Ny kilerem = mindre topfart !! ?
Fra : LowLifeDK

Dato : 20-08-02 18:43

Hvad i alverden skyldes det ?

Den trækker bedre igennem til ca. 55, men er dæl'me svær at få op på de
sædvanlige 70-80 .. ?

Hjæææælp,- føler mig som en gammel gut på en rusten Maxi.

Low

--
Drager lever i bedste velgående !

De har bare lært kunsten at
gemme sig i bøgerne...

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 20-08-02 20:15

> Hjæææælp,- føler mig som en gammel gut på en rusten Maxi.

Køb dig en ovenstående knallert, smid et ordenligt tun på, og rend 100
stabilt

// Troels

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 20-08-02 22:23

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sædvanlige 70-80 .. ?
>
> Hjæææælp,- føler mig som en gammel gut på en rusten Maxi.

-hvis kilremmen var flænset i stykker da du afmonterede den, kan du være
uheldig at der er en smule rester tilbage af den i koblingen! Prøv at skille
den ad og se efter! Eventuelt rense den med noget trykluft.

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.
(Der fik sin benelli ud at køre hele 10min. i weekenden!!!!)

Fra : LowLifeDK

Dato : 21-08-02 04:18

> [...]
skille
> den ad og se efter! Eventuelt rense den med noget trykluft.

Den var fuldstændig flænset,- det lignede en fuglerede da der blev åbnet.

Både kobling og variator blev skilt og renset med trykluft, så der sidder
ikke nogle rester.

Stensikkert.

Men jeg har læst noget om en Polini-variator der skulle sætte lidt skub i
tingene.

Nogen erfaring med denne ?

http://www.45scooter.dk/tuning/pgotun.htm

Low

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 21-08-02 10:26

> [...]
>
> Stensikkert.
>
> Men jeg har læst noget om en Polini-variator der skulle sætte lidt skub i

-Jeg har ingen erfaring med poilini, og får det heller ikke! Men hvis den
kørte godt før, burde den jo også køre godt igen når den er blevet skiftet.
Jeg har erfaringer med at ugen inden at mine kilremme ryger, tager den en
helvedes mange omdr. på toppen. Men det er også den eneste forskel der er
fra gammel til ny.

Med venlig hilen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : LowLifeDK

Dato : 21-08-02 18:32

> Jeg har erfaringer med at ugen inden at mine kilremme ryger, tager den en
> helvedes mange omdr. på toppen. Men det er også den eneste forskel der er
> fra gammel til ny.

Yep, en helvedes masse omdrejning, og nemmere ved at nå topfarten...

På vej ud af Roskilde bemærkede jeg forskellen...blev glad ... i 10 minutter

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-08-02 13:38

Hvis du vil ud og investere i en ny variator, så køb en Malossi istedet for
Polinien, de yder som regel en del bedre og koster det samme. Kan f.eks. fås
hos www.scooter-racing.dk

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : LowLifeDK

Dato : 21-08-02 18:36

> [...]
for
> Polinien, de yder som regel en del bedre og koster det samme. Kan f.eks.

Tak for linket, desværre havde de udsolgt.

Men, kan/gider du fortælle mig hvad forskellen egentlig er imellem en
standard Variator
og en Polini/Malossi ?

Low

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-02 11:28

> [...]
> sædvanlige 70-80 .. ?
>
> Hjæææælp,- føler mig som en gammel gut på en rusten Maxi.

Det skyldes nok at den nye kilerem er en smule smallere end den gamle. Hvis
et er tilfældet skal remmen jo ikke nåh ud i max-positionen i variatoren.

Fra : LowLifeDK

Dato : 23-08-02 19:44

> Det skyldes nok at den nye kilerem er en smule smallere end den gamle.
Hvis
> et er tilfældet skal remmen jo ikke nåh ud i max-positionen i variatoren.

Hmmmm....prøver at checke målene (den blev købt hos T. Hansen under
PGO->kilerem
så den burde da være lige som den originale)...

Tak for tippet

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-02 21:06

> Hmmmm....prøver at checke målene (den blev købt hos T. Hansen under
> PGO->kilerem
> så den burde da være lige som den originale)...

Det skal du nu ikke være så sikker på... THansen er generelt noget billig
bras.

> Tak for tippet

Det var så lidt da :)

Fra : Chucky

Dato : 26-08-02 00:38

"Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en news:3d6694c2$0$681$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det skal du nu ikke være så sikker på... THansen er generelt noget billig
> bras.

> Det var så lidt da :)

Hvad mener du med at www.thansen.dk er noget billigt bras?
Så længe man ved hvad det er man bestiller og behandler det ordenligt så er der ikke noget i vejen med www.thansen.dk ´s vare
Problemet ligger i folk der ikke ved hvad de bestiller og heller ikke ved hvordan man skal behandle varen derfor er der kommet så
mange klager fra folk der har købt ting fra www.thansen.dk
Mange menesker er ikke sikre på hvad det er de skal bruge så derfor bestiller de bare noget de TROR er iorden og derfor får de noget
som de ikke kan bruge
Desuden hvis det var billigt bras hvordan kan de så holde SÅ mange forretninger kørende som de gør? www.thansen.dk er jo ikke bare
et firma
de har mindst 30 forretninger rundt i danmark sååå hvis det er bras de sælger hvordan kan det så være at de ik er gået fallit?

Ville bare lige nævne det da jeg er træt af at folk taler ondt om et udemærket firma når problemet ligger i personen der er for dum
til at vide hvad han skal bestille