Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manual og tilbehør til Nikon Coolpix 4500
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-02 22:33

Det kribler i fingrene for at hente et cp4500 hjem fra Tyskland.
Men der er et par spørgsmål først:

- Er der trykt manual i kassen - og vil den i givet fald kun
være på tysk?

- Findes manualen på cd-rom i kassen?

- Kan den hentes andetsteds (har været på
<http://www.nikon-euro.com/nikoneuro2/download/download_manuals100.htm>
hvor den _ikke_ er.

- Er der en særlig tasketype eller størrelse der passer til
modellen?

- Hvor lang tider tager en batteriopladning, og må man kun
oplade når batteriet er helt fladt?

Er der andet man bør vide som førstegangs digitalkunde?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jan

Dato : 27-08-02 00:55

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
> Det kribler i fingrene for at hente et cp4500 hjem fra Tyskland.
> Men der er et par spørgsmål først:
>

> - Er der en særlig tasketype eller størrelse der passer til
> modellen?

Se http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp4500/page4.asp
Nederst på denne siden ser du bilder av forskjellig tilbehør, deriblant en
"taske" laget spesielt til CP 4500

> - Hvor lang tider tager en batteriopladning, og må man kun
> oplade når batteriet er helt fladt?

Mener å ha lest et sted at full oppladning tar 3 timer.

> Er der andet man bør vide som førstegangs digitalkunde?

Jeg er også førstegangs kjøper, og vil også kjøpe CP 4500, det er mye jeg
også må lære.

For min del vil jeg kjøpe et ekstra batteri og et ekstra CompactFlash Card
som har større kapasitet enn det som følger med kamera. Fordel å ha med seg
et oppladet batteri (det skal rekke litt over 2 timer).

Lykke til!

Mvh Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-08-02 09:19

Jan skrev:

> Se http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp4500/page4.asp
> Nederst på denne siden ser du bilder av forskjellig tilbehør,
> deriblant en "taske" laget spesielt til CP 4500

Tak - den har jeg set. Jeg kan bare ikke finde den hos fx
technikdirekt.de (der ellers har tasker til en del andre
Nikonmodeller). Det behøver sådan set heller ikke være en helt
original taske, selv om man med sådan en selvfølgelig er sikker på
at de passer sammen.

Jeg tror bare at jeg venter til jeg har fået kameraet, så kan jeg
tage det med i en butik og finde en taske der passer.

> Mener å ha lest et sted at full oppladning tar 3 timer.

O.k.

> For min del vil jeg kjøpe et ekstra batteri og et ekstra
> CompactFlash Card som har større kapasitet enn det som følger
> med kamera.

Jeg venter lidt med batteriet, men skal bestemt også have et større
CF-kort. Jeg regner med at købe 64 eller 96 MB - det skulle være
nok til en del billeder hvis man ikke bruger maxopløsningen. Jeg
regner ikke med at fotografere i fuld opløsning til hverdag, men
sætter pris på at man ved særlige lejligheder - til fx portrætter -
kan bruge den maksimale opløsning og få mulighed for store print.

> Fordel å ha med seg et oppladet batteri (det skal
> rekke litt over 2 timer).

Det er det vel nok. Mit budget er ikke til mere end det absolut
nødvendige tilbehør pt - så det bliver bare taske og CF-kort.

Tak for svarene.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)

Fra : Lene Heier

Dato : 27-08-02 09:21

On Mon, 26 Aug 2002 23:32:49 +0200, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Det kribler i fingrene for at hente et cp4500 hjem fra Tyskland.
Ja - også af nød. :)
Der er jo nærmest ikke til at skaffe en eneste i Danmark for tiden.

>Men der er et par spørgsmål først:
>
>- Er der trykt manual i kassen - og vil den i givet fald kun
>være på tysk?
Jeg vil tro i hvert fald tro, den vil være på alt andet end dansk . :)

For nogen tid siden talte jeg med min fotohandler om en 885, som han
tilbød som en tysk parallelimport lidt mere end 1000 kr. billigere end
en normal dansk butikspris. Til gengæld var der ingen dansk manual
med, men kun en tysk og engelsk.

Mvh
Lene Heier
læser af Fiduso

Fra : Søren

Dato : 28-08-02 20:56

Hej

Jeg har et Coolpix 4500, og det tager max 1.5 time at lade batteriet fuldt
op.

Det er et fantastisk kamera, med en masse muligheder

Søren