Batteri-hjælp
Fra : JN

Dato : 24-08-02 14:41

Jeg har lige købt nyt batteri til min Aprilia Amico fra 1996.

Normalt skal "+" være til rød kabel og "-" til sort kabel.

Dette har jeg gjort og jeg har opladet batteriet (dette véd jeg...).

Jeg har tjekket at sikringerne er i orden - det er de.

Men der er ikke strøm i skidtet

Der er dog en ledning, som også er rød, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre
med. Skal den sættes til stellet ?

Mange håb om udbydende svar hurtigst muligt
Jakob, total nybegynder

Fra : JN

Dato : 25-08-02 11:14

I øvrigt stammer den røde "løse" ledning, jeg omtalte, fra
"sikrings-stikket" ved batteriet.

Måske er det løsningen?

Jeg har tjekket at der er strøm på batteriet - det vidner gnisterne om!!

mvh
Jakob

Fra : Nikolaj Nielsen

Dato : 12-09-02 17:52

Hej Mester

Så vidt jeg ved skal de 2 røde ledninger på fasen (+) hvis altså den anden
røde ledning kommer fra sikringen......

Venlig Hilsen
Nikolaj