/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Det går bedre og bedre
Fra : Mette B


Dato : 20-08-02 16:17

Med de små mivere og missemor, som jeg har skrevet om herinde for nylig.
Jeg har fået en god snak med ejeren og grunden til at missemor fik Kitekat
var simpelthen at ejeren ikke vidste bedre.Jeg behøvede dog ikke gøre ret
meget for at overbevise hende om at RC Babycat er et godt foder, for ejeren
havde sat en skål kitekat ned til mormissen og den nægtede hun at spise, men
Babycat grovspiser hun af

Mormissen skal snart steriliseres, men hvornår er det nu killingerne kan
undvære hende længe nok? De er små 4 uger nu.

Miverne er bare SÅ søde Jeg må heldigvis gå ned til dem så tit jeg vil,
så der går lige et par timer dernede hver dag! De er stadig lidt usikre på
deres små ben, men det begynder at gå stærkere når de skal afsted. Og når de
så ligger hos en og kigger med de dejlige blå øjne, så ser de så uskyldige
ud

Mange glade hilsener fra Mette
Og Choko og Gonzo der ikke kan se hvad der er så spændende ved små mivere.



 
 
Henrik Pedersen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 20-08-02 21:21

"Mette B" <mette@hotmail.com> writes:

> Med de små mivere og missemor, som jeg har skrevet om herinde for nylig.
> Jeg har fået en god snak med ejeren og grunden til at missemor fik Kitekat
> var simpelthen at ejeren ikke vidste bedre.Jeg behøvede dog ikke gøre ret
> meget for at overbevise hende om at RC Babycat er et godt foder, for ejeren
> havde sat en skål kitekat ned til mormissen og den nægtede hun at spise, men
> Babycat grovspiser hun af

JAAHH JUBLE, hoppe op og ned, fægte med arme og ben, se glad ud, spinde
højt, rulle om på ryggen med alle fire i vejret..

Men det er et ret generelt problem, det er ikke af manglende omtanke
men mangel på viden som er problemet.. (kan jeg jo nemt skrive.. med
alt det som jeg har lært herinde.;-D)

Havde frygtet en længere kamp om det. Nu bliver problemet nok nærmere
at vænne hende fra RC Babycat, men det kommer jo nok.. Selvom det
sikkert også kommer til at give nogle sværdslag mellem kat og slave *GG*

> Mormissen skal snart steriliseres, men hvornår er det nu killingerne kan
> undvære hende længe nok? De er små 4 uger nu.

Uha, klogere hoveder end mig må svare her, men jeg ville vente til
miverne er 12 uger, for selv om de kan hyggedie.. såe.. Men tag en
snak med en dyrlæge om sagen...

> Miverne er bare SÅ søde Jeg må heldigvis gå ned til dem så tit jeg vil,
> så der går lige et par timer dernede hver dag! De er stadig lidt usikre på
> deres små ben, men det begynder at gå stærkere når de skal afsted. Og når de
> så ligger hos en og kigger med de dejlige blå øjne, så ser de så uskyldige
> ud

JAh, mivere er en skøn opfindelse, de er bare så sødde og nåe. Men
inden man får set sig om, er de store og så er det slut med
selvbestemmelsen i huset for slaven. Men sådan noget opdager man bare
slet ikke for det kommer gradvis, lige indtil man må spørge katten om
man må gøre dette eller hint..*GG*

> Mange glade hilsener fra Mette

Så skidt da en glad hilsen tilbage, selvom jeg vist fik udtrykt mig
kraftigt nok under første afsnit *SS*

> Og Choko og Gonzo der ikke kan se hvad der er så spændende ved små mivere.

Ps. Fra Melissa som heller ikke kan se det sjove/spændende ved
mivere..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Mette B (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Mette B


Dato : 20-08-02 21:43

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er et ret generelt problem, det er ikke af manglende omtanke
> men mangel på viden som er problemet.. (kan jeg jo nemt skrive.. med
> alt det som jeg har lært herinde.;-D)

Ja jeg har også lært en masse herinde Og det er jo kun godt hvis man kan
videreformidle noget af den viden man får herinde.

> Havde frygtet en længere kamp om det. Nu bliver problemet nok nærmere
> at vænne hende fra RC Babycat, men det kommer jo nok.. Selvom det sikkert
også kommer til at give nogle sværdslag mellem kat og slave *GG*

Thi hi ja det kan da godt være hun synes det er noget værre noget jeg har
vænnet hendes kat til
Jeg var nu også lidt nervøs for hvordan ejeren tog det, det kunne jo være
hun synes jeg blandede mig for meget. Men det synes hun ikke, for hun er
kommet med en flaske vin som tak og vil også betale for foderet.

> JAh, mivere er en skøn opfindelse, de er bare så sødde og nåe. Men
> inden man får set sig om, er de store og så er det slut med
> selvbestemmelsen i huset for slaven. Men sådan noget opdager man bare
> slet ikke for det kommer gradvis, lige indtil man må spørge katten om
> man må gøre dette eller hint..*GG*

Ja det går altså rigtig stærkt, bare på den lille uge jeg har fulgt de små
mivere er der sket rigtig meget. Det virker næsten som om de bliver mere
frække for hver dag Men de er simpelthen herlige, når jeg kommer derned
kommer de løbene hen til mig, mens de miver - det ser bare så kært ud

Mange hilsener fra Mette, der allerede gruer lidt for den dag miverne skal
flytte

P.S. Også en hilsen til Melissa fra Choko og Gonzo, som synes det er rart,
at der er andre der heller ikke synes at mivere er sååå sødde




Henrik Pedersen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 20-08-02 23:02

"Mette B" <mette@hotmail.com> writes:

> Ja jeg har også lært en masse herinde Og det er jo kun godt hvis man kan
> videreformidle noget af den viden man får herinde.

Nemlig det er en god "biting" ved gruppen her, udover at man slipper
for at folk ryster på hovedet når man taler længe om misserne..*GG*
mens de selv glemmer deres 3 timers foredrag om deres FB grimme
møgunge som hyler så man får høreskade af at besøge dem...

> Thi hi ja det kan da godt være hun synes det er noget værre noget jeg har
> vænnet hendes kat til

Ja, på sigt vil det ikke være så smart at fodre med miv-foder, fordi
der er for meget mad i, så hun kan nemt gå hen og blive ret tyk af
det, men når de små er væk, skal der nok ske en gradvis overgang til
voksenmad.

> Jeg var nu også lidt nervøs for hvordan ejeren tog det, det kunne jo være
> hun synes jeg blandede mig for meget. Men det synes hun ikke, for hun er
> kommet med en flaske vin som tak og vil også betale for foderet.

Ja, det kan være et problem, fordi mange ser os andre som "frelste"
fordi vi bruger tid og penge på at sørge godt for de kære små. Og
påpeger at lødig mad altså har en vis betydning for kattene..

> Ja det går altså rigtig stærkt, bare på den lille uge jeg har fulgt de små
> mivere er der sket rigtig meget. Det virker næsten som om de bliver mere
> frække for hver dag Men de er simpelthen herlige, når jeg kommer derned
> kommer de løbene hen til mig, mens de miver - det ser bare så kært ud

Ja, det går alt alt for stærkt, i den alder sker fremskidtene næsten
fra dag til dag, man kan tage halen i øret og høre dem vokse *SS*
Og det er bare såå smelte når der kommer sådan en flok rendende, man
kan slet ikke lade være med at tage dem op og nusse...

> Mange hilsener fra Mette, der allerede gruer lidt for den dag miverne skal
> flytte

Ja, det er altid trist. Både første og sidste gang... Men måske kan du
hjælpe mormissens slave med at vælge nogle gode hjem, så de ikke selv
bliver ofre for menneskers uvidenhed..

> P.S. Også en hilsen til Melissa fra Choko og Gonzo, som synes det er rart,
> at der er andre der heller ikke synes at mivere er sååå sødde

Modtaget med stor tak, Melissa har haft sin del af dem. For også jeg
var uvidende i mange år, selvom hun nu kom ret hurtigt på p-piller, men
sikke et mas...
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Ann Rudbeck (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 20-08-02 23:45

In article <m33ct9i3yx.fsf@henrik.misbams.adsl.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> man kan tage halen i øret og høre dem vokse *SS*

LOL! - Fedt udtryk

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Kate (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 21-08-02 20:12

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in
news:m33ct9i3yx.fsf@henrik.misbams.adsl.dk:

> Ja, det kan være et problem, fordi mange ser os andre som "frelste"
> fordi vi bruger tid og penge på at sørge godt for de kære små. Og
> påpeger at lødig mad altså har en vis betydning for kattene..

Det er faktisk også derfor jeg med et vidst held har spillet på det
økonomiske i sagen. Når jeg siger at jeg giver f.eks. 419 kr. for en
pose med 5 kg slankekost til Sofie og Lante, møder jeg også "gru...det
er da dyrt" Når jeg så spørger til hvad katten spiser af dåsefoder kan
jeg lynhurtigt påvise at det er billigere at fodre mine to (tager
bevidst ikke Johan med pga hans temmeligt dyre K/D) en deres ene, så
kommer der ofte andre toner. Så er det så jeg kommer med fordelen med
mindre lugt med et mindre forbrug af kattegrus og når de er solgt
kommer så helbredsargumenterne. Så er det løb kørt for de fleste


--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Mette B (23-08-2002)
Kommentar
Fra : Mette B


Dato : 23-08-02 08:02


"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

Hej Henrik

> Ja, det er altid trist. Både første og sidste gang... Men måske kan du
> hjælpe mormissens slave med at vælge nogle gode hjem, så de ikke selv
> bliver ofre for menneskers uvidenhed..

Jeg har tilbudt at hjælpe med at finde gode hjem til de små mivere. Har også
prøvet at overtale kæresten til at vi selv skulle have en
Men hvad kan man tage for killingerne? De vil have fået ormekur og være
behandlet for lopper når de er 12 uger, men jeg tror ikke de vil blive
vaccineret og få en sunhedsundersøgelse.

Jeg er imod at forære dem væk, men er 100 kr for meget?

mange hilsener fra Mette



Henrik Pedersen (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 05-09-02 22:24

"Mette B" <mette@hotmail.com> writes:


> Hej Henrik

Hej Mette

> Jeg har tilbudt at hjælpe med at finde gode hjem til de små mivere. Har også
> prøvet at overtale kæresten til at vi selv skulle have en

*GG* MÅ håbe at det lykkes... ellers må han jo bare med ned til dem og
se hvor søde de er..

> Men hvad kan man tage for killingerne? De vil have fået ormekur og være
> behandlet for lopper når de er 12 uger, men jeg tror ikke de vil blive
> vaccineret og få en sunhedsundersøgelse.
> Jeg er imod at forære dem væk, men er 100 kr for meget?

Næ, egentlig ikke.. Men det gør det jo bare ikke så meget nemmere at
få dem afsat, fordi folk oftest tænker i umiddelbar udgift og ikke
tænker over hvad det kommer til at koste med ormekur/loppebehandling
når først den gratis miv er kommet hjem...*suk*

Men 100 kr er ret rimeligt og mange steder også et minimum, for det
skulle jo helst være en overvejet handling at flytte sammen med en kat
og dermed sørge for de behov som opstår i den tid som man skal leve
sammen. De fleste tænker sig om en ekstra gang inden de siger ja, når
det koster kr fra starten. Hvilket i sidste ende betyder, at katten
ikke ender som fritgående affaldsmis (kan man jo håbe)


> mange hilsener fra Mette

Øhhmm, sorry for et noget forsinket svar men min isp og jeg har haft
en mindre kontrovers fordi jeg fik brugt et forkert girokort til
indbetaling af mit abonnement..*grrr*

Hov mens jeg er ved det så har jeg flyttet Melissas hjemmeside, til
misbamsen.dk
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Mette B (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Mette B


Dato : 06-09-02 07:30


"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev >

Hej Henrik

> > Jeg har tilbudt at hjælpe med at finde gode hjem til de små mivere. Har
også
> > prøvet at overtale kæresten til at vi selv skulle have en
>
> *GG* MÅ håbe at det lykkes... ellers må han jo bare med ned til dem og
> se hvor søde de er..

Ja nu har jeg da overtalt ham til kat nr. 3 Men tror desværre ikke det
bliver en af underboens.
>
> > Men hvad kan man tage for killingerne?
> > Jeg er imod at forære dem væk, men er 100 kr for meget?
>
> Næ, egentlig ikke.. Men det gør det jo bare ikke så meget nemmere at
> få dem afsat, fordi folk oftest tænker i umiddelbar udgift og ikke
> tænker over hvad det kommer til at koste med ormekur/loppebehandling
> når først den gratis miv er kommet hjem...*suk*
>
> Men 100 kr er ret rimeligt og mange steder også et minimum, for det
> skulle jo helst være en overvejet handling at flytte sammen med en kat
> og dermed sørge for de behov som opstår i den tid som man skal leve
> sammen. De fleste tænker sig om en ekstra gang inden de siger ja, når
> det koster kr fra starten. Hvilket i sidste ende betyder, at katten
> ikke ender som fritgående affaldsmis (kan man jo håbe)

Ja jeg håber også, at hvis man tager 100 kr for dem, så får det trods alt
folk til at tænke mere over det, end hvis missen var gratis.
Så vidt jeg kan se er de 5 mivere alle hunner og jeg har læst at de skulle
være sværere at komme af med end hanner.

Derudover kan jeg da fortælle at mormissen er blev steriliseret sidste
fredag Og de 5 mivere er nogle værre banditter, de er overalt for
tiden


> Øhhmm, sorry for et noget forsinket svar men min isp og jeg har haft
> en mindre kontrovers fordi jeg fik brugt et forkert girokort til
> indbetaling af mit abonnement..*grrr*

*G* bare i orden, det er jo det der kan ske.

Mange hilsener fra Mette



Henrik Pedersen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 06-09-02 20:37

"Mette B" <mette@hotmail.com> writes:


> Hej Henrik

> Ja nu har jeg da overtalt ham til kat nr. 3 Men tror desværre ikke det
> bliver en af underboens.

Hmm vist være delvis succes..;-(

> Ja jeg håber også, at hvis man tager 100 kr for dem, så får det trods alt
> folk til at tænke mere over det, end hvis missen var gratis.
> Så vidt jeg kan se er de 5 mivere alle hunner og jeg har læst at de skulle
> være sværere at komme af med end hanner.

Det er nok muligt..:? Sikkert fordi det er noget dyrere at få dem
neutraliseret end hanner, nå ja så er de jo også lige præcis så sære
som hunkønsvæsner...*SS*

> Derudover kan jeg da fortælle at mormissen er blev steriliseret sidste
> fredag Og de 5 mivere er nogle værre banditter, de er overalt for
> tiden

Alletiders..:hop: :hop: , endnu en kat reddet...
Hehehe det er sådan nogle små nogle, der skal både brændes noget krudt
af og opleves en hel masse på én gang, så man tror at der er 10 X så
mange. Men det er jo også en del af charmen ved de kære små..

> Mange hilsener fra Mette

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Kate (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 21-08-02 20:02

"Mette B" <mette@hotmail.com> wrote in
news:i4t89.8507$ww6.1275501@news010.worldonline.dk:

> Jeg har fået en god snak med ejeren og grunden til at missemor fik
> Kitekat var simpelthen at ejeren i

Hvor er det skønt, Mette, at du kunne tale med ejeren af de små. Det er
dejligt når man kan gøre en forskel. Smadderdejligt at høre om de små.
Jeg bliver helt blød ved tanken om de små missere, godt Mowgli snart
kommer hjem til mig

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408855
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste