Mindre lydproblem i GP4
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 28-08-02 16:30

Jeg har et lidt irriterende problem, når jeg spiller GP4. Lyden bliver ved
med at hakke når jeg fræser rundt på banen. Det eneste tidspunkt den holder
op med at hakke på er, når jeg kører med fuld fart ned af en langside. Så
nart jeg accellerer eller decellererer hakker lyden igen. Nogne der ved hvad
problemet kan være? Jeg tror nemlig ikke det er fordi min computer ikke kan
følge med. Mit udstyr: Athlon XP 1800, 512 MB DDR ram, Geforce3 Ti200 med
128 MB Ram + XP pro.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-08-02 20:21

Flemming C. Lund wrote:
> [...]
> nemlig ikke det er fordi min computer ikke kan følge med. Mit udstyr:
> Athlon XP 1800, 512 MB DDR ram, Geforce3 Ti200 med 128 MB Ram + XP

......Du har glemt at skrive hvilket lydkort du har.

Deler det IRQ med noget?

-Sune

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 28-08-02 22:01

Ved faktisk ikke præcist hvad det er for et lydkort jeg har, for jeg bruger
den, som er indbygget i mit bundkort, men så vidt jeg har fået oplyst skulle
den være lige som en Soundblaster 128. Om det deler IRQ med noget?? Ingen
idé om det!! Jeg har bare ikke lignende problemer i andre spil eller
programmer for den sags skyld.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-08-02 22:48

Flemming C. Lund wrote:
> [...]
> med noget?? Ingen idé om det!! Jeg har bare ikke lignende problemer i
> andre spil eller programmer for den sags skyld.

Et on-board Soundblaster 128......?

Her er noget du kan prøve.

Hent DXcpl:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/directxcpl.html
(du kan evt. lede lidt efter en nyere version af det først, men du burde
kunne bruge den her)

Unzip det og smid det i c:\windows\system, gå til Kontrolpanel---->
DirectX, klik så på "DirectSound" og sæt debug-level til "less".
Genstart computeren, og prøv spillet igen.

Lad mig lige høre om det hjælper.

-Sune