"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d6df9e1$0$87273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Kommer også an på om motoren går varmt nok til at den kan forbrænde
> > olien. De dyrere olie har en varmere antændelses temperatur og er
> > derfor velegnede til tunede motore da de smørre det længere. Hvis ens
> > motor ikke kan brænde olien af vil man få en tilsodet potte og evt
> > snask ud af udstødningen og det er bestemt heller ikke sundt for
> > miljøet :(
>
> Selvom det måske hører under en olietråd, så er semi/fuld-syntetisk olie
et
> punkt, jeg bare ikke kan få et endegyldigt svar på. Jeg har en Aprilia
Area
> 51, der har fået fjernet plumpen i udstødningen og ringen i variatoren. På
> toppen kører den ca. 85 under normale forhold (let vind, vandret vej). Den
> er ikke tunet på anden vis.
>
> Forhandleren siger det ene øjeblik, at jeg skal bruge fuldsyntetisk, det
> næste semi-syntetisk. Jeg HAR haft problemer med tilstoppet udstødning,
men
> jeg er ikke klar over, hvor lang tid der var gået siden sidst,
udstødningen
> havde været skilt ad, da jeg ikke selv har gjort det.
>
> Hvad er jeres vurdering? Jeg befinder mig åbenbart i "grænseområdet"
mellem
> fuld/semi-syntetisk olie, da den ikke er tunet nok til at bruge
> fuldsyntetisk, men samtidig kører den hurtigere end hvad der berettiger
> semi-syntetisk. Det er sgu ikke nemt
Indtil videre kører jeg på
> fuldsyntetisk.
>
> De venligste hilsener
>
> Allan
> --
> E-mail: quincy_md@hotmail.com
> ICQ#: 15 88 35 47
>
Tjaa, jeg kører på en gammel FS1 med en top på 103km/t og bruger
delsyntetisk og har ingen problemer !!
Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --