Airport spørgsmål
Fra : Jan Richardy

Dato : 19-02-01 13:15

Heya allesammen ...

Airport spørgsmål:
Er der mærkbar forskel på computerens hastighed, hvis man bruger sin
desktop-computer som software basestation, i forhold til at bruger 2500,- på
en hardware basestation ?

Der er tale om et kommende setup med en ny G4 og en iBook ...

--

/ JanR

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-01 22:43

Jan Richardy <jan@awake.dk> wrote:

> [...]
> på en hardware basestation ?
>
> Der er tale om et kommende setup med en ny G4 og en iBook ...

Et lille sidespor: Jeg har også været besnæret ved tanken om at
kunne spare basestationen. I det sidste uges nummer af TidBITS har Adam
C. Engst en artikel om Airport. Han nævner nogle ulemper, som i hvert
fald har fået mig til at gå bort fra den idé: Computeren, der fungerer
som base, skal være tændt. Man skal altså med en opsætning som din tænde
sin G4, for at kunne sidde i sofaen med sin iBook. Sidder der en person
ved hver computer, ryger forbindelsen til iBook, hvis G4 går ned eller
skal genstartes f.eks. ved installation af software eller ændring af
forskellige indstillinger. Det skal man lige have i baghovedet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : // jerikO One //

Dato : 20-02-01 00:30

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote in message
> [...]
> skal genstartes f.eks. ved installation af software eller ændring af
> forskellige indstillinger. Det skal man lige have i baghovedet.

Undskyld min uvidenhed, men hvad er TidBITS ? et trykt magasin eller online
? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at læse omtalte artikel ... 8))

/ JanR

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-02-01 06:53

// jerikO One // <jan@awake.dk> wrote:

> Undskyld min uvidenhed, men hvad er TidBITS ? et trykt magasin eller online
> ? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at læse omtalte artikel ... 8))

TidBITS er et at de ældste Macintosh emailbaseret og gratis "blade"
(også kaldet e'zines.) Det udkommer hver uge. Artiklernes kvalitet er
altid i top, men efter min smag er det ikke hver uge, at det er lige
relevant. Under alle omstændigheder så er det meget upoppet og uden alt
det "hype" som normalt kommer fra USA. Du kan læse artikler online og
abonnere på det hos www.tidbits.com.

/Martin

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-02-01 22:57

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> relevant. Under alle omstændigheder så er det meget upoppet og uden alt
> det "hype" som normalt kommer fra USA. Du kan læse artikler online og

Helt enig, en ting der næsten er mere værd end at læse TidBITS, er
Search TiDBITS:

<http://db.tidbits.com/default.html>

En guldgrube af artikler og indlæg på TidBITS Talk mailing-listen.

Mojn, Thomas

--
Mac OS X vs. Windows XP : Typical Microsoft -- Take something from
another company then P on it.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-02-01 02:58

I artiklen <1ep4873.1miig4dv5leaaN%mb@talent.dk> , mb@talent.dk (Martin
Bredthauer) skrev:

> [...]
> relevant. Under alle omstændigheder så er det meget upoppet og uden alt
> det "hype" som normalt kommer fra USA. Du kan læse artikler online og

Man kan også finde TidBITS i comp.sys.mac.digest