|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tun priser ? Fra : Kim Larsen
 | 
 Dato :  31-08-02 02:22
 | 
 |  | Hej i gruppen
 
 Nu har jeg været nede for at snakke "opgradering" til min Priller Rally, jeg
 ved ikke hvad det hedder, men jeg får ca. 8.7 Hk i alt, 13.000 o/m og 100
 Km/t, dette får jeg for 8 -900 Kr. Det er da ikke dyrt vel ?
 Der kommer ny cylinder og topstykke, nye ruller, ny fjeder og andre små ting
 med, men karburatoren bliver der ikke byttet ud på, måske en nu "skrue".
 
 Kim Larsen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-08-02 10:47
 | 
 |  | "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d6ffe39$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Nu har jeg været nede for at snakke "opgradering" til min Priller Rally,
 jeg
 > ved ikke hvad det hedder, men jeg får ca. 8.7 Hk i alt, 13.000 o/m og 100
 > Km/t, dette får jeg for 8 -900 Kr. Det er da ikke dyrt vel ?
 > Der kommer ny cylinder og topstykke, nye ruller, ny fjeder og andre små
 ting
 > med, men karburatoren bliver der ikke byttet ud på, måske en nu "skrue".
 
 Det lyder sgu lidt voldsomt... men det er jo også incl. arbejdstimer...
 
 
 
 
 |  |  | 
  JW (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JW
 | 
 Dato :  31-08-02 14:20
 | 
 |  | 
 "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en news:3d708f9c$0$689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
 > "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3d6ffe39$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Nu har jeg været nede for at snakke "opgradering" til min Priller Rally,
 > jeg
 > > ved ikke hvad det hedder, men jeg får ca. 8.7 Hk i alt, 13.000 o/m og 100
 > > Km/t, dette får jeg for 8 -900 Kr. Det er da ikke dyrt vel ?
 > > Der kommer ny cylinder og topstykke, nye ruller, ny fjeder og andre små
 > ting
 > > med, men karburatoren bliver der ikke byttet ud på, måske en nu "skrue".
 >
 > Det lyder sgu lidt voldsomt... men det er jo også incl. arbejdstimer...
 >
 >
 Hvor får Du et cylinderkit billigere, da?
 
 Mvh. J
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-08-02 17:54
 | 
 |  | "JW" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
 news:akqfqu$aec$1@dknews.tiscali.dk...
 > Hvor får Du et cylinderkit billigere, da?
 
 Jeg læste det som 8-9000,- ! Så tror det da fa'en at jeg synse det var mange
 penge :)
 
 
 
 
 |  |  | 
    Kim Larsen (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Larsen
 | 
 Dato :  31-08-02 18:20
 | 
 |  | 
 "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d70f3ae$0$22893$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > "JW" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
 > news:akqfqu$aec$1@dknews.tiscali.dk...
 > > Hvor får Du et cylinderkit billigere, da?
 >
 > Jeg læste det som 8-9000,- ! Så tror det da fa'en at jeg synse det var
 mange
 > penge :)
 >
 >
 Så garantere jeg dig for jeg ikke havde købt det    Det dyreste han prøvede at logge mig til, var et EVO 2 sæt, det kostede uden
 moms 2500.-. Som han sagde bagefter, så nærmer man sig også 180 km/t, VILDT.
 Kim Larsen
            
             |  |  | 
     Michael Frederiksen (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  31-08-02 18:51
 | 
 |  | 
 "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d70fad8$0$185$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > Så garantere jeg dig for jeg ikke havde købt det    >
 > Det dyreste han prøvede at logge mig til, var et EVO 2 sæt, det kostede
 uden
 > moms 2500.-. Som han sagde bagefter, så nærmer man sig også 180 km/t,
 VILDT.
 Det eret _KUN_ for cylinderen.. for at den skal kunne holde til en cylinder
 i den art skal krumtappen og lejer skiftes, større karburator for
 tilstrækkelig indre køling, og en masse andre nødenvendige stumper..
 udstødning er også en fordel, den koster også omkring 2000,- så det er en
 hæftig investering.. Den render heller ikke så strærkt kun med cylinderen..
 og 180 er måske lige i overkanten på en rally.. jeg vil tro 150-160 er mere
 realistisk.. men det r selvfølgelig også vildt :)
 --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
            
             |  |  | 
      Ukendt (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-08-02 19:34
 | 
 |  | 
 
