Kalvebryst!
Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 17-08-02 11:29

Hej

Jeg har et stykke snørret kalvebryst, som jeg gerne vil servere i
aften. Det vejer 767 g.

Er der nogen der ved hvordan jeg tilbereder et sådan stykke kød?

På pakken står der, at det skal krydres og brunes i en gryde......men
hvad skal jeg mere gøre ved det? Skal det i ovnen bagefter og hvor
længe eller skal jeg lade det stege færdig i gryden .....og hvor
længe?

Håber at der er nogen der kan hjælpe!!

M.v.h.

Karina Lund Andersen

Fra : Tina Nilsson

Dato : 17-08-02 12:00

Hej Karina,

Du bruner kødet godt på alle sider i en gryde, Kryder med salt og peber og
kommer væske ved så det dækker 2/3 af kødet. Væsken kan være mørkt øl eller
rødvin blandet med lidt vand, afhængigt af tilbehøret. Du kan komme
persille(øl) ved stegen eller timian(rødvin) eller rosmarin ect.
Den skal simre et par timer og gerne trække i væsken 20 min efter den er
færdig. Væsken bruger du til sauce enten med fløde(øl) eller smør(rødvin)
pisket i.

Tilbehøret kan du varierer i en uendelighed......... ratatouille, stegte
gullerødder, salat ect. ect

God fornøjelse
/Tina

Fra : Henrik

Dato : 17-08-02 12:03

> [...]
> hvad skal jeg mere gøre ved det? Skal det i ovnen bagefter og hvor
> længe eller skal jeg lade det stege færdig i gryden .....og hvor

Prøv en googlesøgning på "kalvebryst", eller kig på disse:

http://www.friland.dk/recipies/kalv/kalvpeberrod.html

http://www.salling.dk/internet%5Csalling%5CSalling.nsf/(type5)/$First?opendo
cument&Kalv

H.

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 17-08-02 12:33

Mange tak for svarerne begge to.

Jeg tror at jeg vil prøve Tinas opskrift med rødvin.

M.v.h. Karina