dræbersnegle
Fra : Vivi West

Dato : 21-08-02 10:48

Hej alle,
Er der nogen som kan henvise mig til et link hvor jeg kan se billeder af
disse dræbersnegle.
I min have har jeg alm. sorte skovsnegle, men jeg har også nogle brunlige
snegle som har mørke striber. Jeg vil gerne finde ud af om disse er sådan
nogle dræbersnegle.
På forhånd tak.
Vivi

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-08-02 11:13

"Vivi West" <vivi.west@privat.dk> wrote in message
> [...]
> snegle som har mørke striber. Jeg vil gerne finde ud af om disse er sådan

Prøv at søg på Google, så får du en lang række links, hvoraf mange er med
billeder. De voksne snegle "fås" i mange farver, som regel i ensfarvede
brune nuancer, men i min have er de nærmest orangegule.

mvh
Preben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-08-02 11:21

"Vivi West" <vivi.west@privat.dk> writes:

> I min have har jeg alm. sorte skovsnegle, men jeg har også nogle brunlige
> snegle som har mørke striber. Jeg vil gerne finde ud af om disse er sådan
> nogle dræbersnegle.

Jeg tror nok at det er en grå skovsnegl. Dræbersneglen ser sådan ud:
http://www.havenyt.dk/images/upload/iberisksnegl360.jpg

Det skulle vel aldrig være den her I har i haven?
http://ipp.boku.ac.at/private/wf/Bilder/Limaxmaximus.jpg
Den kaldes også en leopardsnegl, men det er svært at finde noget på
dansk om den.

Må jeg benytte mig af lejligheden til at reklamere lidt for googles
sidste initiativ. Image search. Ret genialt, man søger ligesom man
plejer, men man søger kun på billeder. Prøv f.eks. at søge på "limax
maximus", så får man en masse billeder af leopardsneglen. Det er en
rigtig god ide når man f.eks. hører om en ny busk eller blomst og ikke
kan finde ud af hvad det er for en, endnu bedre virker det hvis man
læser en engelsk artikel og ikke lige forstår hvilket træ de snakker
om. F.eks. kan man tydeligt se at en "rowan" er en røn.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Vivi West

Dato : 21-08-02 12:32

Hej Igen,
Jo det ser ud til at være en leopardsnegl.
Heldigvis!!
Tak for hjælpen
Vivi.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 21-08-02 18:45

Vivi West <vivi.west@privat.dk> skrev i en
> [...]
> snegle som har mørke striber. Jeg vil gerne finde ud af om disse er sådan

På siden :
http://hjem.get2net.dk/per.hansen/faq.htm

er der billede og en række muligheder for
bekæmpelse.

Per A. Hansen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 23-08-02 18:02