Kender I et godt website om musik ?
Fra : * Benny Sorensen

Dato : 21-08-02 21:03

Hej alle jer musik-hajer på denne NG !

Jeg er begyndt at interessere mig mere for musik her på det sidste!
Tjah... musik har altid været baggrundsstøj for mig - men nu vil jeg lære
lidt mere om de forskellige bands osv.

Kender I et godt website om musik ?

Hvis man f.eks. har behov for at vide
- status på et band
- udgivelser de har lavet
- om de er koncert-aktuelle
- eller om bandet er opløst og hvornår

Sådan et slags aktuelt musik-lexicon på nettet!

Det er primært udenlandske bands jeg løbende søger oplysninger på... både
indenfor rock og pop mv.

Jeg plejer at søge på google som er ret godt!

Men er der ikke et godt samlet musik-website ?

Hilsen
Benny

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 21:12

In article <ak0rqs$im5$1@sunsite.dk>, bs_nospam@hotmail.com says...

www.bandlist.dk lyder som et godt sted for dig.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : * Benny Sorensen

Dato : 21-08-02 21:14

Men det bliver ikke opdateret i øjeblikket fremgår det af websitet!

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-08-02 22:40

Hej!

* Benny Sorensen wrote:
> Men det bliver ikke opdateret i øjeblikket fremgår det af websitet!

Well, Bandlist.dk vil overleve i en eller anden form er jeg overbevidst
om. Jeg har ikke orket at opdatere Bandlist.dk her over sommeren og
regner ikke med at fortsætte med selv at køre sitet, men jeg har fået
flere følere fra folk som er interesseret i at fortsætte arbejdet. Så
glem ikke sitet helt endnu

Umiddelbart er min plan at prøve at sælge sitet på en online-aktion, men
har vist haft lidt svært ved at tage den endelige beslutning. Måske
fordi det alligevel er lidt svært at give slip på et site som jeg har
brugt mange år på at bygge op. Men min tøven skyldes nok også at
højsommeren ikke lige er det bedste tidspunkt at sælge hvis jeg skal
prøve at lave en smule penge på mit arbejde.

Er stadig stolt over databasens indhold selvom den ikke lige er blevet
opdateret her over sommeren. Regner dog lige med at give den en skalde
med de vigtigste opdateringer inden længe...

--
Mvh. Stig (Bandlist.dk webmaster og ejer)
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : spæf

Dato : 21-08-02 21:15

> Kender I et godt website om musik ?

Det bedste site jeg kender er www.allmusic.com, der kan man finde næsten
alt.

spæf

Fra : * Benny Sorensen

Dato : 21-08-02 21:15

Tak!

Findes der andre gode sites?

Hilsen
Benny

Fra : * Benny Sorensen

Dato : 21-08-02 21:35

Har lige prøvet websitet. Men jeg synes, der er mange bands/solister, hvor
der ikke er portrætter, men en næsten tom side uden info!

Hilsen
Benny!

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 21-08-02 21:19

samt :

http://www.ubl.com (søgemaskine der kun indexere musikrelevante sider)

http://www.musikliv.dk (dansk demoscene)

http://www.nme.com (Indie, Rock og alternativ)

http://www.dotmusic.com (engelsk site - hitlister, reviews, R&B og POP)

http://www.murmur.dk (anmeldelser og debat på dansk)

http://www.ministryofsound.com (dance, trance, techno, lounge etc.)

venlig hilsen

Henrik Fuglesang

Fra : * Benny Sorensen

Dato : 21-08-02 21:23

> trance

Jeg er newbie indenfor musik: Hvad er trance?

> lounge

Hvad er lounge ?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-08-02 21:37

In news:dk.kultur.musik * Benny Sorensen wrote:

>Jeg er newbie indenfor musik: Hvad er trance?

Hehe, IMHO noget værre lort ;)

>Hvad er lounge ?

Kender den ikke... Du kan få svar på begge spørgsmål på
<http://www.allmusic.com/>. Bare søg under 'styles'.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 21:42

In article <ak0sv8$o6s$1@sunsite.dk>, bs_nospam@hotmail.com says...

> Jeg er newbie indenfor musik: Hvad er trance?

i følge allmusic.com :

Breaking out of the German techno and hardcore scene of the early '90s,
Trance emphasized brief synthesizer lines repeated endlessly throughout
tracks, with only the addition of minimal rhythmic changes and occasional
synthesizer atmospherics to distinguish them — in effect putting
listeners into a trance that approached those of religious origin.
Despite waning interest in the sound during the mid-'90s, trance made a
big comeback later in the decade, even supplanting house as the most
popular dance music of choice around the globe.
Inspired by acid house and Detroit techno, trance coalesced with the
opening of R&S Records in Ghent, Belgium and Harthouse/Eye Q Records in
Frankfurt, Germany. R&S defined the sound early on with singles like
"Energy Flash" by Joey Beltram, "The Ravesignal" by CJ Bolland, and
others by Robert Leiner, Sun Electric, and Aphex Twin. Harthouse, begun
in 1992 by Sven Väth with Heinz Roth & Matthias Hoffman, made the most
impact on the sound of trance with Hardfloor's minimal epic "Hardtrance
Acperience" and Väth's own "L'Esperanza," plus releases by Arpeggiators,
Spicelab, and Barbarella. Artists like Väth, Bolland, Leiner, and many
others made the transition to the full-length realm, though without much
of an impact on the wider music world.

Despite a long nascent period when it appeared trance had disappeared,
replaced by breakbeat dance (trip-hop and jungle), the style's increasing
impact on Britain's dance scene finally crested in the late '90s. The
classic German sound had changed somewhat though, and the term
"progressive" trance gained favor to describe influences from the
smoother end of house and Euro dance. By 1998, most of the country's
best-known DJs — Paul Oakenfold, Pete Tong, Tony De Vit, Danny Rampling,
Sasha, Judge Jules — were playing trance in Britain's superclubs. Even
America turned on to the sound (eventually), led by its own cast of
excellent DJs, including Christopher Lawrence and Kimball Collins.

Related Styles: Ambient Space Techno Hardcore Techno Acid Techno
Progressive House Goa Trance Progressive Trance

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 05:00

* Benny Sorensen <bs_nospam@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak0rqs$im5$1@sunsite.dk...
> Hej alle jer musik-hajer på denne NG !
SV: Jamen selv hej da

> Jeg er begyndt at interessere mig mere for musik her på det sidste!
> Tjah... musik har altid været baggrundsstøj for mig -
SV: Det er det som regel hele tiden for mig, med den musik stationerne
spiller

men nu vil jeg lære
> lidt mere om de forskellige bands osv.
SV: Javel jo

> Kender I et godt website om musik ?
SV: Ja, det gør vi da. Nu siger du, at det skal være indenfor rock, pop
m.v. - Jeg ved så ikke lige hvad du mener med "mv". Men ok, jeg tager
chancen og tipper at det måske kan betyde rockandroel og traditionel
country. I så fald har jeg nemlig et par rigtig gode sider til dig, med
masser af oplysninger om grupper. Rock-pop kan jeg ikke hjælpe dig med. Det
ligger fjernt fra min smag. Men prøv disse sider:

Musikportal om rock`n`roel (fra Rockabilly Hall Of Fame)
http://www.rockabillyhall.com/home.html

Musikportal om traditionel country (fra Traditionel Country Music Hall Of
Fame)
http://www.traditionalcountryhalloffame.com/

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 22-08-02 09:07

> [...]
> http://www.rockabillyhall.com/home.html
>
> Musikportal om traditionel country (fra Traditionel Country Music Hall Of

Hvad bruger du egentligt de engelsksprogede sider til, når du i følge dig
selv ikke forstå hvad der står[1]?

/Troels

[1] news:3d6462e6$0$53687$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 22-08-02 13:53

"* Benny Sorensen" <bs_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle jer musik-hajer på denne NG !
> [...]

Det afhænger endnu en gang af hvilken type musik du lytter mest til.
www.pitchforkmedia.com er godt hvis man er til alternative rock og inde-pop
www.absorb.org sublimt sted hvis man lytter meget til electronica og IDM
www.inkblotmagazine.com også mest indie og trip-hop, men meget blandet.

Ellers bruger jeg også selv google...det er trods alt det bedste. Man kan
ofte finde de seneste informationer ved at kigge på deciderede fansider
eller officielle hjemmesider, enten for bands eller pladeselskaber.
Personligt benytter jeg mig meget af www.warprecords.com da de har stablet
en side på benene der både er nyttig, spændende og fungerer som et
"mødested" for mange begivenheder.

---Jacob---

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-02 21:35

"Jacob Ulrich" <oxygen@oncable.dk> wrote in

> [...]
> begivenheder.
>
> ---Jacob---
>

> Der er jo INGEN af jeres links der virker her inde...

---Ronni---