Hvor misser kodningen?
Fra : Julie Thomsen

Dato : 30-08-02 09:04

Hvorfor virker nedenstående javascript ikke?
Jeg har overhovedet ikke forstand på javascript, så I bedes
venligst
give mig en udførlig beskrivelse og gerne angive den korrekte
kode.

http://www.friserverplads.dk/CafeCastro/website/Index.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 30-08-02 10:26

Julie Thomsen skrev i news:akn8t1$srp$1@sunsite.dk:
> [...]
> Jeg har overhovedet ikke forstand på javascript, så I bedes
> venligst give mig en udførlig beskrivelse og gerne angive den korrekte

"Nedenstående javascript" er ikke er et javascript, men en URL til en
side.
Og den udløser min første kommentar: Det er kutyme/tilrådeligt aldrig at
bruge store bogstaver i filnavne til websider, og URL'er i det hele
taget.

På den side jeg kommer til ved at følge URL'en er der et script. Og her
finder jeg en lille fejl på linie 5:
Det hedder ikke bare <script>...</script>,
men <script type="text/javascript">...</script>
På linierne 6-11 finder jeg den samme "skiftbillede"-funktion 2 gange, og
det er 1 gang mere end hvad godt er
Desuden bliver denne funktion slet ikke brugt til noget.

Jeg får ingen fejl, men mangler til gengæld siderne i <iframe>'ene.
Hvorfor skriver du <iframe src="../website/ccindhold.html" ...> når du
allerede er i website-mappen?
Med den går du først ud af mappen og så ind igen.
Du kan nøjes med at bruge filnavnet eller et enkelt punktum for at angive
den aktuelle mappe, f.eks. således:
<iframe src="./ccindhold.html" ...>

Selv om jeg gerne ville, er det svært at hjælpe når du ikke præcisere
hvilken fejl du får, og hvor/hvornår du får den.
Jo flere detaljer du giver om din fejl desto lettere bliver det at
hjælpe.
Som jeg plejer at skrive (i min dagbog): Når man skriver (java-)scripts
er det en dyd at være pertentlig.

Hvis du slet ikke kan se hoved og hale i javascripts, er det en god idé
helt at udelade dem mens du laver siden - du kan jo altid sætte dem ind
på et senere tidspunkt, når resten af siden kører.

mvh Morten

Fra : Julie Thomsen

Dato : 30-08-02 16:00

Hej Morten

Jeg har nu ændret filnavnene til små bogstaver.
Jeg forstår ikke hvad du mener med skiftbillede funktionen.
Hvad er der galt med det og hvad skal der stå i stedet?

Problemet er som du kan se er der ikke er noget indhold i iframen.
Når jeg klikker på menuknapperne sker der intet.

Det nye link er:

http://www.friserverplads.dk/castro/website/index.html

Håber at du kan hjælpe.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-08-02 17:59

Fri, 30 Aug 2002 14:59:34 +0000 (UTC), skrev Julie Thomsen
<julle.thomsen@mail.dk>:

>Problemet er som du kan se er der ikke er noget indhold i iframen.

Problemet ligger i stien, som der er blevet nævnt.

Det hele ligger tilsyneladende i samme mappe, så stien bør
ændres.

Du bruger

Hvis du ændrer det til
så tror jeg det virker.