Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in
news:Xns92776BF328E27bjoegdk@130.225.247.90:
> Pointstick og touchpad'en...tja..de fungerer fint. Hælder mest
> selv til pointstick da mine fingre er for klodset til en pad. Her
> har jeg via Synaptics software disablet touchpaden, da de som std.
> begge er aktiveret, og dette kan give problemer når man anvender
> pointsick og ens håndflade kommer til at ramme pad'en.
>
Jeg er lige modsat, jeg kan ikke styre den *!"# stick
, så hellere
en touchpad, eller en ekstern mus. (Hvis man vælger en ekstern mus kan
jeg anbefale en optisk af slagsen)
> Eneste andet problem her, er at der er ekstra PS/2 port på
> maskinen. Hvis man anvender en PS/2 mus her deaktiveres pointstick
> og pad'en ikke. Rent faktisk så aktiveres selv deaktiveret
> pointstick og pads ved anvendelse af ekstern mus.
>
> Her er problemer at hvis man rammer sticken eller paden fryses den
> eksterne mus' aktivitet indtil man giver alle PS/2 enheder et hvil
> på et par sek.
Huh?!?
Jeg har arbejdet på 4 forskellige Dell Inspiron og en enkelt Dell
Precision bærbar og det har været med ekstern mus (PS/2) og jeg har
ikke oplevet problemer med deaktivering eller aktivering, ej heller at
PS/2 enhederne ikke måttet bevæges for at det virkede igen. Men det kan
være jeg bare ikke har opdaget det, det vil jeg da ikke udelukke.
Hvilket OS har det været under, og har du opdateret driverne med de
nyeste fra Dell?
>
> Problemet eksisterer ikke med USB enheder.
>
Jeg synes nu heller ikke det gør med PS/2, men det kan da være jeg
husker forkert, eller bare ikke tænker over det når jeg arbejder.
> Strømkablet der leveres mellem strømstikket og strømforsyningen er
> af ren dansk format. Dette har betydning hvis du skal have din
> maskine med ud af landet. I selv Sverige og Norge kan du ikke
> anvende stikken da deres jord ledere i selve stikket er af anden
> dimension (klipseform der "slider" langs siden af kablet, fremfor
> et ekstra ben i stikket). Dette er meget upraktisk, da batteriet
> som regel kun holder 2½ time. Her påstår Dell at man skal købe
> Power Supply Cable via tilbehørs shoppen til en pris af 289,-
Jeg plejer at save jordstikket af kablet, så virker det i både EDB og
normale stik (både med og uden jord) i hvert fald herhjemme, har ikke
lige været i resten af skandinavien og prøvet, men kan da godt følge
dig i at de lige så godt kunne levere et andet kabel, når nu de har
det.
>
>> - Og hvordan er Dells service forresten?
>
> Udover det sædvanlige. Kører med Next Business Day - On site og de
> har været der hver gang.
Enig - de er meget kvikke med deres service.
> Bad sectors på HD
Har jeg også prøvet, men fik dog genskabt alle data og fik en ny disk.
> Batteri der mistede pusten og ikke kun recharge (Batterier der
> oplades konstant mister pusten efter ca. 1 år, husk at aflade)
Jeps - men det er jo generelt for bærbare og ikke specifikt for Dell.
Det er altid en god idé at aflade batteriet ind imellem.
>> Øs ud af jeres erfaringer, og jeg vil blive meget glad.
>
> Ellers er der kun problemer med deres transport/logistik og lager
> system
>
> Problemer med 70% af alle leverancer.
Ok, det lyder da helt vildt?!?.
Det firma jeg arbejder i har gennem årene købt 18 bærbare hos Dell,
hvor jeg selv har arbejdet med 5 af dem, og vi har ingen problemer haft
med at modtage hverken bærbare, tasker, software eller licenser. Dog
blev den ene af de bærbare ved en fejl sendt til Sverige, hvor den var
i et døgns tid, så der gik et ekstra døgn inden vi fik den - men det er
også alt.
> Maskiner der endelig når den danske transportør og derefter
> forsvinder, så man må lave en ny ordre.
Hmm. lyder ret skummelt. Hvor i landet befinder du dig, og hvilket
transportselskab/hub modtager i varerne igennem ?
> Kreditnota vedr. ovenstående bliver ikke effektueret hvilket gør
> at man trues med inkasso, for varer der aldrig er nået frem.
På mig lyder det til at der må være én eller flere skumle typer i
transportfirmaet som leverer pakker til dit område (eller rettere
undlader at gøre det). Hvis vedkommende har signeret ordren i dit navn,
fremstår den jo for Dell som værende leveret til "dig" og de kan sende
regningen. Men hvis de så får at vide at den er forsvundet, så må de
selvfølgelig have forståelse for at der ikke skal sendes rykkere eller
opkræves for maskinen, det er klart.
Jeg og min arbejdsplads holder til i Aalborg, og vi har ikke haft disse
problemer én eneste gang ud af de 18 ordrer.
> Det kan være at jeg blot har været uheldig, og det ændrer da ikke
> mit valg af leverandør, dog vær obs på din ordre og gennemtjek den
> ofte. Samt at holde kundeservice i ørerne, hvis noget går galt.
Jeg synes det er en god idé at holde supporten lidt i ørene, men kun
hvis man oplever problemer.
Dette har dog ikke været nødvendigt i mit tilfælde.
Mvh
Flemming