grillfest
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 30-08-02 08:33

Jeg skal holde grillfest for ca. 30 pers. Er der nogen der har et par ideer
til en menu? Jeg har selv tænkt lidt på en oksefilet, en svinemørbrad og
nogle pølser til børnene. Jeg synes ikke rigtig jeg gider alm.
kartoffelsalat og grøn salat. Meget gerne noget tilbehør der er lidt mere
spændende.

Håber på et par gode forslag.

Mvh. Larsen

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 30-08-02 08:51

Lars Lienhøft Larsen <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6f1f09$0$87303$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> nogle pølser til børnene. Jeg synes ikke rigtig jeg gider alm.
> kartoffelsalat og grøn salat. Meget gerne noget tilbehør der er lidt mere

Hej
Du kunne jo lave pastasalat, nogle grillede grøntsager, tag-selv-grønt
plejer også at være populært, dvs. i stedet for at du laver salat stiller du
et hav af skåle med alverdens ting, feta, oliven, tomater skåret ud,
agurketern, strimlet salat, majskerner og hvad du ellers kan finde på,
dertil en cremefraiche dressing og en olieeddike dressing og så tager folk
selv hvad de kan lide.
Du skal beregne meget grønt, min erfaring viser i hvert fald at folk spiser
væsentlig mere grønt på den måde.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 30-08-02 09:06

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle pølser til børnene. Jeg synes ikke rigtig jeg gider alm.
> kartoffelsalat og grøn salat. Meget gerne noget tilbehør der er lidt mere

Hejsa,

Jeg ved ikke om det helt kan kompensere for kartoffelsalaten, men du får den
lige alligevel.

Fyldte tomater:

Skær toppen af tomaterne og udhul dem.
En smule af "tomatsnasket" blandes i nogle kogte ris.
Endvidere tilsættes: En hel del koncentreret tomatpure.
(Til massen bliver rimelig sammenhængende)
Friske krydderurter, for eksempel basilikum, oregano.
Hvidløg
....og naturligvis masser af friskhakket chili.
salt og peber
Risblandingen fyldes i tomaterne og toppen sættes på plads.
Tomaterne kan så pakkes i alufolie og smides i grillen.
(Til ungerne kan du eventuelt undlade chilien.....)
Det smager simpelthen bare *rigtig* godt.
Opskriften er hjemmestrikket, men det gør den altså ikke ringere.

Mvh. Renate

Fra : netper

Dato : 30-08-02 09:21

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 30-08-02 10:18

Hejsa

I stedet for kartoffelsalaten kan du jo servere bagte kartofler eller
flødekartofler - det er min erfaring at selvom der er stor salatbuffet, vil
folk gerne ha' nogle kartofler også.

Jeg har nogle gange lavet en lækker "salat" af vandmelon skåret i skiver med
smuldret fetaost og ristede græskarkerner, dertil har jeg kogt 1 dl
balsamicoeddike op med ca. 80 g sukker - det giver en lækker kontrast til
vandmelonen og fetaen.

Husk i øvrigt franske hotdog brød til børnenes pølser - især hvis de er
typen der ikke sidder stille for længe af gangen, det er altid en succes
både hos børn og forældre, som så ikke behøver skælde ud osv. over at de
ikke kan sidde stille og spise.

God fornøjelse
Stinne

Fra : netper

Dato : 30-08-02 11:40

"Lars Lienhøft Larsen" skrev d. 30-08-02 08:33 dette indlæg :
> [...]
> nogle pølser til børnene. Jeg synes ikke rigtig jeg gider alm.
> kartoffelsalat og grøn salat. Meget gerne noget tilbehør der er lidt

Hej Larsen

Det jeg prøvede at skrive før var at du skulle prøve at kigge ind på min
hjemmeside Alltiders Kogebog, hvor jeg har samlet mere end 400
opskrifter til grillen, der er bla. opskrifter på helstegt lam og
pattegris.

Kartoflerne kan faktisk også tilberedes på grill ( Kartofler på spyd )

http://www.dk-kogebogen.dk/grill.php

Velbekommen
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 31-08-02 21:47

Tusind tak for alle de gode forslag!
I er bare søde her i gruppen!

Mange hilsner
Lars

Fra : mcloud

Dato : 30-08-02 09:57

hej larsen
Oksefilet lyder lækkert enten som bøffer eller som helstegt.
Svinemørbraden ville jeg marinere i lidt olivenolie , balsamico, lidt
soya,hvidløg, friske grønne krydderurter efter smag og peber,den eller de
må gerne marinere natten over.
Som tilbehør ville jeg servere hvidløgsbønner,Blancher bønnerne ca 3-4
minutter i kogende let saltet vand,dryppes godt af, smides over i en stor
gryde med smør og masser af hvidløg , blandes godt med smørret og hvidløget
og steger i gryden til bønnerne bliver lidt gyldne i kanten.
Hvis du har ovnkapacitet ville jeg fylde bradepanden med små vaskede
kartofler ,masser af friske krydderurter og en del olivenolie,salt og
peber,fyld hele panden og bag kartoflerne i 1½ time på 200grHUSK at rode i
kartoflerne en gang imellem .. lige inden servering masser af friskpresset
citron hen over.
En frisk græsk salat med feta og oliven er også dejlig til.
Husk Rødvin
velbekommen ,håber du kan bruge et af forslagene
mvh mcloud