            "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:xp7c9.92$we2.1305@news.get2net.dk...
 > Det eret _KUN_ for cylinderen.. for at den skal kunne holde til en
 cylinder
 > i den art skal krumtappen og lejer skiftes, større karburator for
 > tilstrækkelig indre køling, og en masse andre nødenvendige stumper..
 > udstødning er også en fordel, den koster også omkring 2000,- så det er en
 > hæftig investering.. Den render heller ikke så strærkt kun med
 cylinderen..
 > og 180 er måske lige i overkanten på en rally.. jeg vil tro 150-160 er
 mere
 > realistisk.. men det r selvfølgelig også vildt :)
 Tjek lige denne side før du seriøst mener at hans scooter kommer til at køre
 150-160km/t
http://www.scooter-tuning.dk/hurtigste_scooter.htm |  |  | 
       Michael Frederiksen (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  31-08-02 21:35
 | 
 |  | 
 "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d710b08$0$647$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 > news:xp7c9.92$we2.1305@news.get2net.dk...
 > > Det eret _KUN_ for cylinderen.. for at den skal kunne holde til en
 > cylinder
 > > i den art skal krumtappen og lejer skiftes, større karburator for
 > > tilstrækkelig indre køling, og en masse andre nødenvendige stumper..
 > > udstødning er også en fordel, den koster også omkring 2000,- så det er
 en
 > > hæftig investering.. Den render heller ikke så strærkt kun med
 > cylinderen..
 > > og 180 er måske lige i overkanten på en rally.. jeg vil tro 150-160 er
 > mere
 > > realistisk.. men det r selvfølgelig også vildt :)
 >
 > Tjek lige denne side før du seriøst mener at hans scooter kommer til at
 køre
 > 150-160km/t
 > http://www.scooter-tuning.dk/hurtigste_scooter.htm 150 er opnåeligt med et komplet Polini Evo kit.. EOD!
 Bemærk venligst at der på siden står der er gennemsnits farten! dvs, det er
 incl accelerationen :)
 Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med komplet Evo og yder
 tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en luftkølet (?)
 rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken
 gearing man vælge!
 Såeee.. Prøv igen Brian    --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
            
             |  |  | 
        Allan Riise (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Riise
 | 
 Dato :  31-08-02 22:14
 | 
 |  | 
 
            Michael Frederiksen wrote:
 :: "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en
 :: meddelelse news:3d710b08$0$647$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 ::: "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
 ::: meddelelse news:xp7c9.92$we2.1305@news.get2net.dk...
 :::: Det eret _KUN_ for cylinderen.. for at den skal kunne holde til en
 :::: cylinder i den art skal krumtappen og lejer skiftes, større
 :::: karburator for tilstrækkelig indre køling, og en masse andre
 :::: nødenvendige stumper.. udstødning er også en fordel, den koster
 :::: også omkring 2000,- så det er en hæftig investering.. Den render
 :::: heller ikke så strærkt kun med cylinderen.. og 180 er måske lige i
 :::: overkanten på en rally.. jeg vil tro 150-160 er mere realistisk..
 :::: men det r selvfølgelig også vildt :)
 :::
 ::: Tjek lige denne side før du seriøst mener at hans scooter kommer
 ::: til at køre 150-160km/t
 ::: http://www.scooter-tuning.dk/hurtigste_scooter.htm ::
 :: 150 er opnåeligt med et komplet Polini Evo kit.. EOD!
 ::
 :: Bemærk venligst at der på siden står der er gennemsnits farten! dvs,
 :: det er incl accelerationen :)
 ::
 :: Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med komplet Evo
 :: og yder tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en
 :: luftkølet (?) rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160,
 :: også an på hvilken gearing man vælge!
 ::
 :: Såeee.. Prøv igen Brian    Præcis, og her er havd deres "kværn" præstered ved scooter træf 2002
 Scooter-Racing, Gilera Runner m. Polini EVO 70cc @ 19,72HK / 169,33km/t.
 Vil lige sige at her er der ikke noget at rafle om, målt på rullefelt af 2
 omgange, videon kan ses på www.mopedgallery.com.  Men den er lang, videoen.
 Venligst ...
 --
 Allan Riise
 Ari06@AriSoft.dk
 ICQ 55853098
 -- Den der tror han ved alt, ved intet !! --
            
