Pillefyr og støj....
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 20-02-01 10:07

Hej NG

De af jer der bruger pillefyr, kan i ikke lige skrive om erfaringer
støjmæssigt med pillefyret.... der må da lyde en konstant raslen &
knagen fra pillerne eller sneglen eller hvad.... ??

Hilsen Keld

Fra : Calle

Dato : 20-02-01 16:43

Hej

Tror du at fyret skal fodres med en korn/pille-puster?

Det larmer ikke meget, den lille snegl der sidder i et sådant fyr, larmer
ikke mere end en cirkulationspumpe. Du skal jo tænke på at den er gearet ned
til meget få omdrejninger.

Automatikmekaniker
Calle

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 20-02-01 21:51

Jeg har et Baxi Multiheat.
Fyret virker på den måde at det selv tager træpiller ind via en snegl
fra beholderen på 360 l. Ved høj ydelse trækker den pille ind ca. med 10
sek. pause hver gang kører sneglen ca. 0.5 sek. Ved høj ydelse er
blæseren i høj omd. men det er den kun i kort tid da den styres via
iltstyrringen.
Alt i alt synes jeg ikke at stokeren larmer mere end oliefyret og så er
der jo prisen på træpiller/olie!
Hilsen
Niels Peter

Keld Rosenberg skriver: