Træ terrasse
Fra : Borggren

Dato : 25-08-02 12:39

Jeg skal ha` lagt en træ terrasse oven på en flse terrasse. Hvordan gør man
det lettest?
Kim

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-08-02 18:11

> Jeg skal ha` lagt en træ terrasse oven på en flse terrasse. Hvordan gør
man
> det lettest?
> Kim

Bu er den nemmeste måde sjældent den bedste i den slags tilfælde men her er
3 bud:
1. Den letteste nåde er at lægge noger "træfliser" direkte oven på dine
fliser.
2. Eller du kan klodse nogle strøer (f.eks. 4"X4") og så skrue/sømme brædder
på dem. Når du klodser strøerne op så husk at lægge noget tagpap mellem
strøen og den klods de ligger på det forhindrer fugt i at trænge op fra
jorden.
3. Den bedste måde er også den mest besværlige og dyreste, men samtidig den
jeg foretrækker (og har brugt).
Støb en masse piller ned og sæt stolpebærer fast i betonen. Bolt dine strøer
fast på dem og skru dine brædder fast på strøerne. Hvis du støber ned i ca
90 cm er du sikker på at din terrasse aldrig rykker sig eller sætter sig.
Min terrasse er ligger på 23 piller med en diameter på 14 cm og en dybde på
ca 1 m. Selve terrassen er 4,10m X 3,30m. Skulle jeg en dag beslutte den
skal være udestue istedet kan jeg blot sætte vinduerne direkte oven på mit
gulv uden at bekymre mig om det nu kan holde...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002