             |  |  | 
         Thomas (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  01-09-02 10:28
 | 
 |  | 
 "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> wrote in message
 news:3d7131ba$0$87292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Michael Frederiksen wrote:
 > :: "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en
 > :: meddelelse news:3d710b08$0$647$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > ::: "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
 > ::: meddelelse news:xp7c9.92$we2.1305@news.get2net.dk...
 >> Præcis, og her er havd deres "kværn" præstered ved scooter træf 2002
 >
 > Scooter-Racing, Gilera Runner m. Polini EVO 70cc @ 19,72HK / 169,33km/t.
 >
 > Vil lige sige at her er der ikke noget at rafle om, målt på rullefelt af 2
 > omgange
 
 Lidt vildt må må sige men hvorfor ikke. der er sket meget siden jeg begyndte
 at køre knallert. 60 km/t så var der også pillert noget ved knallerten. idag
 skal man bare pille en skive at lukke et blindrør og maskinen kører nemt
 60km/t. uden at man har brugt mange kr. på det.
 
 Men sådan en maskine holder heller ikke længe  det er kun en maskine der er
 bygget til et formål at være den hurtigste ved div. træf. Men sjovt er det
 da men dyrt tror jeg på.
 
 mvh. Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
          Michael Frederiksen (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  01-09-02 13:07
 | 
 |  | 
 "Thomas" <tb_aallborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3d71dda3$0$22897$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Scooter-Racing, Gilera Runner m. Polini EVO 70cc @ 19,72HK / 169,33km/t.
 > >
 > > Vil lige sige at her er der ikke noget at rafle om, målt på rullefelt af
 2
 > > omgange
 >
 > Lidt vildt må må sige men hvorfor ikke. der er sket meget siden jeg
 begyndte
 > at køre knallert. 60 km/t så var der også pillert noget ved knallerten.
 idag
 > skal man bare pille en skive at lukke et blindrør og maskinen kører nemt
 > 60km/t. uden at man har brugt mange kr. på det.
 
 Ja faktisk, men den teknik der var i en knallert for 30-40 år siden og den
 der er idag kan heller ikke sammenlignes ret meget ;)
 
 > Men sådan en maskine holder heller ikke længe  det er kun en maskine der
 er
 > bygget til et formål at være den hurtigste ved div. træf. Men sjovt er det
 > da men dyrt tror jeg på.
 
 Hvis den bliver vedligeholdt, med friske propper, god olie og udskiftning af
 dele som er slidt, holder den okay.. 70000 km er måske i overkanten, men jeg
 er sikker på at i finns og velo's hænder skal den nok holdes rullende et
 pænt stykke tid ;)
 
 
 --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
 
 
 
 
 
 |  |  | 
         Michael Frederiksen (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  01-09-02 13:04
 | 
 |  | 
 "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d7131ba$0$87292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > :: Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med komplet Evo
 > :: og yder tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en
 > :: luftkølet (?) rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160,
 > :: også an på hvilken gearing man vælge!
 > ::
 > :: Såeee.. Prøv igen Brian    >
 > Præcis, og her er havd deres "kværn" præstered ved scooter træf 2002
 >
 > Scooter-Racing, Gilera Runner m. Polini EVO 70cc @ 19,72HK / 169,33km/t.
 Det var sådan set de tal jeg har set, men jeg går ikke så meget op i om det
 er 19,72 eller 19,94 hk, forskellen er minimal..
 --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
            
             |  |  | 
        Morten Christensen (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Christensen
 | 
 Dato :  01-09-02 12:12
 | 
 |  | 
 
            De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på vejen...
 --
 Hilsen Morten Christensen
 ICQ#: 143629522
 "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:%P9c9.114$we2.1763@news.get2net.dk...
 >
 > "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3d710b08$0$647$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
 meddelelse
 > > news:xp7c9.92$we2.1305@news.get2net.dk...
 > > > Det eret _KUN_ for cylinderen.. for at den skal kunne holde til en
 > > cylinder
 > > > i den art skal krumtappen og lejer skiftes, større karburator for
 > > > tilstrækkelig indre køling, og en masse andre nødenvendige stumper..
 > > > udstødning er også en fordel, den koster også omkring 2000,- så det er
 > en
 > > > hæftig investering.. Den render heller ikke så strærkt kun med
 > > cylinderen..
 > > > og 180 er måske lige i overkanten på en rally.. jeg vil tro 150-160 er
 > > mere
 > > > realistisk.. men det r selvfølgelig også vildt :)
 > >
 > > Tjek lige denne side før du seriøst mener at hans scooter kommer til at
 > køre
 > > 150-160km/t
 > > http://www.scooter-tuning.dk/hurtigste_scooter.htm >
 > 150 er opnåeligt med et komplet Polini Evo kit.. EOD!
 >
 > Bemærk venligst at der på siden står der er gennemsnits farten! dvs, det
 er
 > incl accelerationen :)
 >
 > Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med komplet Evo og
 yder
 > tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en luftkølet (?)
 > rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken
 > gearing man vælge!
 >
 > Såeee.. Prøv igen Brian    >
 >
 > --
 > Michael Frederiksen
 > Honda SFX - *suk*
 > ICQ: 121663556
 > Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
 >
 >
            
             |  |  | 
         Allan Riise (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Riise
 | 
 Dato :  01-09-02 12:20
 | 
 |  | Morten Christensen wrote:
 :: De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på
 :: vejen...
 ::
 Det kan du godt, men så går det ud over dine heste, da du så bruger en anden
 gearing, og hestene er selvfølgelig målt på baghjulet, så en større gearing
 vil give mindre "målte" heste.
 
 Venligst ...
 --
 Allan Riise
 Ari06@AriSoft.dk
 ICQ 55853098
 -- Den der tror han ved alt, ved intet !! --
 
 
 
 
 |  |  | 
         Michael Frederiksen (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  01-09-02 13:03
 | 
 |  | 
 "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d71f60f$0$663$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på
 vejen...
 
 Nja.. nok ikke helt, men der er jo en hvis modstand i rullefeltet, svarende
 til noget vindmodstand! eller hva?
 
 
 --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
 
 
 
 
 |  |  | 
          Allan Riise (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Riise
 | 
 Dato :  01-09-02 13:14
 | 
 |  | 
 
            Michael Frederiksen wrote:
 :: "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 :: meddelelse news:3d71f60f$0$663$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 ::: De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på
 ::: vejen...
 ::
 :: Nja.. nok ikke helt, men der er jo en hvis modstand i rullefeltet,
 :: svarende til noget vindmodstand! eller hva?
 Njaa, nok ikke helt   )
 Men det ved du jo ligeså godt som mig.
 Vi ses på MG   )
 PS. Var du med til træffet, Velos brænder så for vikd ud !!
 Venligst ...
 --
 Allan Riise
 Ari06@AriSoft.dk
 ICQ 55853098
 -- Den der tror han ved alt, ved intet !! --
            
             |  |  | 
           Michael Frederiksen (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  01-09-02 15:53
 | 
 |  | 
 "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d72049f$0$87289$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Michael Frederiksen wrote:
 > :: "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 > :: meddelelse news:3d71f60f$0$663$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > ::: De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på
 > ::: vejen...
 > ::
 > :: Nja.. nok ikke helt, men der er jo en hvis modstand i rullefeltet,
 > :: svarende til noget vindmodstand! eller hva?
 >
 > Njaa, nok ikke helt   )
 > Men det ved du jo ligeså godt som mig.
 Mener at RpR engang kævlede noget om modstand.. der er ihvertfald lidt
 modstand, et rullefelt er jo bare en generator med lidt elektronik på..
 > Vi ses på MG   )
 Gider ikk bruge det forum, det er så dræbende langsomt med en 56K.. så det
 blir ikke før ADSL flytter ind i min kælder :(
 >
 > PS. Var du med til træffet, Velos brænder så for vikd ud !!
 Desværre nej, jeg bor i Kalundborg, vestsjælland, og havde ikke lige lyst
 til at futte derned med 70 km/t..måske næste år, men så blir det i bil,
 muligvis med knallerten bagpå, hvis den er grovtunet nok til det et sjovt!
 > Venligst ...
 > --
 > Allan Riise
 > Ari06@AriSoft.dk
 > ICQ 55853098
 > -- Den der tror han ved alt, ved intet !! --
 Sande ord :)
 --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
            
             |  |  | 
        Ukendt (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-09-02 22:11
 | 
 |  | 
 
            "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:%P9c9.114$we2.1763@news.get2net.dk...
 > 150 er opnåeligt med et komplet Polini Evo kit.. EOD!
 Nåh! Hvor finder du det til 2500,- +moms. Det var selvfølgelig prislejet jeg
 hentydede til da jeg gav linket. At et firma skal specielbygge en knallert
 for at opnå 160Km/t siger jo lidt om mulighederne...
 > Bemærk venligst at der på siden står der er gennemsnits farten! dvs, det
 er
 > incl accelerationen :)
 Bemærk venligst at der står Flying-Start - tsk tsk!
 > Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med komplet Evo og
 yder
 > tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en luftkølet (?)
 > rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken
 > gearing man vælge!
 En Runner er ikke en Rally. Desuden har det absolut ingen betydning om
 knallerten er vand- eller luftkølet når det gælder topfart... vandkøling er
 dog at foretrække, hvis den skal kunne holde til det i mere end 2 sek    > Såeee.. Prøv igen Brian    Undskyld mig - nu troede jeg lige at du var seriøs... du minder mig sgu
 pludselig om en 12årig knægt! Kan det virkeligt passe?
            
             |  |  | 
         Michael Frederiksen (02-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  02-09-02 17:53
 | 
 |  | 
 "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d72814f$0$643$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 > news:%P9c9.114$we2.1763@news.get2net.dk...
 > > 150 er opnåeligt med et komplet Polini Evo kit.. EOD!
 >
 > Nåh! Hvor finder du det til 2500,- +moms. Det var selvfølgelig prislejet
 jeg
 > hentydede til da jeg gav linket. At et firma skal specielbygge en knallert
 > for at opnå 160Km/t siger jo lidt om mulighederne...
 Det er sq da med komplet kit... tænk dig lidt om! :)
 >
 > > Bemærk venligst at der på siden står der er gennemsnits farten! dvs, det
 > er
 > > incl accelerationen :)
 >
 > Bemærk venligst at der står Flying-Start - tsk tsk!
 Hmm.. det har jeg overset, men scooter-racings render tæt på 170 km/t på
 rullefelt.. det er hvad jeg ved!
 >
 > > Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med komplet Evo og
 > yder
 > > tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en luftkølet
 (?)
 > > rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken
 > > gearing man vælge!
 >
 > En Runner er ikke en Rally. Desuden har det absolut ingen betydning om
 Nix.. Så vidt jeg orienteret er Kim's Rally en AC og Runnere er LC.. så det
 er ikke det samme!
 > knallerten er vand- eller luftkølet når det gælder topfart... vandkøling
 er
 > dog at foretrække, hvis den skal kunne holde til det i mere end 2 sek    Igen, hvad jeg ved af, er de vandkølede kit's ofte lidt vildere, fordi man
 kan tillade sig at lade dem udvikle mere varme, som så igen bliver kølet væk
 af vandkøling (okay ikke den bedste formulering!) men vandkølede har typisk
 lidt skrappere skylletider, end de luftkølede afaik.
 >
 > > Såeee.. Prøv igen Brian    >
 > Undskyld mig - nu troede jeg lige at du var seriøs... du minder mig sgu
 > pludselig om en 12årig knægt! Kan det virkeligt passe?
 Dyrk smiley'en! :) Jeg er dybt seriøs i de diskusioner jeg kaster mig ud,
 medmindre det er noget tåbeligt! Jeg betragter mig selv som væreende dybt
 seriøs i denne snak, så drop det med jeg er 12 år, det holder jo ingen
 steder, og et ved du godt selv! Hvor mange 12 årige kører også rundt på
 knallert?
 --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
            
