Speedometer fejl
Fra : Kim Larsen

Dato : 27-08-02 19:41

Hej i gruppen

Det er sikkert de fleste her inde der har det problem med speedometeret at
det viser 10 km/t for meget, men hvad så med kilometertælleren, viser den så
for meget ?

Kim Larsen

Fra : PHK

Dato : 27-08-02 17:45

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det viser 10 km/t for meget, men hvad så med kilometertælleren, viser den

Det er 2 forskellige ting. Speedometeret bliver drevet af en magnet.
Kilometertælleren af en direkte forbindelse til speedometerkablet.

Mit speedo viser 20 for meget. Kilometertælleren viser 3% for lidt.

--
_
|_|

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 28-08-02 16:42

> Mit speedo viser 20 for meget. Kilometertælleren viser 3% for lidt.

Også når du holder stille??

MVH Anders

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 28-08-02 21:45

> Også når du holder stille??

Speedo-> håber jeg ikke (tror han regner i topfart)
Kilometertæller-> forhåbentlig. Da den skal flytte sig 97% af den egentlige
tilbagelagte distance der ved 0 km/t = 0 km = 0.97*0 = 0. Ganske elementært
*G*

// Troels

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-08-02 17:04

Troels Plougmann Olsen <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6d365e$0$87307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
egentlige
> tilbagelagte distance der ved 0 km/t = 0 km = 0.97*0 = 0. Ganske

Et speedometer er en anordning der angiver hastighed pr. tid. Ergo hvis han
holder stille går tiden også og derfor kan speedometeret
stå på 20!! Hvis han derimod sætter tiden ud af spil er din ligning rigtig.

Elementært Watson.

MVH Anders

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-09-02 22:25

> Hvis han derimod sætter tiden ud af spil er din ligning rigtig.

Nøh, han skal bare holde stille.

Elementært, Kære Watson (husk nu "kære".. )

// Troels

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 03-09-02 00:49

Troels Plougmann Olsen <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7285bc$0$87274$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nøh, han skal bare holde stille.

Gælder nu kun for kilometertælleren som viser kørt afstand.

MVH kære Anders ))

Fra : PHK

Dato : 03-09-02 09:41

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er 2 forskellige ting. Speedometeret bliver drevet af en magnet.
> Kilometertælleren af en direkte forbindelse til speedometerkablet.
>
> Mit speedo viser 20 for meget. Kilometertælleren viser 3% for lidt.

Jeg præciserer lige: Viser 20 for meget imellem ægte 45 og ægte 120.

--
_
|_|