|
| Nye regler Fra : Kim |
Dato : 19-08-02 12:03 |
|
Hej
jeg har spillet rolle spil i nonge år men det er bare 10 år siden. så der er
lige noget jeg ikke fatter ved de nye bører d&d 3ed jeg kan ikke finde ud af
XP systemet ,vis der er et, da jeg spillet og man hade ned slaktet et
monster så fik man XP og det var et fast antal XP man fik hvad gør man nu
?? og man hade en tabel så man kunne se hvormange XP en kriger skulle ha for
at rykke vidre til næste level ..
hvad er de nye regler ????
kim
| |
Lasse Reichstein Nie~ (20-08-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Reichstein Nie~ |
Dato : 20-08-02 12:39 |
|
"Kim" <kim.kirchhoff@jubiimail.dk> writes:
Hvis jeg decifrerer dine spørgsmål korrekt, så:
> jeg har spillet rolle spil i nonge år men det er bare 10 år siden. så der er
> lige noget jeg ikke fatter ved de nye bører d&d 3ed jeg kan ikke finde ud af
> XP systemet ,vis der er et, da jeg spillet og man hade ned slaktet et
> monster så fik man XP og det var et fast antal XP man fik hvad gør man nu
> ??
DMG Table 7-1, side 165.
> og man hade en tabel så man kunne se hvormange XP en kriger skulle ha for
> at rykke vidre til næste level ..
> hvad er de nye regler ????
PHB Table 3-2, side 22.
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
| |
EV0L (20-08-2002)
| Kommentar Fra : EV0L |
Dato : 20-08-02 14:55 |
|
"Kim" <kim.kirchhoff@jubiimail.dk> wrote in message
news:Emp89.59$nB3.1662@news.get2net.dk...
> Hej
> jeg har spillet rolle spil i nonge år men det er bare 10 år siden. så der
er
> lige noget jeg ikke fatter ved de nye bører d&d 3ed jeg kan ikke finde ud
af
> XP systemet ,vis der er et, da jeg spillet og man hade ned slaktet et
> monster så fik man XP og det var et fast antal XP man fik hvad gør man nu
> ?? og man hade en tabel så man kunne se hvormange XP en kriger skulle ha
for
> at rykke vidre til næste level ..
> hvad er de nye regler ????
>
Det er lavet så en 20. level ikke får mange xp får at dræbe en 1. level, og
en 1. level får en masse xp for at dræbe en 20. level.... Det hedder
"Challange Ratings" eller forkortet CR.
Men ellers står alle regler om XP & CR i Dungeon Masters Handbook...
Tabelen for en kriger (og andre klasser) står i Players Handbook
-e.
| |
Wrathchild (20-08-2002)
| Kommentar Fra : Wrathchild |
Dato : 20-08-02 15:32 |
|
> hvad er de nye regler ????
Well, der er flere dele.
Først er der princippet for hvor mange XP der skal bruges pr. level. I gamle
dage nåede vi op i milionerne, men i dag er 20. level kun omkring 190.000.
Det er bygget op efter denne regel: En karakter skal bruge sit level gange
1000 XP _mere end den har_ for at kunne stige til næste level. En 1. level
skal således bruge 1000 XP mere end 0, altså 1000 i alt for at blive 2.
level. En 2.level skal bruge 2000 mere end den har (1000) for at blive 3.
level (altså 3000 (2000+1000) i alt). Sådan bliver det ved. Filosofien i det
nye system er endvidere, at alle klasser er tilstræbt at være lige barske
level for level. Derfor bruger de alle den _samme_ XP-tabel. Det kræver de
samme XP at blive 10. Fighter som det kræver at blive 10. Wizard eller
Sorcerer eller Rogue, Paladin etc.
Hvis man i sådant et system fik de samme XP for et monster uanset hvilket
level man var, så ville det hurtigt løbe op. Derfor får man i dette system
XP efter hvilket level den gruppe man er i gennemsnitligt har, relativt til
hvor hårdt et monster der er blevet overvundet. Alle monstre har i 3rd ed.
en såkaldt CR (Challenge Rating) der siger noget om hvor barske de er. Når
man så ved hvad level gruppen er og hvad CR monstret har, så slår man op i
en tabel og aflæser XP-tallet som gruppen får til deling.
Wrath
| |
Kim (20-08-2002)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 20-08-02 11:10 |
|
Tak for jeres svar det var en stor hjælp ..
kim
"Wrathchild" <wrathchild@hippiespammer.dk> wrote in message
news:mps89.8489$ww6.1267688@news010.worldonline.dk...
> > hvad er de nye regler ????
>
> Well, der er flere dele.
>
> Først er der princippet for hvor mange XP der skal bruges pr. level. I
gamle
> dage nåede vi op i milionerne, men i dag er 20. level kun omkring 190.000.
> Det er bygget op efter denne regel: En karakter skal bruge sit level gange
> 1000 XP _mere end den har_ for at kunne stige til næste level. En 1. level
> skal således bruge 1000 XP mere end 0, altså 1000 i alt for at blive 2.
> level. En 2.level skal bruge 2000 mere end den har (1000) for at blive 3.
> level (altså 3000 (2000+1000) i alt). Sådan bliver det ved. Filosofien i
det
> nye system er endvidere, at alle klasser er tilstræbt at være lige barske
> level for level. Derfor bruger de alle den _samme_ XP-tabel. Det kræver de
> samme XP at blive 10. Fighter som det kræver at blive 10. Wizard eller
> Sorcerer eller Rogue, Paladin etc.
>
> Hvis man i sådant et system fik de samme XP for et monster uanset hvilket
> level man var, så ville det hurtigt løbe op. Derfor får man i dette system
> XP efter hvilket level den gruppe man er i gennemsnitligt har, relativt
til
> hvor hårdt et monster der er blevet overvundet. Alle monstre har i 3rd ed.
> en såkaldt CR (Challenge Rating) der siger noget om hvor barske de er. Når
> man så ved hvad level gruppen er og hvad CR monstret har, så slår man op i
> en tabel og aflæser XP-tallet som gruppen får til deling.
>
> Wrath
>
>
>
>
>
| |
|
|