             |  |  | 
          Kim Larsen (02-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Larsen
 | 
 Dato :  02-09-02 18:08
 | 
 |  | Klip.....
 
 
 > Nix.. Så vidt jeg orienteret er Kim's Rally en AC og Runnere er LC.. så
 det
 > er ikke det samme!
 >
 
 
 Jo, det er rigtigt, min Rally er luftkølet
 
 Kim Larsen
 
 
 
 
 |  |  | 
        Mads Jensen (02-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Jensen
 | 
 Dato :  02-09-02 12:50
 | 
 |  | > > "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
 meddelelse
 > > news:xp7c9.92$we2.1305@news.get2net.dk...
 > Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med >komplet Evo og
 yder
 > tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en luftkølet (?)
 > rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken
 > gearing man vælge!
 
 170 km/t på rullefelt, men dette er umuligt at opnå på vejen.
 
 En Rally med EVO AC, kommer ikke over 120 - 125 km/t på vejen !
 
 Mads
 
 
 
 
 |  |  | 
         Michael Frederiksen (02-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Frederiksen
 | 
 Dato :  02-09-02 17:54
 | 
 |  | 
 "Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d734f53$0$16828$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
 > > > "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
 > meddelelse
 > > > news:xp7c9.92$we2.1305@news.get2net.dk...
 > > Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med >komplet Evo og
 > yder
 > > tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en luftkølet
 (?)
 > > rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken
 > > gearing man vælge!
 >
 > 170 km/t på rullefelt, men dette er umuligt at opnå på vejen.
 
 Hmm, nej egentlig ikke..
 
 > En Rally med EVO AC, kommer ikke over 120 - 125 km/t på vejen !
 
 Okay, jeg er ikke så meget inde i ydelserne på den slags kit, det har je
 ikke roddet med, så det bygger på hvad jeg har læst og hørt omkring i byen..
 :)
 
 
 --
 Michael Frederiksen
 Honda SFX - *suk*
 ICQ: 121663556
 Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
 >
 > Mads
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
     Martin L. Johansen (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin L. Johansen
 | 
 Dato :  31-08-02 19:17
 | 
 |  | 
 "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d70fad8$0$185
 >
 > Det dyreste han prøvede at logge mig til, var et EVO 2 sæt, det kostede
 uden
 > moms 2500.-. Som han sagde bagefter, så nærmer man sig også 180 km/t,
 VILDT.
 Lidt for fedt. Ligger og kører 100 fx. og en "knægt" overhaler på hans Jog
 med en anelse mere og tænker: "Fuck de EU45'ere maan., de kan ikke en skid.
 Min Jog er bare for sej"
 Så er det man drejer håndtaget... LOL!    --
 Med venlig hilsen / With best regards
 Martin L. Johansen
 Kolding - DK
www.volcane.dk |  |  | 
  Kim Larsen (31-08-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Larsen
 | 
 Dato :  31-08-02 17:05
 | 
 |  | 
 "Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d708f9c$0$689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3d6ffe39$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Nu har jeg været nede for at snakke "opgradering" til min Priller Rally,
 > jeg
 > > ved ikke hvad det hedder, men jeg får ca. 8.7 Hk i alt, 13.000 o/m og
 100
 > > Km/t, dette får jeg for 8 -900 Kr. Det er da ikke dyrt vel ?
 > > Der kommer ny cylinder og topstykke, nye ruller, ny fjeder og andre små
 > ting
 > > med, men karburatoren bliver der ikke byttet ud på, måske en nu "skrue".
 >
 > Det lyder sgu lidt voldsomt... men det er jo også incl. arbejdstimer...
 >
 >
 Det er uden arbejdsløn, han laver det for mig i sin fritid    Kim Larsen
            
             |  |  | 
  Morten Christensen (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Christensen
 | 
 Dato :  01-09-02 12:15
 | 
 |  | Hvad er det for en cylinder der kører med 13.000o/m og har 8,7hk?? Et sport
 kit kører med ca. 10.000 o/m og yder ca. 10hk hvis det er sat godt op...
 
 13.000o/m lyder mere som et kit i corsa-klassen, men de skulle jo gerne yde
 nogle flere hk...
 
 De 800-900 er også det som et sport kit normalt koster.
 
 --
 Hilsen Morten Christensen
 
 ICQ#: 143629522
 "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d6ffe39$0$180$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hej i gruppen
 >
 > Nu har jeg været nede for at snakke "opgradering" til min Priller Rally,
 jeg
 > ved ikke hvad det hedder, men jeg får ca. 8.7 Hk i alt, 13.000 o/m og 100
 > Km/t, dette får jeg for 8 -900 Kr. Det er da ikke dyrt vel ?
 > Der kommer ny cylinder og topstykke, nye ruller, ny fjeder og andre små
 ting
 > med, men karburatoren bliver der ikke byttet ud på, måske en nu "skrue".
 >
 > Kim Larsen
 >
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Larsen (01-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Larsen
 | 
 Dato :  01-09-02 23:07
 | 
 |  | 
 "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d71f699$0$679$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Hvad er det for en cylinder der kører med 13.000o/m og har 8,7hk?? Et
 sport
 > kit kører med ca. 10.000 o/m og yder ca. 10hk hvis det er sat godt op...
 >
 > 13.000o/m lyder mere som et kit i corsa-klassen, men de skulle jo gerne
 yde
 > nogle flere hk...
 >
 > De 800-900 er også det som et sport kit normalt koster.
 >
 > --
 > Hilsen Morten Christensen
 Jeg skal ærligt indrømme, jeg aner ikke hvad det er han har prakket mig på.
 Jeg så bare den FEDE bog han havde med dele til Aprilia, og jeg siger den
 var fed. Jeg kunne ikke se hvad der stod, han læste bare op, og da jeg hørte
 prisen, sagde jeg bare ok    Kim Larsen
            
             |  |  | 
  Mads Jensen (02-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Jensen
 | 
 Dato :  02-09-02 12:57
 | 
 |  | "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d71f699$0$679$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Et sport kit kører med ca. 10.000 o/m og yder ca. 10hk hvis det er > sat
 godt op...
 
 Hvis et sportkit skal yde 10 hk på baghjulet, så skal det sq også være
 portet ret vildt !
 
 Mads
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Christensen (02-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Christensen
 | 
 Dato :  02-09-02 13:04
 | 
 |  | Hvis du sætter det op med passende udstødning, vario, karburator osv. skulle
 det ikke være helt umuligt... Det ville i hvert fald nærme sig...
 
 --
 Hilsen Morten Christensen
 
 ICQ#: 143629522
 "Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d7350c0$0$16824$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
 > "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3d71f699$0$679$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > > Et sport kit kører med ca. 10.000 o/m og yder ca. 10hk hvis det er > sat
 > godt op...
 >
 > Hvis et sportkit skal yde 10 hk på baghjulet, så skal det sq også være
 > portet ret vildt !
 >
 > Mads
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
    Mads Jensen (02-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Jensen
 | 
 Dato :  02-09-02 13:09
 | 
 |  | "Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d7353b8$0$679$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Hvis du sætter det op med passende udstødning, vario, karburator osv.
 skulle
 > det ikke være helt umuligt... Det ville i hvert fald nærme sig...
 
 Så kom da med en effektkurve....
 
 Mads
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |