
> vedkommende vist gøre lidt bedre.

Bedømt ud fra konkrete indlæg, så er det også uklogt at lave aftaler om
handler med vekommende, han er gennemført useriøs...!

http://groups.google.com/groups?q=+%22Clark+Kent%22&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&selm=a95m30%2453d%241%40sunsite.dk&rnum=2

FUT: news:alt.dev.null

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 01-09-02 07:55

Jeg har forsøgt at maile til dig, men får fejlmeldinger tilbage...skriv lige
til mig på min mail.

Fra : [8210] Lars

Dato : 01-09-02 14:18

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message
> [...]
> Søren Reinke
> http://www.dykkercenterlangeland.dk
> Dyk på Seattle i Kristianssand den 19-20 September
---

Hej Søren
Jeg har ikke en skid forstand på Nikon ( jeg er til Canon) , men jeg kan da
slå en markedspris op!
Ifølge foMAG listen på http://www.fotomagazin.de/ - så er brugtværdien
følgende:

Nikon F4 : 830 Euro = ca 6225 Dkr.
Nikon MB-21: 70 Euro = ca. 525 Dkr.
Nokon 50 mm 1,4 250 Euro = ca. 1875 Dkr.

Mvh

Lars

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 01-09-02 14:23

Men men..er det ikke en pris med noget garanti, det synes jeg har været oppe
herinde i NG'en tidligere.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-09-02 16:26

> [...]
>
> Nikon F4 : 830 Euro = ca 6225 Dkr.
> Nikon MB-21: 70 Euro = ca. 525 Dkr.
> Nokon 50 mm 1,4 250 Euro = ca. 1875 Dkr.

Ikke dårligt hvis du kan finde en køber til de priser, er der %'er til dig
:)

Fra : [8210] Lars

Dato : 02-09-02 22:26

------------------
> [...]
> Søren Reinke
> http://www.dykkercenterlangeland.dk
> Dyk på Seattle i Kristianssand den 19-20 September

Det kan jeg desværre ikke påtage mig - jeg er bare vant til at kunne bruge
foMAG listen til Canon-ting - som en udemærket tommelfingerregel om hvad
brugtmarkedsværdien er. Men det kan være at der er en fejl mht til dit F4
hus - hvis de har glemt at rette prisen fra DM til EURO!- og da jeg som
skrevet ikke har en skid forstand på Nikon så prøv at maile fotoMagazin om
det er en korrekt pris - eller prøv at søge via
http://www.google.com/grphp?q=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=
hvad huset eller er blevet handlet til.
Hold evt. øje med http://www.analogfoto.dk/ om der kommer en ligende til
salg.

Mvh

Lars

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-09-02 22:42

> [...]
om
> det er en korrekt pris - eller prøv at søge via

Mange tak for hjælpen :)